AndroidHealthClinic

geen spierpijn na trainen armen

Bezoekers in dit topic

Als je spierpijn hebt betekent het dat je je lichaam goed geprikkeld hebt en je dus een goeie workout hebt gehad, maar je kan ook zonder een goeie hebben gehad. Dus spierpijn is wel een indicatie van een goeie workout maar niet een must.

Of zeg ik het nou verkeerd? :p

Dat is wel erg zwart-wit gezegd. Zoals je zelf al aangeeft, het kan best zijn dat je zonder spierpijn toch een goede work out hebt gehad. Als ik geen spierpijn heb dan weet ik dat mijn lichaam relatief 'gewend' is aan de belasting, maar dat wil niet zeggen dat de belasting geen effect meer heeft.

Laatst bewerkt:
Als je spierpijn hebt betekent het dat je je lichaam goed geprikkeld hebt en je dus een goeie workout hebt gehad, maar je kan ook zonder een goeie hebben gehad. Dus spierpijn is wel een indicatie van een goeie workout maar niet een must.

als ik iedere training maximaal varieer en tig duizend reps maak met heel weinig rust, dan krijg ik gegarandeerd spierpijn met telkens een k*t workout.

spierpijn is alleen een indicatie van niet gewend zijn aan de belasting die de spier heeft gehad en mogelijk een gebrek aan conditie.

Een enkele andere keer is spierpijn een teken om het wat rustuiger aan te doen. Vol afvalstoffen of door kleine, cq beginnende blessures.

spierpijn is alleen een indicatie van niet gewend zijn aan de belasting die de spier heeft gehad en mogelijk een gebrek aan conditie.

Een enkele andere keer is spierpijn een teken om het wat rustuiger aan te doen. Vol afvalstoffen of door kleine, cq beginnende blessures.

Dat is het ja, zat zelf ook al een beetje te twijfelen aan wat ik zei :p

Ik heb gisteren ook Biceps-Triceps getraind, maar totaal geen spierpijn.

Ik denk dat wekelijks verschillende oefeningen doen het beste is om vooruitgang te boeken in je armen.

Week 1: Voornamelijk dumbbell werk voor je armen met veel sets en veel herhalingen.
Week 2: Barbell werk met minder sets en minder herhalingen.
Week 3: Dumbbell werk, zware sets, met 1 of 2 herhalingen en 20-30 seconden rust tussen de sets.
Week 4: keer geen armen trainen
enzovoort enzovoort.

Ik ga het proberen in elk geval ;)

Spierpijn had ik alleen in het begin en soms incidenteel. Als jij een goed schema hebt en je tijdens je training soms dat ene gevoel krijg dat je dat gewicht niet meer omhoog krijgt en je goed gepompt eruit ziet en kilos blijft zien komen doe je het gewoon goed.

Ik heb na jarenlang trainen ook nooit spierpijn in mijn armen, totdat ik vorige week een nieuwe manier van trainen heb toegepast voor mijn biceps, en heb ik eindelijk na jaren een heerlijke spierpijn.

TS: Wat voor oefeningen doe je voor je biceps/triceps? Volgens mij moet je wat meer variëren. Beste 2 oefeningen voor je armen zijn imo Preacher Curls voor biceps en Skullcrushers voor triceps.

als je altijd dezelfde oefeningen doet zal je niets meer voelen nee,

maar eens in de 6/8 weken wisselen werkt het beste.

de betere oefeningen voor biceps zijn de barbellcurl, hammer
en de betere triceps oefeningen zijn closegrip bankdrukken en lying triceps extension en natuurlijk dippen.

persoonlijk vind ik alle oefeningen die met een katrol of touwtje gepaard gaan waardeloos

• Like
Waarderingen: KoekieMonster
Vergeet niet de decline en incline dumbbell curls.

Niet het hele topic gelezen dus excuses als t een dubbel post is.

Spierpijn( melkzuurophoping ) is niet hetzelfde als microtrauma( de schade die je wilt aanrichten zodat je lichaam kan groeien ).

Je hoeft dus helemaal geen spierpijn te hebben na een workout. Als jouw ( arm- )trainingsschema goed in elkaar is gezet en je regelmatig traint en goed eet dan groeien ze echt wel.

ik heb alleen spierpijn in me borst en rug. nooit in me benen, schouders en armen

ik heb alleen spierpijn in me borst en rug. nooit in me benen, schouders en armen

dan zou ik tog eens gaan kijken of er geen betere oefeningen zijn want als je bij schouders 4setjes shrugs pakt met goed gewicht dan heb je er dezelfde avond al genot van, en benen moet je vaak wat meer oefeningen voor doen voor je daar spierpijn in krijgt

Is toch heerlijk geen spierpijn! Als je maar progressie hebt.

Inlcine is inderdaad heerlijk! Doe deze heel vaak.

Maar decline, hoe moet ik me dat voorstellen? Hoofd naar beneden??

Ja zo noem ik het, maar volgens mij is het geen officiele benaming.
Wat ik bedoel is, wanneer je op je rug ligt, dat is die je nu uitvoert, maar de andere variant is het bankje zo laten staan en dan achterste voren erop zitten met je buik tegen de leuning en dan de bicep oefening uitvoeren.

Terug
Naar boven