Fitness Seller

Geen spierpijn na training :/

Bezoekers in dit topic

braadkip

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
Ik heb nooit spierpijn in me schouders de dag na de training. Wel heb ik een paar dagen last van benen, borst, rug na een training, me armen iets minder, maar me schouders dus totaal niet. Ik ga tot mijn uiterste tijdens elke training natuurlijk :hedbang: , maar wat ik ook doe, geen spierpijn in me schouders, gewoon helemaal nergens last van :O

Houd dit in dat ik ze nog zwaarder moet trainen? Want spierpijn word toch wel als iets positiefs gezien dacht ik zo :/

??? ???

Laatst bewerkt:
volgens mij is dat niet erg hoor als je geen spierpijn hebt hoor halve haan, ik heb ook wel eens gehoord dat het een slecht teken zou zijn om spierpijn te hebben dus...en ik heb trouwens ook bijna nooit spierpijn in mn schouders :)

spierpijn in mijn schouders is ook altijd veel minder heftig. maar ze groeien wel t beste.

braadkip zei:
Ik heb nooit spierpijn in me schouders de dag na de training. Wel heb ik een paar dagen last van benen, borst, rug na een training, me armen iets minder, maar me schouders dus totaal niet. Ik ga tot mijn uiterste tijdens elke training natuurlijk :hedbang: , maar wat ik ook doe, geen spierpijn in me schouders, gewoon helemaal nergens last van :O

Houd dit in dat ik ze nog zwaarder moet trainen? Want spierpijn word toch wel als iets positiefs gezien dacht ik zo :/

??? ???

Ik heb idd ook zo'n soort probleem maar dan niet echt met mijn schouders maar na het trainen van mijn biceps. Hoe hard ik ze de laatste tijd ook train ik krijg er gewoon geen spierpijn meer in.
Bij mijn schouders heb ik altijd maar lichte spierpijn terwijl ik ze toch gewoon optimaal train.

ja biceps vind ik ook moeilijk om die zover te krijgen dat ik er dagen last van heb, lukt echter wel meestal, alleen die schouders heb ik ook idd weinig spierpijn in..

Schouders lukt wel, gewoon keihard die lateral raise doen, tot genade trainen met de juiste vorm.

Alleen heb ik dit probleem met m'n lats. :\

Vroeger dacht ik wel eens anders, maar spierpijn is echt geen indicatie van groei. M'n rug voel ik veel minder dan m'n borst, terwijl die laatste minder groeit. M'n biceps begin ik nu pas te voelen, vroeger nooit, en da's sinds ik zware barbell curls doe.

In m'n schouders wíl ik gewoon niet te veel voelen, zeker m'n lateral delts niet. Die voorste koppen voel ik bijna altijd, zelf als ik alleen borst doe (en ik trek weldegelijk m'n schouderbladen naar elkaar doen etc tijdens borstoefeningen). M'n aversie voor schouderpijn heeft natuurlijk wel wat te maken met het feit dat ik een slechte rechterschouder heb (ivm blessures).

ik voel mijn schouders ook nauwelijks, maar ze groeien wel fuking hard, behalve mn voorste schouderkoppen en dan vooral na een borstdag...is natuurlijk niet goed....teken dat ik teveel mn schouders gebruiken bij het bankdrukken e.d. maja ik voel ook mn borst na een borstdag. Vooral bovenkant borst aan de zijkant. En bij de overgang tussen schouder en borst.

Zolang ze groeien maakt het niks uit. Maar mischien eens wat andere oefeningen proberen wil ook wel eens helpen. Meestal voel je het de volgende dag dan wel..

- Echte spierpijn in de schoders komt echter nauwelijks voor dus geen zorgen maken daarover
- Spierpijn (=DOMS), pump, brandend gevoel zijn allemaal geen goede indicaties van een goede training! Let op massa en kracht toenames.
peace
j

Meestal heb ik de zelfde dag al last van spierpijn en dan nog maar een klein beetje 2 dagen later.
Mijn huidige vriend heeft altijd extreem veel last van spierpijn, ongeachte de spiergroep (schouders en armen traint hij overigens niet apart). Dit ondanks een aantal jaren ervaring... rara, hoe kan dat?
Het is wel een krachtsmens, geen duursporter zoals ik.

Espi

Ik heb helemaal nergens spierpijn meer.. tijdje terug kon ik paar weken niet trainen en ging toen gewoon meteen met de beuk erin.. En toen had ik wel beetje spierpijn.. Tis idd geen indicatie van groei ofzo, maar het voelt wel goed, alsof je flink hard heb getrained en een goeie workout heb gehad ;)

Ik heb altijd overal spierpijn, behalve in me schouders, heel soms een klein beetje...

Ik heb ook altijd weinig spierpijn in de schouders wat me wel opvalt is dat juist de schouders ontzettend kunnen branden al tijdens de training vooral als je drop sets doet.

hoi hoi

Ik ben nu 4 weken bezig met trainen maar de eerste 2 weken had ik veel spierpijn na mijn trainingen maar de laaste week heb ik geen of weinig spierpijn na mijn trainingen
tewijl ik optimaal train

ff een paar gegevens over mij

leeftijd:17
massa:75
ik train 4x per weeek
maandag, dinsdag, woensdag en donderdag

mijn eetschema is

ontbijt: halve bak kwark( magers franse kwark)
om 10 uur een koek met 3 sneejen bruin brood met boter en kipfilet en een banaan
om 12 uuur 3 sneejen bruin brood met boter en kipfilet
en savond het avond eten (gewoon wat de pot schaft)
ik drink ongeveer 1.5 liter water op een dag

dus weet iemand hoe het komt dat ik geen spierpijn heb de dagen na dat ik getraind heb of ligt het aan mijn eetschema of aan mijn traininge?

alvast bedankt

Veeeel te weinig eiwitten en sowieso eet je veel te weinig Marccie.

Spierpijn komt door melkzuur wat zich in de spieren ophoopt. Wanneer dat precies aangemaakt wordt weet ik eigenlijk niet. Merk bij mezelf dat als ik een bepaalde spiergroep even niet getraind heb, dan ik daarna ineens weer spierpijn heb. Het zelfde als ik ineens andere oefeningen ga doen ofzo.

Het opgestapelde melkzuur in de spieren wordt vanzelf weer afgevoerd. Een goede doorbloeding bespoedigd dat. Een sauna of massage helpt dus tegen spierpijn. Het helpt ook om het lichaamsdeel veel te blijven bewegen. Flinke spierpijn in de benen? Even een halfuurtje fietsen en het is weg.

Schouders kunnen flink pijn doen tijdens de training maar spierpijn in mijn schouders is moeilijk. Achterkant schouders lukt wel trouwens goed.

Overigens stimuleert meer melkzuur in de spieren de natuurlijke aanmaak van groeihormonen. Dus meer spierpijn = meer melkzuur = meer groei. Maar dat zal wel marginaal zijn.

Aangeraden wordt om het laatste setje van de laatste oefening met een redelijk laag gewicht te eindigen en hiermee veel herhalingen te maken (tot je niet meer kan).

Nooit spierpijn eigenlijk, maar kracht gaat overal lekker omhoog, dus denk massa ook.

Veeeel te weinig eiwitten en sowieso eet je veel te weinig Marccie.

Spierpijn komt door melkzuur wat zich in de spieren ophoopt. Wanneer dat precies aangemaakt wordt weet ik eigenlijk niet. Merk bij mezelf dat als ik een bepaalde spiergroep even niet getraind heb, dan ik daarna ineens weer spierpijn heb. Het zelfde als ik ineens andere oefeningen ga doen ofzo.

Het opgestapelde melkzuur in de spieren wordt vanzelf weer afgevoerd. Een goede doorbloeding bespoedigd dat. Een sauna of massage helpt dus tegen spierpijn. Het helpt ook om het lichaamsdeel veel te blijven bewegen. Flinke spierpijn in de benen? Even een halfuurtje fietsen en het is weg.

Schouders kunnen flink pijn doen tijdens de training maar spierpijn in mijn schouders is moeilijk. Achterkant schouders lukt wel trouwens goed.

Overigens stimuleert meer melkzuur in de spieren de natuurlijke aanmaak van groeihormonen. Dus meer spierpijn = meer melkzuur = meer groei. Maar dat zal wel marginaal zijn.

Aangeraden wordt om het laatste setje van de laatste oefening met een redelijk laag gewicht te eindigen en hiermee veel herhalingen te maken (tot je niet meer kan).

Dit snap ik niet zo goed. Waarom dan citruline nemen?
Dat zorgt oa voor :

-Meer volume in de spieren
-Remt melkzuur
-Compleet natuurlijke product
-Minder spierafbraak/sneller herstel (gehaald van citrupure B&Fshop)

Dus eigelijk remt citrupure dan groei ???

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven