MuscleMeat

Geen shakes bij voldoende eiwit uit voeding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pastabolo

Cool Novice
Lid geworden
18 jan 2018
Berichten
47
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
78kg
Hoi allemaal,

Inmiddels mijn tweede topic als beginner op dit forum. Ik heb net even mijn macro's uitgerekend dmv het handige excel sheet die hier in de sticky staat. Mijn streven is om 2900 kcal per dag te eten (ik weeg 78 met een lengte van 191 & sport 3-5 keer per week).

Mijn gemiddelde dag ziet er zo uit:

Ontbijt
100 gr havermout met banaan en water (ik ga niet heel lekker op melk)

Middag
6 volkorenbrood met pindakaas
2 eieren

Avond
Banaan (voor het trainen)
Maaltijd met 100 gr volkorenpasta/zilvervliesrijst en 80 gr kip
30 gr cashewnoten
500 gr magere kwark

Dit komt uit op een verdeling van 22% eiwit / 46% carbs / 32% vetten. Ik krijg met dit schema zo'n 154 gr eiwitten per dag binnen wat bijna aan de grens van 2 gr per kg zit (78*2=156). Het liefst zou ik naar 1,5 gr eiwit per kg gaan maar dan moet ik nog meer carbs gaan eten, waar ik niet echt op zit te wachten. Is het nog wel verstandig om nu eiwit shakes te gaan gebruiken? Aangezien ik een hoop lees over "snelle eiwitten".
 
Je hebt geen ‘shakes’ nodig als je genoeg eiwit uit je voeding haalt.
 
waarom zou je shakes drinken als je voldoende eiwitten binnen krijgt uit je voeding?
 
Krijgt zo genoeg eiwit binnen lijkt me. Als je het te weinig vind kan je altijd iets meer kip eten bij je avondeten. (80g is een halve filet?)

Eet je verder geen groente? En varieer wat met fruit
 
waarom zou je shakes drinken als je voldoende eiwitten binnen krijgt uit je voeding?

Omdat ik hier en daar wat lees over "snelle eiwitten" na de training.

Krijgt zo genoeg eiwit binnen lijkt me. Als je het te weinig vind kan je altijd iets meer kip eten bij je avondeten. (80g is een halve filet?)

Eet je verder geen groente? En varieer wat met fruit

Ik vind juist dat ik relatief veel eiwitten binnen krijgen haha (2 gr per kg), dus ik hou het op 80gr. En ik eet zeker ook veel groente (200gr/per dag), maar ik heb dat weggelaten voor het overzicht ;)
 
Omdat ik hier en daar wat lees over "snelle eiwitten" na de training.



Ik vind juist dat ik relatief veel eiwitten binnen krijgen haha (2 gr per kg), dus ik hou het op 80gr. En ik eet zeker ook veel groente (200gr/per dag), maar ik heb dat weggelaten voor het overzicht ;)

Denk je dat die snelle eiwitten na de training zo veel gaan uitmaken?
 
Denk je dat die snelle eiwitten na de training zo veel gaan uitmaken?

Als leek heb ik geen flauw idee. Vandaar ik deze post heb gemaakt, omdat ik zo veel tegenstrijdige dingen lees :)
 
Als leek heb ik geen flauw idee. Vandaar ik deze post heb gemaakt, omdat ik zo veel tegenstrijdige dingen lees :)

De winst zal op zn best marginaal zijn. Volgens mij in spiergroei zelfs niet te meten.
 
whey isolaat of hydrolisaat zal idd wat sneller worden opgenomen.
Maar denk je echt dat kilos gaat opleveren? nee hoor.
In theorie is het allemaal mooi. Je hebt zoveel eiwit nodig en je lichaam ziet het verschil niet waaruit die eiwitten komen.
Als jij uit voeding genoeg eiwitten haalt is dat zeker goed. maakt imo geen verschil.
 
:o ik heb vaak vrij lange periodes (lees dagen of weken) dat ik vergeet of geen zin heb om mijn shakies en creatine te nemen ,

alleen merk ik eigenlijk nooit verschil qua trainingsvolume ,kracht of groei met periodes van wel en geen inname :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Als leek heb ik geen flauw idee. Vandaar ik deze post heb gemaakt, omdat ik zo veel tegenstrijdige dingen lees :)

Iedereen die begint met fitnessen loopt tegen hetzelfde aan hoor. Als je de supplementenindustrie moet geloven heb je een pre workout nodig, intra workout, BCAA, post workout / snelle suikers en eiwitten na de training, ...

De realiteit is dat je gewoon een goed dieet moet hebben. Shakes helpen je om aan je macro's te geraken.

Als je dieet goed in elkaar zit dan ga je het niet merken wanneer je na je training snelle/trage eiwitten eet. Waarom? Omdat je bij een normaal/goed eetpatroon gedurende de hele dag voldoende bouwstoffen in je lichaam hebt.

Koop de supplementen die het je gemakkelijker maken om je dieet aan te vullen, niet omdat je denkt dat je ze nodig hebt. Dat is een heel groot verschil.
 
Zonder te weten wat je doelen precies zijn en hoe oud je bent wat je precies voor sport doet, is 2900 kcal niet erg weinig voor iemand van jouw lengte?

Wat is het doel voor je bw: omhoog, omlaag of gelijk blijven?

Als antwoord op je vraag, zoals hierboven al vaak gezegd, het belangrijkste is dat je voldoende binnenkrijgt.
 
whey isolaat of hydrolisaat zal idd wat sneller worden opgenomen.
Maar denk je echt dat kilos gaat opleveren? nee hoor.
In theorie is het allemaal mooi. Je hebt zoveel eiwit nodig en je lichaam ziet het verschil niet waaruit die eiwitten komen.
Als jij uit voeding genoeg eiwitten haalt is dat zeker goed. maakt imo geen verschil.
Dit is niet helemaal waar.
 
Back
Naar boven