XXL Nutrition

Geen squat rek op de sportschool, hoe nu met benchpressen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
Nou eh, aan de topic zie je het al, het is nogal moeilijk om de barbell op de juiste plaats te krijgen zonder een squat rek...dus moet ik dan aan de smith beginnen of niet?
 
Smith is zoiezo niks vind ik. Je wordt in een bewegingsbaan gedwongen, wat in mijn ogen niet echt goed is. Bepaalde oefeningen kun je er wel op doen. Maar voor dingen als benchpress, squat, deadlift, militairy press zou IK hem absoluut niet gebruiken.

Maar ik snap je vraag eerlijk gezegd niet zo goed? Wat heeft benchpress met een squat-rek te maken?

Bedoel je nou dat squatten lastig is zonder squat rek of?
 
zo een rekje waarop je die barbell boven je kan laten hangen heeft toch een squat rek?
 
Ehm, ja een rek om te squatten. :

zoiets dus:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Er zijn er ook nog met een soort kooi met beveiliging etc....

Maar wat heeft benchpress hier mee te maken? Ik snap je nog steeds niet helemaal.
 
Waarschijnlijk ligt die bench onder dat squatrek ofzo.
Ga gewoon lekker met dumbbells benchpressen.
 
Heb je wel eens aan een bankdruk bank gedacht??

dus gewoon een platte (eventueel schuin instelbare) bank met steunen eraan vast.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Maar dan zonder beentrainings extensie
 
Ja die bedoel ik maar die hebben ze juist niet, heeft met dumbbells bankdrukken hetzelfde effect als met een barbell?
 
Ongeveer wel, je gebruikt er alleen nog meer stabiliserende spieren mee....


Wel vreemd, allemaal van die sportscholen zonder dat soort apparatuur.....

Ben zelf ooit ergens wezen trainen waar dit ook zo was.. Zwaarste dumbbells 24kg.. Geen halters ofzo te bekennen. Alleen een smith machine :mad:

En dat was dan ook nog eens weggestopt in een hoekje........
 
Originally posted by Vinny
Ja die bedoel ik maar die hebben ze juist niet, heeft met dumbbells bankdrukken hetzelfde effect als met een barbell?
Als jij met het 'effect' toename in kracht en/of massa bedoeld, ja :) (ik ga ervanuit dat je voeding en rust goed is).
 
k dan word het lekker met dumbbells :D :D!
 
Tijd om een nieuwe sportschool te zoeken.
 
Back
Naar boven