XXL Nutrition

Geen spierpijn na trainingen

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 nov 2017
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hallo, ik ben Carlo, 19 jaar, 191cm en 72kg.
Ik ben nu ongeveer 3 weken geleden begonnen aan 3/4 keer per week krachttraining. 2 jaar geleden heb ook al eens krachttraining gedaan, dit heb ik een ongeveer een half jaar vol gehouden, ik was vrij onserieus en niet erg gemotiveerd. Toch had ik na elke training spierpijn.

Mijn mindset is inmiddels veranderd en besloot ik af te vallen. Ik ben een kleine 7 kilo afgevallen. Ik was blij met dit resultaat en dat zette mij aan om ook de krachttraining weer eens op te pakken (maar dan serieus). In de sportschool merk ik dat er ook een beetje spier verloren is gegaan tijdens het afvallen.

Nu ik serieus aan het trainen ben, zou je toch verwachten dat ik ook nu spierpijn zou hebben na een training. Het is heel soms een klein beetje aanwezig, bijvoorbeeld laatst na het trainen van mijn kuiten. In mijn borst bijvoorbeeld heb ik eigenlijk nog niet 1 keer spierpijn gehad.

Het enige verschil tussen 2 jaar geleden is dat ik nu veel eiwitten eet. Op een dag bijvoorbeeld een halve kilo kwark, 2 eiwit shakes en ik krijg uiteraard nog wel wat andere zooi binnen waar eiwitten in zitten.

Ik weet dat het eten van veel eiwitten kan helpen tegen spierpijn. Maar op dit level? Ik vind het een beetje raar. Al helemaal omdat ik dus net ben begonnen en dan zou de spierpijn toch juist het hevigst moeten zijn...

Heeft iemand een idee van wat ik misschien fout doe?
 
Waarom? Wil je graag spierpijn dan? Spierpijn betekend niet automatisch dat je een goede training hebt gehad en is ook niet meetbaar. Toename in kracht en massa daarentegen wel, dus zolang dat het geval is, is er niets aan de hand.
 
Back
Naar boven