• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Geen 'probleemwijken' maar 'Kansenzones'.

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Woutertje Bos weer in de bocht. De mooipratende windvaan mocht het spits afbijten tijdens de Algemene Beschouwingen vandaag. Eigenlijk had Bos stand-up comedian moeten worden, maar helaas. Woutert is fractieleider. En dat zullen we weten ook. Dit land kan zoveel beter, of zoiets. Want het gaat weer heeel slecht met Nederland. ‘Er is meer nodig dan alleen een integratie-video waarin wordt gezegd dat je in Nederland topless mag zonnen. We moeten de komende jaren met een groot opvoedings, handhavings- en scholingsoffensief komen.' Jaja, blabla.
Nota Bene: En we moeten volgens Wouter meteen af van het woord probleemwijken. Stigmatiserend natuurlijk. Als het aan Bos ligt, noemen we die no go areas voortaan gewoon... KansenZones. Die term kan zoveel beter. Roept u maar!

GeensT.nl - Wat nou 020-Gaza? KansenZone!

Echt kansloos dit. We geven het beestje een andere naam en de problemen zijn weg. :o

Ach ja GeensT. Ook al is die benaming van Bos natuurlijk belachelijk. Maar die mongolentaal van GeensT vind ik persoonlijk geen prettige aanzet voor een discussie.

"no go areas" klinkt nog belachelijker dan "kansenzone".
Maar inderdaad een stupide opmerking van Bos.

Ken hem niet, en daar ben ik heeeeeeeeel blij om;):D

Kansloos idd. Of zoals de simpelen van geensT zouden zeggen; Keaunsleaus.:D Wouter Bos moet idd eens wakker worden of iig eens terug komen in de realiteit.
Die "probleemwijken" zijn niet zomaar ontstaan en ik geloof ook niet, dat de Nederlandse overheid (of wij burgers dus) daar nog iets aan kunnen veranderen. Misschien Rita Verdonk eens langs sturen om de namen te noteren van de bewoners van die "Kansenzones".;) :D

oke ik mag die Bos ook totaal niet, maar hierin heeft ie wel gelijk:

'We moeten de komende jaren met een groot opvoedings, handhavings- en scholingsoffensief komen'

Als dat de inslag is van hun ideeen vind ik de benoeming kansenzones oke.

Geenstijl.... echt een verrijking van het internet overigens...

Struisvogelpolitiek, er zijn geen problemen, en als die er toch zijn dan zijn het "kansen", die we oplossen door erover te lullen maar er nooit iets aan te doen, zo trekken we kiezers van alle kanten.

oke ik mag die Bos ook totaal niet, maar hierin heeft ie wel gelijk:

'We moeten de komende jaren met een groot opvoedings, handhavings- en scholingsoffensief komen'

Als dat de inslag is van hun ideeen vind ik de benoeming kansenzones oke.

Geenstijl.... echt een verrijking van het internet overigens...

Het is misschien beter om iets positief te benoemen, dat eigenlijk negatief is (voor de maatschappij). Echter, ik geloof dat het in dit geval ook het probleem afzwakt, wat niet de bedoeling kan zijn, lijkt me.
Uiteraard vind ik ook, dat bepaalde zaken, zoals scholing, opvoeding en handhaving verbeterd moeten worden. Ik vraag me alleen af of dat nog wel mogelijk is, wanneer je ziet, dat burgers aan de ene kant worden vertroeteld, maar aan de andere kant worden aangepakt.
Hiermee doel ik op bijv. een Islamitisch ziekenhuis mogelijk maken voor mensen, die zich niet willen aanpassen aan onze maatschappij, maar aan de andere kant dezelfde groepering aanpakken, omdat ze het verdommen hun kinderen knap op te voeden en naar school te sturen.

ok bedankt voor je onderbouwing!

Soortgelijke topics

Back
Naar boven