MuscleMeat

Geen resultaat, wat doe ik fout!?

Bezoekers in dit topic

Fitness4life93

Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
75kg
Beste fitnessers!

Sinds ik mijn vakantie heb geboekt stroomt de motivatie weer binnen!
Ik ben aardig tevreden over de grote van mijn spieren, maar wil deze graag meer zichbaar krijgen. Waardoor ik uitkom bij droogtrainen. Uiteraard wil ik ook graag een sixpack creëren.

Op 13 januari ben ik begonnen met het droogtrainen.. helaas heb ik na de eerste week niet het gewenste resultaat.

Even wat informatie over mijzelf:

Lengte: 173 cm
Gewicht: 73.3 kg

Mijn voedingsschema is als volgt:

Dit is wat ik eet op maandag t/m donderdag

06:45 uur
1 Bord brinta, daarnaast 200gr magere kwark met een kopje groene thee

11:30 uur
1 Stuk fruit

12:40 uur
400gr magere kwark, 2 stuks fruit

17:00 uur
Willekeurige groente met kipfilet of zalm

+- 19:00/30 neem ik een shake na het sporten

20:00 uur
Verschillend, soms nog wat kwark of een handje ongezouten pinda's. Ook elke avond groene thee!

Op vrijdag, zaterdag en zondag ben ik vrij dus lig ik vaak wat langer in bed, waardoor tijden verschillen.
Ik ontbijt wel gewoon met brinta, neem genoeg fruit en probeer zoveel mogelijk eetmomenten te nemen. Ik eet geen patat, maar gewoon groente met kipfilet of zalm. Wel heb ik op deze avonden wat vaker de neiging om wat meer handjes ongezouten pinda's te pakken.

Minste zo belangrijk, mijn trainingsschema:

Maandag: start: 5 minuten crosstrainer vervolgens borst, schouders, triceps en buik+zij zonder pauzes achter elkaar door van apparaat naar apparaat minimaal 15hhl. Afsluitend met 15/20 minuten crosstrainer en 10/15 minuten hardlopen. De cardio voer ik op een zo hoog mogelijk tempo uit.

Dinsdag: start: 5 minuten crosstrainer vervolgens rug, biceps en benen achter elkaar door van apparaat naar apparaat minimaal 15hhl. Afsluitend met 15/20 minuten crosstrainer en 10/15 minuten hardlopen. De cardio voer ik op een zo hoog mogelijk tempo uit.

Woensdag: rust, wel geef ik 's morgens een uur gymnastiek aan ouderen! ;)

Donderdag: Zelfde als maandag

Vrijdag: Zelfde als dinsdag

Zaterdag: rust

Zondag: rust

Ik begin bijna weer met trainen en wedstrijd voor voetbal, dan zullen mijn fitness dagen maandag, woensdag en vrijdag worden. Voetbaltraining op dinsdag en donderdag, zaterdag wedstrijd.

Hieronder mijn resultaten van de eerste week waar ik ontevreden mee ben:

De bovenste is mijn start, de onderste huidige resultaat na een week

Datum
13-01-2014
20-01-2014

Gewicht
73.3 kg
70.9kg

BMI
24.5
23.7

Vet %
14.3%
14.2%

Vet massa
10.5 kg
10.1kg

Vet vrije massa
62.8 kg
60.8kg

Lichaamsvocht
46.0 kg
44.5kg

Ik kom eigenlijk tot de conclusie dat ik alleen maar minder lichaamsvocht tot me heb en VVM verlaagd is, eigenlijk dus spier.

Graag jullie advies wat ik beter moet/kan doen!?

Misschien de cardio in vetverbrandingszone doen!?

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!!

Op hoeveel gr eiwitten zit je per dag?

Ik lees er even snel doorheen aangezien ik niet veel tijd heb, maar heb je je onderhoud berekend? Lees eens wat sticky's door over cutten. Gewoon je onderhoud pakken en daar 200/300 kcal onder gaan zitten, met daarnaast wat cardio na de training. Ik zou niet op een zo hoog mogelijke intensiteit cardio pakken, maar op een wat rustiger tempo, laten we zeggen 60/70% van max en dan wat langer (minimaal 20 min). Daarnaast heeft cutten tijd nodig.

Je moet wel begrijpen dat je na 1 week nog geen resultaat zult zien.

• Topic Starter Topic Starter
dik 100gr, aan shake en kwark.. s'avonds neem ik dus nog goed stuk kipfilet/zalm.. laat zeggen dat ik uitkom op minimaal 125gr per dag daarbij nog dat bordje brinta waar nog wat in zit. In het weekend neem ik vaak geen shake dus laat ik daar iets verlies op lijden.

Laatst bewerkt:
Als die metingen kloppen ben je 1,5kg vocht kwijt en laten we zeggen 0,9kg vet en glycogeen.
Wat verwachte je dan na een week?

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Zorg dat je genoeg eiwitten krijgt, en een tekort van 500kcal incl. mogelijke cardio.

• Topic Starter Topic Starter
Ja daar heb je gelijk aan, maar mijn vet% is dus maar met 0.1% gedaald.. dat vind ik toch wel erg weinig. Vandaar dat ik mensen vraag die er meer verstand van hebben dan ik. De eiwitten probeer ik binnen te krijgen en cardio bij mijn trainingen te pakken.

Je vet percentage is niet zoveel verminderd, omdat je ook 1,5kg vocht kwijt bent.
10% van 100kg is 10kg.
10% van 90kg is 9kg.
Percentage alleen zegt dus niet alles.
14,3% van 73,3kg is 10,5kg vet
14,2% van 70,9kg is 10,1kg vet

Qua percentage is er weinig af, maar het komt toch op 400gram neer.

Voornamelijk focussen op losse gewichten ipv apparaten, minder herhalingen 6-15. Het idee 'droogtrainen' en daarom hogere herhalingen doen is absurd. Droger worden doe je door een deficit.

Ooit gehoord van adaptie?
Kortom het is logisch dat je met een delay zit

daarnaast is een vp meting een schatting...

Meen je dit nou echt? Je verwacht toch niet dat je na een week resultaat ziet :roflol:
Bovendien is, zoals hierboven al gezegd, een vetpercentagemeter een schatting en daar kun je na een week geen enkele conclusie uit trekken.

Na een week... geen resultaat doe je wat verkeerd :p heel misschien moet je volgend jaar is bekijken wat je bereikt hebt.

Als je echt 14% was zou je je abs wel licht kunnen zien hoor. dus waarschijnlijk zit je hoger.

wtf.. je bent afgevallen.. xS

en een week zegt weinig

Terug
Naar boven