AndroidHealthClinic

Geen motivatie meer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Javice

Cool Novice
Lid geworden
16 apr 2013
Berichten
139
Waardering
6
Lengte
1m98
Massa
122kg
Vetpercentage
23%
Hey,

Ik ben 26, 1m78 en weeg momenteel 80kg
Ik train nu ongeveer 3 jaar en maak bijna geen gains.

Toen ik begon woog ik 60kg en had ik nog nooit gesport.

Ik heb nu ondertussen al enkele verschillende schema's geprobeerd zonder resultaat. SS, SL, split, push/pull/leg ...

met het schema dat ik nu doe heb ik volgende stats (waar ik ondertussen dus al een half jaar op vast zit en ja ik heb deloads ook al geprobeerd) :

deadlift 5x 120kg
bench 5x 80kg
squat 5x 110kg

Je kunt echt niet aan me zien dat ik gewichten hef.

En ja ik eet genoeg (denk ik?), ik kom ongeveer 1 kilo per maand bij.
Klopt niet 100% gezien ik ondertussen al meer eet en ook van shake veranderd ben, maar ik eet ongeveer 200gr eiwiten, 450gr KH en 100gr vet

Nu had ik net een paar progress verhalen hier gezien, van mensen die meer progress hebben op minder tijd, word ik gewoon depressief van.

Had nu al enkele keren gedacht om gewoon te stoppen ..., wat doe ik nu verkeerd ?
 
Haha bro ik heb net hetzelfde, train ook 3 jaar en heb dezelfde shit. 10+ schema's gebruikt, zit nu ook al 2 jaar met een voeddingsschema terwijl ik alles afweeg en elke kcal fucking tel en ik kom gewoon zo snel vet bij als ik bulk/clean bulk. Ik denk dat er weinig mensen onder ons gewoon pech hebben met de aanleg die ze hebben, heb al veel gehoord van 'wow je staat nog niet zo ver, terwijl je echt op alles let'. Enja word er ook depressief van als je andere mensen ziet die in 1 jaar verder staan of jijzelf.
 
Niet te snel willen, 1kg per maand is dikke prima.
Zorg dat je voeding goed is, en als je jezelf wat te vettig vind gewoon een cut doen.
 
Hoe lang train je werkelijk, en daarmee bedoel ik met een schema en voldoende voeding?
 
Maak je wel genoeg progressive overload?

Schema an sich heeft nauwelijks invloed op hoeveel je groeit, wel het soort oefeningen dat voor jou werkt en intensiteit.

Je kan eens een simpeler schema proberen met minder oefeningen, maar veel compounds. Zorg dat je vooruitgang in kracht stats maakt, want die zijn op het moment voor 3 jaar trainen aan de lage kant (niet verkeerd bedoelt).

Mits je voeding op orde is ga je dan sowieso aankomen.
 
Ik probeer elke week meer gewicht te pakken op men compounds. Ik train thuis in men homegym en ik heb schijfjes van 0.5kg, dus ik doe elke week minstens 1kg erbij

doe momenteel een 5x5 schema met squat, bench, OHP, deadlifts, rows, pull ups en nog wat isolatie oefeningen
 
Gewoon films kijken waarin mensen voorkomen waarvan je denkt. Damn ziet er goed uit. Jaloezie is vervolgens de drive om jezelf ook tot het uiterste te duwen er ook goed uit te zien.
 
Niet te snel willen. Volhouden en doorgaan!
 
Je doet niets verkeerd. Het is een kwestie van tijd en heel veel geduld en doorzetten.
Eten trainen en rusten. Zelf was ik ook goed op weg. Ging vooruit en toen gooide een hernia roet in het eten.
Mijn 4 kilo zuur opgebouwde massa was in het half jaar dat ik niet kon trainen weer weg. En nu ik weer train gaat het tergend langzaam. Maar stoppen komt niet in me op. Ik wil terug komen. Maar het kost gewoon enorm veel tijd en doorzettingsvermogen.
En vooral niet kijken naar anderen die sneller gaan. Iedereen is anders. Bij de een gaan het snel bij de ander langzaam. Beter langzaam dan stilstaan toch? Dus volhouden en doorzetten.
 
Je bent al 3 jaar bezig waarom nu ineens stoppen? stop met jezelf te vergelijken met andere. Ik zelf maak langzame gains maar het is beter dan niks.
 
Tuurlijk zijn er anderen met meer aanleg dan jij die in een korter tijdsbestek of met minder moeite meer progressie dan jou boeken of hebben geboekt, maar denk je dat mensen die alles op de easy way halen dezelfde doorzetters/winnaarsmentaliteit ontwikkelen als iemand die er hard werken en toewijding insteekt en niet opgeeft ook wanneer zulke mensen je voorbij streven? Ook dat is iets om trots op te kunnen zijn en motivatie uit te halen, fitness/KT is niet alleen progressie in termen van kracht of massa, ook mentaal kun je d'r ontzettend mee groeien vriend.

Daarnaast ben ik van mening dat progressie niet je enige motivator zou moeten zijn, zo is fitness ook voor een hoop mensen gewoon een uitlaatklep of ontspannende activiteit, varieer eens in een keer in training of schema, en dan niet met de ijle (bijna dwangneurotische) hoop dat je nu meer gains zult maken, maar gewoon omdat je meer zin hebt in andere oefeningen of spiergroepen, dat motiveert mij ook enorm. D'r zijn soms dagen dat (bijvoorbeeld) 'rug' aan de beurt is om getraind te worden maar ik echt 0 motivatie heb in de rug oefeningen die ik dan standaard doe. Een keertje je schema omgooien, rug overslaan en dan iets trainen waar je persoonlijke voorkeur ligt (bij mij is dat vaak biceps/triceps) gaat je lichaam echt niet scheef trekken en als je daar meer motivatie uit haalt dan why not?
 
Je bent al 3 jaar bezig waarom nu ineens stoppen? stop met jezelf te vergelijken met andere. Ik zelf maak langzame gains maar het is beter dan niks.
"langzame gains" daar ben ik toch ook niet zo zeker van, we zijn nu iets meer dan een maand verder sinds ik deze topic heb gestart, ik ben 1.5kg gewicht bijgekomen maar men lifts zijn nog steeds hetzelfde, al maanden eigelijk .....

tijd om een bloed test te doen om testosteron niveau te controleren ?

Het is ook heel deprimerend dat elke keer iemand vraagt welke hobby's ik heb, of wat ik achter het werk ga doen, en ik zeg trainen, ze er eens mee lachen en het niet geloven, je kunt het totaal niet zien aan me
 
Laatst bewerkt:
probeer eens een andere manier van trainen?

als je nu altijd meer bodybuilding hebt gedaan probeer eens 2 maanden een powerlifting schema en trainingstyle.

afwisseling kan goed zijn voor je motivatie en als je al 3 jaar het zelfde doet zal het voor je vooruitgang ook niet slecht zijn.



is je voeding wel in orde?
 
"langzame gains" daar ben ik toch ook niet zo zeker van, we zijn nu iets meer dan een maand verder sinds ik deze topic heb gestart, ik ben 1.5kg gewicht bijgekomen maar men lifts zijn nog steeds hetzelfde, al maanden eigelijk .....

tijd om een bloed test te doen om testosteron niveau te controleren ?

Het is ook heel deprimerend dat elke keer iemand vraagt welke hobby's ik heb, of wat ik achter het werk ga doen, en ik zeg trainen, ze er eens mee lachen en het niet geloven, je kunt het totaal niet zien aan me

werk eens een tijdje puur op massa, hoog volume voor 2 maanden en dan weer terug naar kracht.
Als je een periode op volume gaat, ook tempo omhoog. Geen pussy gewichten gaan gebruiken maar gewoon zwaar pakken. Na de massa periode ga je dan weer naar een kracht periode. Meer spiermassa is meer kracht over het algemeen als je het goed aanpakt.

Periodiseren .... voor de meesten werkt dat.

Als je twijfelt over je testosteron aanmaak, check je voeding en eet test boostende voeding en eventueel wat supps d'r bij zoals ZMA en visolie.
 
Fitness moet leuk blijven, dit helpt wel vaak:

Focus niet op andere maar kijk eens naar jezelf.
Kijk eens wat JIJ al bereikt hebt zowel in kracht, massa maar ook mentaal.
Je zult nu anders in het leven staan dan toen je begon!
Je kan je zelf nu bewijzen dat je sterk bent en gewoon doorgaat, dan bewijs je je zelf pas echt iets.
En vooral jezelf niet met andere vergelijken.
 
Fitness moet leuk blijven, dit helpt wel vaak:

Focus niet op andere maar kijk eens naar jezelf.
Kijk eens wat JIJ al bereikt hebt zowel in kracht, massa maar ook mentaal.
Je zult nu anders in het leven staan dan toen je begon!
Je kan je zelf nu bewijzen dat je sterk bent en gewoon doorgaat, dan bewijs je je zelf pas echt iets.
En vooral jezelf niet met andere vergelijken.

:roflol:
 
  • Like
Waarderingen: mat
Je kan altijd begeleiding zoeken.
 
Zoek een maatje die je motiveert, ik zat ook echt een half jaar vast en niet gegroeid in wat dan ook, nu train ik weer met een maatje en groei en train weer als vanouds!
 
What's so Funny basmca ?
 
Back
Naar boven