Fitness Seller

geen motivatie, honger, honger en nog eens honger!

Bezoekers in dit topic

prix

Cool Novice
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
49
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
59kg
ik ben benieuwd of een van jullie hier ook wel eens last van heb gehad en hoe jullie hiermee zijn omgegaan.

ik train al enige tijd en was vanaf december langzaamaan aan het cutten voor de zomer.
niets drastisch, gewoon mijn voeding wat aangepast en een 2 keer in de week cardio erbij ( max 15 min).
dat ging voor een tijdje goed, maar ik merk de laatste tijd dat ik totaal geen motivatie meer heb om naar de gym te gaan. ik ga wel, maar dat ik meer de dwangmatige gedachte * ik moet gaan, anders is alles voor niets geweest* en ik heb ook continu vreselijke honger. nu heb ik sinds een maand wel weer fulltime werk, nadat ik 9 maanden thuis heb gezeten, dus ook daar wel even een omschakeling.

ik eet behoorlijk clean, en de afgelopen maanden minder zetmeelhoudende koolhydraten. kan daar dit hongergevoel vandaan komen? als een soort van signaal van mijn lichaam om tijdelijk mijn kolh. inname iets te verhogen ( ik zat tussen de 100 a 200 gr per dag) en wellicht even een pauze te nemen van trainen? even reloaden..

of..
moet ik gewoon niet zeiken en doorgaan? ik realiseer dat cutten en droger worden niet over rozen gaat, maar daarintegen heb ik ook niet te ambitie om er showlike uit te zien.
 
gewoon niet zeuren idd :D hoe ziet je voeding er uit ? post je schema eens. met jou status zou ik niet gaan cutten 59 kilo
 
Lijkt me niet dat je echt veel te klagen hebt met die lengte op 59 kilo, dus gewoon wat meer eten als je zo'n honger ervaart zou ik zeggen.
 
hmmm mijn stats zijn inmiddels al anders... weeg nu 55, maar tot op heden nog geen abs te zien. mijn vet zit ook voornamelijk rondom mijn middel/rug.

ik heb op het moment niet de exacte ekv verdeling maar eet ongeveer dit:

07.00: 2 homemade speltboterhamen ( met zaden en pitten) met 8 plakken paarderookvlees

08.30: appel of banaan

10.30: 20 gr walnoten of 1 a 2 gekookte eieren.

12.00: stirfry met 150gr kalkoenfiletplakjes ( 1/2 olijfolie, 2 el ketjap), 200gr sperziebonen, 150 gr wortel, 1 tl sesamzaad.

14.00: spinazie met 200 gr tomaatjes.

1600: 2 gekookte eieren, wasa cracker met belegen kaas ( 30 gr)

normaal rond 6 uur trainen

19.30: soja shake met bio diksap ( verdund)

20.30: 200 gr kipfilet met groente ( broccoli, spinazie/tomaat of komkommer/tomaat) en dus tegenwoordig ook maar 1 zoete aardappel erbij

22.00: sojayoghurt 500ml met blauwe bessen 50 gr.

daarna slapen.

dit is ongeveer: eiwit: 180 gr, kolh: 200 gr en vet: 75 gr. // 2200 kcal

ik sta open voor verbeteringen :)
 
hmmm mijn stats zijn inmiddels al anders... weeg nu 55, maar tot op heden nog geen abs te zien. mijn vet zit ook voornamelijk rondom mijn middel/rug.

ik heb op het moment niet de exacte ekv verdeling maar eet ongeveer dit:

07.00: 2 homemade speltboterhamen ( met zaden en pitten) met 8 plakken paarderookvlees

08.30: appel of banaan

10.30: 20 gr walnoten of 1 a 2 gekookte eieren.

12.00: stirfry met 150gr kalkoenfiletplakjes ( 1/2 olijfolie, 2 el ketjap), 200gr sperziebonen, 150 gr wortel, 1 tl sesamzaad.

14.00: spinazie met 200 gr tomaatjes.

1600: 2 gekookte eieren, wasa cracker met belegen kaas ( 30 gr)

normaal rond 6 uur trainen

19.30: soja shake met bio diksap ( verdund)

20.30: 200 gr kipfilet met groente ( broccoli, spinazie/tomaat of komkommer/tomaat) en dus tegenwoordig ook maar 1 zoete aardappel erbij

22.00: sojayoghurt 500ml met blauwe bessen 50 gr.

daarna slapen.

dit is ongeveer: eiwit: 180 gr, kolh: 200 gr en vet: 75 gr. // 2200 kcal

ik sta open voor verbeteringen :)

Dus je gaat blijven cutten tot je iets van buikspieren ziet? Ten koste ven alles?
Misschien mis je massa en moet je die abs laten voor volgend jaar? Ga een goeie bulk zetten van een jaar en dan cutten want als je zo verder doet blijft er niks van je over
 
Met Eatandgain eens, ga bulken (eventueel een cleanbulk). Zoveel honger is ook niet erg prettig en je weegt erg weinig voor je lengte.
Zonder spiermassa zie je je abs ook minder goed. Als je nu gaat bulken en volgend jaar (oid) weer gaat cutten dan zal je sneller en beter je buikspieren zien (en ook andere spieren, wat ook mooier is).
 
Heb je je onderhoud wel naar boven opgeschroefd nu je weer fulltime werkt?
Als je er voor open staat wat anders te proberen zou ik je maaltijd frequentie drastisch terugschroeven naar 3 a 4 maaltijden. Je eet nu 9x op een dag maaltijden die amper een snack te noemen zijn. Als je die maaltijden samenvoegt naar 3a4 maaltijden zul je waarschijnlijk over de dag heen ook een veel verzadigder gevoel hebben.
 
ten koste van alles? nooit! vandaar ook deze post waarin ik vraag om ervaringen en advies ;) ik ambieer voor dit jaar ook geen rockhard sixpack, maar hoopte wel op wat meer definitie, aangezien ik die was kwijtgeraakt na mijn afgelopen soort van bulk. ik volg ook veel dames via fb, instagram en hier, waardoor ik dacht dat het wel haalbaar was. ( al weet ik ook wel dat ik niet teveel op andere moet letten..) ik zal je advies opvolgen en beginnen met een cleanbulk en dit langzaamaan verhogen. wellicht dat ik daar wel mee wacht tot na de zomer. ---------- Toegevoegd om 13:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------
Heb je je onderhoud wel naar boven opgeschroefd nu je weer fulltime werkt? Als je er voor open staat wat anders te proberen zou ik je maaltijd frequentie drastisch terugschroeven naar 3 a 4 maaltijden. Je eet nu 9x op een dag maaltijden die amper een snack te noemen zijn. Als je die maaltijden samenvoegt naar 3a4 maaltijden zul je waarschijnlijk over de dag heen ook een veel verzadigder gevoel hebben.
ik heb mijn onderhoud niet aangepast, aangezien ik minder actief ben dan hiervoor toen ik thuis was. ik heb een zittend beroep :( ik ben bang dat 3 a 4 grote maaltijden niet haalbaar is voor mij. heb helaas een zwakke maag en darmen en die kunnen dat niet verwerken. ---------- Toegevoegd om 13:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ---------- ---------- Toegevoegd om 13:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:35 ----------

wellicht kunen jullie mij ook helpen met deze vraag.... ik train ongeveer 2 jaar serieus ( althans dat probeer ik) zonder begeleiding. die hebben wij niet op de gym. nu ben ik wel sterker dan de "gemiddelde vrouw" at de gym ( ook dan sommige mannen ) maar mijn squat en dl zijn zwak. ( 50 kg en 65 kg) ook tijdens mijn bulk waarbij ik 2800 cal + eet. ik heb met die oefeningen ook weinig tot geen voortgang. daarintegen ben ik met andere rug en/of beenoefeningen behoorlijk sterk, al zeg ik het zelf. ik heb geen zwakke rug, althans ik heb er nooit last van. what to do? waar kan het aan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Misschien doe je de oefeningen verkeerd.
 
ten koste van alles? nooit! vandaar ook deze post waarin ik vraag om ervaringen en advies ;) ik ambieer voor dit jaar ook geen rockhard sixpack, maar hoopte wel op wat meer definitie, aangezien ik die was kwijtgeraakt na mijn afgelopen soort van bulk. ik volg ook veel dames via fb, instagram en hier, waardoor ik dacht dat het wel haalbaar was. ( al weet ik ook wel dat ik niet teveel op andere moet letten..) ik zal je advies opvolgen en beginnen met een cleanbulk en dit langzaamaan verhogen. wellicht dat ik daar wel mee wacht tot na de zomer. ---------- Toegevoegd om 13:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ---------- ik heb mijn onderhoud niet aangepast, aangezien ik minder actief ben dan hiervoor toen ik thuis was. ik heb een zittend beroep :( ik ben bang dat 3 a 4 grote maaltijden niet haalbaar is voor mij. heb helaas een zwakke maag en darmen en die kunnen dat niet verwerken. ---------- Toegevoegd om 13:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ---------- ---------- Toegevoegd om 13:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:35 ----------

wellicht kunen jullie mij ook helpen met deze vraag.... ik train ongeveer 2 jaar serieus ( althans dat probeer ik) zonder begeleiding. die hebben wij niet op de gym. nu ben ik wel sterker dan de "gemiddelde vrouw" at de gym ( ook dan sommige mannen ) maar mijn squat en dl zijn zwak. ( 50 kg en 65 kg) ook tijdens mijn bulk waarbij ik 2800 cal + eet. ik heb met die oefeningen ook weinig tot geen voortgang. daarintegen ben ik met andere rug en/of beenoefeningen behoorlijk sterk, al zeg ik het zelf. ik heb geen zwakke rug, althans ik heb er nooit last van. what to do? waar kan het aan liggen?

Mag ik je insta:sd:

---------- Toegevoegd om 16:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Misschien doe je de oefeningen verkeerd.

Of heeft ze zwakke benen

---------- Toegevoegd om 16:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:59 ----------

Misschien doe je de oefeningen verkeerd.

Of heeft ze zwakke benen
 
Denk dat je nog te weinig massa hebt opgebouwd. Nog meer cutten lijkt me geen goed idee. Je bent 1m74m en nu nog maar 55kg. Je activiteit ligt hoger dus zou sowieso je voeding wat verhogen.
Honger gevoel hoort bij de cut sowieso Door minder carbs inname.

Zou eerst wat meer massa bouwen. Of zorgen dat je gelijk blijft.
Heb je misschien foto van nu?
 
Denk dat je nog te weinig massa hebt opgebouwd. Nog meer cutten lijkt me geen goed idee. Je bent 1m74m en nu nog maar 55kg. Je activiteit ligt hoger dus zou sowieso je voeding wat verhogen.
Honger gevoel hoort bij de cut sowieso Door minder carbs inname.

Zou eerst wat meer massa bouwen. Of zorgen dat je gelijk blijft.
Heb je misschien foto van nu?


heb geen foto van nu ( ben daar niet zo'n fan van), maar kan er wel een maken.
ik snap dat volgens mijn stats ik erg mager zou zijn, maar dat is echt niet zo! ben op sommige punten wel magertjes bedeeld, maar dat is een ander verhaal haha..

vorig jaar bulkte ik op 2800+ en ook toen had ik geen tot weinig vooruitgang met mn sq en dl.

met zwakke benen, zouden toch al mijn lower body oefeningen met moeite moeten gaan? correct me if im wrong.
wellicht is het ook een beetje onzekerheid van mijn kant aangezien ons squat rek halverwege geen stangen heeft. betrap mezelf er ook vaak op, dat ik dan maar squat in de smith.

---------- Toegevoegd om 19:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------

Mag ik je insta:sd:

heb wel insta, maar ben zelf niet actief. :) alleen een actieve lezer.
 
Met foto kan men wel indicatie krijgen.

Het is echt een laag gewicht dus als je nog meer gaat cutten blijft er echt niks van je over.

Gewicht zegt niet veel. Het gaat er niet om hoeveel gewicht je kan halen. Als je maar maximaal traint . Kracht komt vanzelf wel dat moet je opbouwen. Elke keer beetje zwaarder trainen .

Gaat bijvoorbeeld 10 reps bicep curls met 5kg makkelijk pak je de volgende set 6 kg. Red je de 10 reps bijv net niet ga je afmaken met 5kg etc.
Volgende training begin je bijvoorbeeld met 6kg omdat de 5kg eerste set vorige keer makkelijk ging.

Zo doe ik het vaak een beetje. Het is aftasten en je grenzen proberen te verleggen. Jezelf pushen.

Wbt squat niks mis met een smith al vervloek ik dat ding zelf. Ook daar is het grenzen verleggen. Gaat het makkelijk 10 herhalingen kan je best iets verhogen. Je kunt ook een spotter vragen.

Succes
 
Met foto kan men wel indicatie krijgen.

Het is echt een laag gewicht dus als je nog meer gaat cutten blijft er echt niks van je over.

Gewicht zegt niet veel. Het gaat er niet om hoeveel gewicht je kan halen. Als je maar maximaal traint . Kracht komt vanzelf wel dat moet je opbouwen. Elke keer beetje zwaarder trainen .

Gaat bijvoorbeeld 10 reps bicep curls met 5kg makkelijk pak je de volgende set 6 kg. Red je de 10 reps bijv net niet ga je afmaken met 5kg etc.
Volgende training begin je bijvoorbeeld met 6kg omdat de 5kg eerste set vorige keer makkelijk ging.

Zo doe ik het vaak een beetje. Het is aftasten en je grenzen proberen te verleggen. Jezelf pushen.

Wbt squat niks mis met een smith al vervloek ik dat ding zelf. Ook daar is het grenzen verleggen. Gaat het makkelijk 10 herhalingen kan je best iets verhogen. Je kunt ook een spotter vragen.

Succes

Word je betaald om een motivatie speech te geven?
 
" het is echt een laag gewicht en als je nog meer gaat cutten blijft er niks van je over"
Vervolgens zeg je " gewicht zegt niet veel "

???

Gewicht waarmee je traint bedoelt ze de tweede keer :o
 
Word je betaald om een motivatie speech te geven?
Wat is dat nu weer voor een kansloze reactie op iemand die tenminste wat zinvols te zeggen heeft.
 
Jammer dat je last van je maag krijgt als je grotere maaltijden eet, ik merk bij mijzelf nml dat ik meer honger/trek heb als ik vaak eet, misschien dat je t toch kan proberen?
Wat je zegt over niet zwaarder kunnen op je squat en dl is herkenbaar, toeval wil dat ik deze week met een PT getraind heb en dit aan hem vroeg.
Bij mij lijkt het te komen omdat ik (te) zwakke heupen heb. Hij raadde me aan om veel reps op laag gewicht te doen en heel erg gericht op techniek werken.
Misschien is t een idee om eens je vraag aan PT voor te leggen en vragen of hij ernaar wil kijken?
 
Back
Naar boven