Fitness Seller

Geen squatrek... toch Smith machine? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DutchVince

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2005
Berichten
3.184
Waardering
8
Op zich ben ik tevreden over mijn gym, maar er is geen squatrek en verder zie ik geen andere zaken waar ik even een volle barbell aan kan hangen om er onder te gaan staan.

Verder train ik zonder partner/spotter en ik kan niet altijd iemand vragen om een stang met 100+ kg op mijn nek te tillen. :D

Er staat wel een Smith machine. Nu hoor ik daar in het algemeen niet al te positieve verhalen over, maar het is beter dan niks toch ?

Of moet ik me er verre van houden?

Verder zie ik de mensen in de Smith machine de voeten vaak vrij ver naar voren zetten (in de laagste positie vd squat lijkt het alsof ze op een stoel zitten zeg maar). De voeten staan dus niet in een lijn onder de rug, maar een bovenbeenlengte naar voren.
Waar is dat goed voor?

Thanks alvast !
 
Ik heb bij mijn oude sportschool ook gesquat in een smithmachine, ook bij gebrek aan een squatrack. Hierbij stond ik met me voeten op schouderbreedte en ook vrij ver naar voren en "leunde" ik als het ware tegen de stang aan. Dit deed ik om ervoor te zorgen dat me knieen niet voorbij mijn tenen kwamen als ik in de laagste positie was, dat is namelijk niet goed. Bij gewoon squaten heb je daar geen last van want buig je altijd ietjes naar voren met je bovenlichaam.

Ik zou het zeker gewoon doen met die smithmachine, beter dan niks lijkt mij. :D
Gewoon squaten voelt alleen zooo veel lekkerder :D
 
Doe dan gewoon meer deadlifts, maar ik zou zeker niet beginnen in de smith machine. 'T is jou keuze natuurlijk, maar achteraf niet komen klagen dat je last hebt van je rug hé ;)
 
je kunt ook hacksquats, zercher squats etc gaan doen :)
 
Voeten naar voren in the smith doe je omdat als je ze er recht onder houdt, je niet optimaal je benen trained, maar voornamelijk je rug. Als je een zittende beweging gaat maken ga je namelijk een beetje schuin naar achter; aangezien de smith alleen maar recht naar benenden gaat is dit een beetje te compenseren door je voeten iets naar voren te zetten.
 
bij het squaten is het de bedoeling dat ge de beweging van op een stoel zitten maakt :)

enja een smith machine is nog altijd beter dan nix zeker
 
For more specific training such as in the hypertrophy and strength phases in athletic programs, bodybuilding programs and rehabilitation where more specific muscle groups are targeted, it is vitally important to control relative joint loading and therefore stress in specific muscle groups. A higher movement about the knee will result in more stress on the quadriceps group and less stress on the glutes and hamstrings. The reverse is true for greater hip moments. Placement of the user's feet closer under the body results in greater stress on the quadriceps and more work done by these muscles. Placement of the feet farther in front of the body generates more stress on, and work done by the glutes and hamstrings.

Zo even het uittreksel uit dat lange artikel. Niks nieuws onder de zon!
 
OK guys, thx !

Ik ga het er maar op wagen, daarnaast vind ik deadlifts ook wel een goed idee.
Denk dat ik een aantal sets voeten voor en een aantal sets voeten onder (ietsje ervoor dus) de stang zet.
 
g-men zei:
Niks nieuws onder de zon!

Probleem is alleen dat de meeste mensen die ik op de Smith zie squaten de voeten juist verder naar voren plaatsen omdat ze het idee hebben op die manier de Hacksquat te immiteren om zodoende de quads meer te accentueren.
 
Ik wil vooral werken aan mijn hamstrings dus dan zouden de voeten meer onder de stang moeten (als ik het goed begrepen heb).
 
Hamstring werk---> deadliften (stiffies, romanians) Goodmornings, ghr, body curls etc
 
DutchVince zei:
Ik wil vooral werken aan mijn hamstrings dus dan zouden de voeten meer onder de stang moeten (als ik het goed begrepen heb).

Dat heb je dus NIET goed begrepen


Placement of the feet farther in front of the body generates more stress on, and work done by the glutes and hamstrings.
 
Hahaha, lekker dom van me: ik had het wel goed in mijn hoofd zitten, maar schreef het dus precies verkeerd om op :p :o heb ik wel vaker zal de leeftijd wel zijn ;)
 
Back
Naar boven