MuscleMeat

Geen spierpijn betekent vaker kunnen trainen?

Bezoekers in dit topic

Daniellugo22

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2016
Berichten
99
Waardering
49
Lengte
1m81
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Hoi, ik zit er aan te denken om 6 dagen in de week te trainen vooral om dat ik geen spierpijn heb moet dit te doen zijn, ik ga nu 3 x in de week en ga op goed tempo vooruit. En met 6x bedoel ik als ik dat ga doen 3x per week dezelfde spiergroep pakken. Of maakt t niet uit of je spierpijn heb of niet, maar je gewoon altijd bijv 40 uur rust per se moet nemen?
 
Beter even je trainingsschema posten, zodat we een indruk krijgen hoe vaak en hoe je elke spiergroep aanpakt.

1.81 mtr bij 84 kg is mooi, hoe hoog zit je in je VP%

Spierpijn is geen indicator voor groei of herstel.
Misschien ook even je voedingsschema posten, = nu allemaal moeilijk te beoordelen.
 
Als je goed progressie maakt waarom zou je dan veranderen ?
 
Voedingschema = om de 2 uur gezond en gevarieerd eten. Vetpercentage weet ik niet echt hoe je dat meet. Mijn schema is nu dus 3 x in de week 2 a 3 oefeningen voor elke spiergroep 3 sets verschillende herhalingen. Ik ga naar 4 trainingsdagen in de week.
 
Ga ub/lb doen 4x per week, meer is echt nie beter.
 
Wat is ub/lb?
 
Googlen op vetpercentagecalator, dan heb je een indicatie

Zie de commentaren hierboven ^
 
Oke
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Had gekeken bijna 19%
 
Tja het hangt er vanaf wat je doelen zijn. Als je tevreden bent met het lichaam (qua vetpercentage wat je nu hebt) is het okay.
Anders moet je een tijdje cutten. Uitleg staat in de sticky's
 
Zo, en wat is precies om de twee uur gezond en gevarieerd eten?
 
Herken je situatie van geen spierpijn. Wat ik merk is dat ik er iig weinig voldoening uit haal doordat spierpijn uitblijft. Maarrrrrr ondanks dat het voelt alsof je een bijzonder lichaam hebt is het nog steeds een 'normaal' lichaam dat rust nodig heeft. Spieren te veel trainen levert geen voordeel op en ze hebben echt rust nodig om te groeien. Mik op max 4x trainen per week en ga dan voor ub/lb.
 
Bedankt voor reacties, om de 2 uur gezond en gevarieerd eten betekent voor mij müsli met melk bijvoorbeeld of brood met gezond beleg ( vlees vooral ) veel fruit en zelden nog eens eens iets anders gezonds + gevarieerd warm eten soms rijst met kip soms aardappels met vlees groenten enzo soms pasta
 
Bedankt voor reacties, om de 2 uur gezond en gevarieerd eten betekent voor mij müsli met melk bijvoorbeeld of brood met gezond beleg ( vlees vooral ) veel fruit en zelden nog eens eens iets anders gezonds + gevarieerd warm eten soms rijst met kip soms aardappels met vlees groenten enzo soms pasta
want muesli is gezond en zeker niet vol suikers je kan alles eten maar je moet wel weten wat en hoeveel niet gewoon gokken zeker als beginner niet
 
Omdat ik harder vooruit wil en ik geloof dat er weinig zijn die 3 x fitnessen in de week, geloof de meesten 4 a 5 x
 
Wat ik merk is dat ik er iig weinig voldoening uit haal doordat spierpijn uitblijft.

Dat komt omdat je blijkbaar (misschien onbewust) spierpijn toch als een indicator van progressie ervaart en/of dit associeert met de kwaliteit van je training.

Met dat laatste heeft het weinig of niets te maken.
Zelf heb ik vaak de beste resultaten behaald met schema's waarbij ik zelden of nooit spierpijn krijg.

Dus tenzij spierpijn een doel op zich voor je is, zou ik me vooral laten leiden door objectief meetbare resultaten.
 
Omdat ik harder vooruit wil en ik geloof dat er weinig zijn die 3 x fitnessen in de week, geloof de meesten 4 a 5 x

Voor de meesten geldt dat een frequentie waarbij je alle spiergroepen 2 a 3 keer week aanpakt, optimaal is voor massa en krachttoename.

Afhankelijk van het schema kan dat binnen een week met 3 trainingen (3x fullbody) 4 trainingen (LB/UB/LB/UB) of 6 trainingen (2x een 3 daagse split)

Keuze heeft te maken met individuele factoren: Leeftijd, specifieke trainingsdoelen, niveau, herstellend vermogen etc.
Uiteindelijk heeft ieder lichaam zijn eigen 'tempo' qua ontwikkeling, waarbij geldt dat meer en vaker niet per definitie beter is.

Denk daar eerst eens goed over na voordat je een goed werkend schema aan de kant zet voor iets wat misschien helemaal niet zo goed voor je werkt......
 
Back
Naar boven