Fitness Seller

Geen resultaat, wie heeft tips?

Bezoekers in dit topic

Mysci

Novice
Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
84kg
Vetpercentage
36%
Hoi,

Ik probeer al een tijd gezonder te eten en daarbij te sporten.
Sinds 7 weken volg ik een programma bij de sportschool over gezond eten en sporten.

Hierbij train ik 2x per week (30 min) zeer intensief met een personal trainer (cardio & kracht) en nog 1 groepsles per week (soms cardio meestal kracht).
Ik doe ook nog aan spinning, maar niet standaard elke week.

Probleem is dat ik echt nauwelijks afval.
Eerste week 2kg voornamelijk vocht en in totaal nu 1kg vetmassa.
Ene week lijkt het de goede kant op te gaan, dan de week erop zit het er net zo hard weer aan, ik heb geen idee wat ik verkeerd doe maar raak inmiddels wel zeer gedemotiveerd er moet immers nog aardig wat af...

Wie weet raad? en kan me goede tips geven?


Even wat stats;

Leeftijd: 27
Gewicht: 84,4 (start 86,8)
BMI: 28.2
BMR:1650
Onderhoud: 2269
Activiteitsniveau: 1,375 (Harris benedict)
VP: 36% (tang meting)

Ik ben begonnen met eten rond de 1500kcal maar mijn PT gaf aan dat dit echt te weinig is, nu eet ik rond de 1700 kcal per dag.

Eetschema;

Ontbijt:
200g magere kwark
Kiwi
Lijnzaadolie
25g ongebrande noten
10g rozijnen

Tussendoor:
Speltboterham (30g)
15g Pindakaas
10g roomboter

Lunch
1/2 avocado
75g mango
Veldsla
100g komkommer
Tomaat
250 ml halfvolle melk

Tussendoor:
50g Mozzarella
5g pesto (home made)
Tomaat

Diner
100g pasta
100g tartaar
Tomatensaus
200g groenten
Olijfolie

Tussendoor:
Handje noten
2 gedroogde abrikozen


Alvast veel dank!
Mysci
 
Ik weet er niet veel van af, maar noten hebben zover ik weet veel vet, miss kan je die dan weglaten om mee te beginnen (of minder)
Anders aan mensen vragen bij je sportschool
 
Laatst bewerkt:
pindakaas, noten en pasta eruit.

kipfilet, rijst erin!
 
Noten eruit = onzin.

pindakaas, roomboter, mozarella eruit! En pasta vervangen door volkoren pasta/rijst.

En je voedingsschema es helemaal herzien, want je berekeningen kloppen niet. Volgens je activiteitsfactor is je onderhoud 2100 kcal (en niet 2269).

Hou geen rekening met X kcal onder onderhoud, maar reken 10-15% onder onderhoud. Bij jou is dat dus tussen 1785-1890 kcal. Hou je schema laag in koolhydraten en zorg dat je macros in orde zijn. Een goede richtlijn om te cutten is bvb. 40e/35k/25v
Zorg er ook voor dat je je carbs vooral 's morgens en rond je training eet.

edit: O ja, en de tartaar er ook uit, vervangen door magere vis of kipfilet.
 
noten moet je erin houden vette heb je gewoon nodig.. 1gr/eigengewicht 84 in jou geval.

probeer je kh inname ns wa te verlagen.
 
Waarschijnlijk eet je ook wel meer dan je denkt. Met al die calorierijke producten zoals pindakaas, boter, mozarella, olie, noten, etc. kan het nog wel wat uitmaken als je net iets meer naar binnen krijgt dan dat je denkt.
 
Ik denk persoonlijk dat het "probleem" niet in het voeding schema zit.
2 x per week 30 minuten zeer intensief sporten en waarschijnlijk een 60 minuten een groep les en af en toe spinning.
Dat maakt 2 uur per week training ?

Persoonlijk zou ik iedere dag wat doen.
Op zijn minst een uur liefst meer fietsen of gewoon lopen.
Zien wat dit met je vetpercentage doet, als er nog niets veranderd dan pas verder je calorie in name terug schroeven.
 
Te weinig training vind ik
 
Back
Naar boven