XXL Nutrition

Geen motivatie meer

Bezoekers in dit topic

What's so Funny basmca ?

al die '' je bent al goed zoals je bent bs''

TS vraagt om tips om zijn vooruitgang te verbeteren en een manier om hem te motiveren niet om te horen dat het allemaal goed is ookal is het niet goed.

beetje fat acceptance maar dan in de form van '' weinig gainz acceptance''


hij vraagt om hulp om de vooruitgang te verbeteren niet om te horen hoe zijn slechte vooruitgang goed is.

natuurlijk er is niet mis mee om te kijken naar wat je bereikt hebt, en daar trots op te zijn. maar soms moet je ook accepteren dat het niet is wat het had kunnen zijn.
 
Maak je wel genoeg progressive overload? Schema an sich heeft nauwelijks invloed op hoeveel je groeit, wel het soort oefeningen dat voor jou werkt en intensiteit. Je kan eens een simpeler schema proberen met minder oefeningen, maar veel compounds. Zorg dat je vooruitgang in kracht stats maakt, want die zijn op het moment voor 3 jaar trainen aan de lage kant (niet verkeerd bedoelt). Mits je voeding op orde is ga je dan sowieso aankomen.

Lol hij squat 110kg terwijl hij zelf 80kg is. Dat lijkt me toch niet zo slecht?
 
Lol hij squat 110kg terwijl hij zelf 80kg is. Dat lijkt me toch niet zo slecht?

voor 3 jaar serieus trainen mag je toch wel hopen op een 1.75xBW squat of meer.

( voor volwassen mannen onder de 40 die gezond zijn en een normaal VP hebben)
 
Ja ik ben ook niet te vreden met waar ik nu ben, het gaat erom dat je gewoon doorgaat.
Dan kan ik ook gaan mierenneuken over als ik dit of dat had gedaan of ga doen.
En met de squat ligt ook aan je rom 110 kg full squat is echt wel goed maar als je boven parralel doet is het niet veel. Hier kan je ook jaren over mierenneuken trouwens :D.
Hij moet haast wel vooruitganggeboekt hebben en daar moet hij maar blij mee zijn en gewoon doorgaan.
 
Fitness moet leuk blijven, dit helpt wel vaak:

Focus niet op andere maar kijk eens naar jezelf.
Kijk eens wat JIJ al bereikt hebt zowel in kracht, massa maar ook mentaal.
Je zult nu anders in het leven staan dan toen je begon!
Je kan je zelf nu bewijzen dat je sterk bent en gewoon doorgaat, dan bewijs je je zelf pas echt iets.
En vooral jezelf niet met andere vergelijken.

Klopt, maar is slechts een deel van het geheel.

Je moet inderdaad de focus op jezelf leggen nooit op anderen. Maar het blijft een sport en je wilt jezelf altijd verbeteren.
Als het niet gaat zoals je wilt dan kijk je om je heen. Vraag je je af of anderen datzelfde ervaren.
Zelfvertrouwen en een paar veren in je kont is goed, maar wel eerlijk en realistisch blijven.
 
Martin, wat ik hem duidelijk wil maken is dat hij niet moet stoppen. Anders zal hij waarschijnlijk over paar jaar veel spijt hebben van dit.
En dat dit een deel van het verhaal spreekt voor zich.

Voor voeding bv: ga dingen opzoeken oftewel kennis opdoen van anderen, boeken en internet.
Voor training idem, ga andere dingen uittesten.

Er zijn inderdaad altijd wel verbeterpunten zelfs voor topsporters.
 
20 kilo aankomen in 3 jaar is echt netjes, ik ben in 5 jaar 12 kilo aangekomen denk ik. ik weeg nu ongeveer 75 maar mijn lifts zijn wel ietsje hoger.
Als je een kijkje in mijn log neemt zie je dat het hoofdthema, voeding is. Omdat ik zoveel moeite heb met aankomen. Als jij 1 kilo per maand aan kan komen, zie ik echt het probleem niet. Volgens mij zag ik hier mensen ook al over 5x5 schema's praten, perfect toch?

Juist als je in een motivatiedip zit MOET je jezelf doorpushen. Wees geen mietje en geef die gewichten ervan langs! Vergeet niet waarom je dit doet en houd dat in gedachten. (ervanuitgaande dat je niet traind om mooie biceps te hebben om indruk te maken op anderen, dan snap ik dat je geen motivatie meer hebt.)

Daarover, als ik zou trainen op aesthetics, had ik het al lang opgegeven. Aan mij is ook amper te zien dat ik powerlift maar ik geniet er fucking veel van om mezelf sterk te voelen na zwaar gesquat of gedeadlift te hebben.
Stop met vergelijken, stop met een mietje zien, bedrijf je fucking passie.
 
Een ding is zeker, wat je niet moet doen is stoppen. Dan maak je al helemaal geen gains... ;)
 
Martin, wat ik hem duidelijk wil maken is dat hij niet moet stoppen. Anders zal hij waarschijnlijk over paar jaar veel spijt hebben van dit.
En dat dit een deel van het verhaal spreekt voor zich.

Voor voeding bv: ga dingen opzoeken oftewel kennis opdoen van anderen, boeken en internet.
Voor training idem, ga andere dingen uittesten.

Er zijn inderdaad altijd wel verbeterpunten zelfs voor topsporters.

Helemaal met je eens. ;)

Ik sluit me daar bij aan.
 
Na drie jaar moet je toch niet meer op linear progressie mikken? Lineare periodisering proberen. Steeds meer gewicht erop gooien werkt op een gegeven moment gewoon niet meer.

Zelfde kern-oefeningen blijven doen maar met volume en intensiteit varieren. MAar volgens mij deed je dat al met die schema's.

Verder, wat vaak vergeten wordt, frequent deloaden en 2x per jaar rustweek nemen.
 
Probeer eens full-body en zma + tribulus.
 
Je hebt een missie, namelijk sterk worden.

Zet doelen voor een lange tijd

Ga na hoe je die doelen kan bereiken

Maak een plan

Hou je aan je plan. Succes volgt uit altijd doen wat je moet doen, ook als je er even geen zin in hebt. Je weet waar je het voor doet, zolang je het einddoel voor ogen houdt.

Succes TS, beschaam je vertrouwen in jezelf niet.
 
Je bent nog maar 26 jaar, er zijn mensen die op veel latere leeftijd pas beginnen met bb'en.
Probeer wat nieuwe dingen uit en kijk wat er beter kan, zoals al gezegd is: als je nu stopt maak je zero gains.
 
Je bent nog maar 26 jaar, er zijn mensen die op veel latere leeftijd pas beginnen met bb'en.
Probeer wat nieuwe dingen uit en kijk wat er beter kan, zoals al gezegd is: als je nu stopt maak je zero gains.

Gewoon lekker in Wieringermeer langskomen en ene keer meetrainen.
 
ZMA en visolie neem ik al ...., en momenteel probeer ik ook extreme GH van XXL uit, maar dit is vooral om beter te slapen

Zo een bloedtest om testosteron te controleren, kan je die gewoon bij de dokter doen ? en kost deze meer dan een gewone bloedtest ?
 
Gewoon knallen
 
even een update,

heb een bloedtest moeten doen bij de dokter, ineens gevraagd of testosteron ook getest kon worden, bleek dat deze enorm laag is, straks afspraak met endocrinoloog

men stats waren nu ondertussen wel wat gestegen

deadlift 3x5 140kg
bench 5x5 90kg
squat 5x5 120kg
 
Goed te horen dat je mogelijk de oorzaak hebt gevonden. Merk je naast sport, ook invloed op je sexdrive en dergelijke?
 
Back
Naar boven