AndroidHealthClinic

geen spierpijn na trainen armen

Bezoekers in dit topic

zowiezo biceps na rug,
heb je wellis de 21 gedaan?
en vertel is wat voor oefeningen je allemaal doet voor bicep dan?
gewicht aantal herhalingen etc

ja en dat geeft zeker spierpijn maar ik heb ergens gelezen dat je dat niet te vaak mag doen, doordat dit slecht is voor je bicep...

als je ze als een mongooltje uitvoert idd wel ja :rolleyes:

Bron dat een goeie uitgevoerde ( dus eigenlijk negatieve barbell curls ) cheat curl je pezen verpest?

Nou dat bedoel ik niet, maar als je elke training cheat curls (en ik dacht dat je bedoelde curls met teveel gewicht) gaat doen doormiddel van hulp van je andere hand, kan niet goed zijn voor je pezen :rolleyes:

slecht is goed......

als jij je spier stuk maakt kan ie weer groeien, als jij alleen maar oefeningen doet die niet slecht voor je bicep zijn en die je spier niet stuk maken....... dan raad je al wat er niet gebeurd.

dus ik zeg 3 weken 21! daarna dik negatieven met barbell!

Je verpest je pezen als je zo graag te zwaar wilt gaan, ik voel me biceps ook niet de dag erna, triceps wel. Enige wat ik voel is de pomp, maar ze groeien wel. Net zoals mijn schouders groeien mooi maar ik voel ze nooit, ja heel af en toe als ik een keer flink gebankt hebt

slecht is goed......

als jij je spier stuk maakt kan ie weer groeien, als jij alleen maar oefeningen doet die niet slecht voor je bicep zijn en die je spier niet stuk maken....... dan raad je al wat er niet gebeurd.

dus ik zeg 3 weken 21! daarna dik negatieven met barbell!

ja zo kan je het ook zien:P bedankt ouwe! verders nog must have oefeningen die ik voor biceps of triceps kan gebruiken...

Laatst bewerkt:
ja zo kan je het ook zien:P bedankt ouwe! verders nog must have oefeningen die ik voor biceps of triceps kan gebruiken...

zelf heb ik op de sportschool een panama bicep curl daar kan je super goed mee isoleren die is super!
En de dumbbell hammer curl is top, of als je die hebt een hammer barbell.

Hier : http://www.bodybuilding.com/exercises/ even kijken de spier aanklikken en je krijgt een flinke lijst oefeningen met uitleg en filmpje.
Verder kan je even in de sticky's kijken voor oefeningen en er is een topic met EMG gegevens van diverse oefeningen, lees je daar anders nog even in, daar leer je erg veel van.

succes.

- Biceps en triceps op een andere dag doen dan dat je nu doet.
- Afwisselen met oefeningen
- Ga je armen vanuit een andere hoek belasten
- Varieer met je intensiteit/gewicht/rust
- Supersets / dropsets
- Kijk het filmpje: 'top secret arm arsenal', even googlen want ik heb zelf geen zin.

• Like
Waarderingen: Bello
gewoon op het eind van je training helemaal leegpompen met dumbbells, en redtube is idd een goede site;)

Wat Jeffa zei.

Ik heb zelf ook niet snel spierpijn in biceps, maar ze groeien wel gewoon mee. Maar af en toe is het wel lekker om er ff spierpijn in te hebben, dan moet je gewoon wat "aparts" doen qua training.

spierpijn is een indicatie van een goeie workout, maar het is niet dat je zonder spierpijn niet kan groeien. Ik heb ook heel vaak geen spierpijn in m'n bicep en schouders

spierpijn is geen indicatie van een goede workout, wat dus juist verklaart dat je zonder ook prima groeit zoals je zelf aangeeft.

Als laatste dropsetjes doen? Op een gegeven moment went je lichaam aan de manier van trainen. Laten we zeggen een biceptraining ziet er NU zo uit:

Dumb. Curls 3 x 8
Barbell Curls 3 x 8
Cable Curls 3 x 8

( Oefeningen zijn allemaal te vinden in de oefeningen gids : http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/ )

Pak daarna nog eens de Barbell Curls, leg het gewicht omlaag en ga 21-en. Houdt in 7x korte beweging van onder tot half, vervolgens 7x van half tot boven, en dan 7x helemaal. Dit zorgt A voor een POMP, B als je dit niet gewent bent komt die spierpijn wel.

Dan de dropset manier, doe ik met cable Curls. 8 x een gewicht wat gewoon je max is. Daarna haal je er ....KG vanaf en ga je weer (hopelijk) 8x, en dan nog eens ... KG eraf en nogeens 8x.

Je spieren "verrassen" = spierpijn

(althans bij mij ;))

Nu ook redtube voor mij? :o

spierpijn is geen indicatie van een goede workout, wat dus juist verklaart dat je zonder ook prima groeit zoals je zelf aangeeft.

Als je spierpijn hebt betekent het dat je je lichaam goed geprikkeld hebt en je dus een goeie workout hebt gehad, maar je kan ook zonder een goeie hebben gehad. Dus spierpijn is wel een indicatie van een goeie workout maar niet een must.

Of zeg ik het nou verkeerd? :p

Terug
Naar boven