Fitness Seller

Geen vooruitgang eerste maand (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jan509

Novice
Lid geworden
8 mei 2015
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
69kg
Hallo allemaal,

Ik ben al een maand bezig met fitness, alleen boek ik geen vooruitgang, ik zit bij veel oefeningen nog op het zelfde gewicht als dat ik begonnen ben. Ben toen eens op het internet gaan zoeken, en hier werd aangehaald dat de voeding vooral belangrijk is. Ik ben nu een week bezig met beter op mijn voeding te letten, maar aangezien dat er gezegd word dat je duidelijk vooruitgang moet zien in de eerste maand, en ik nog steeds op het zelfde gewicht zit te trainen ben ik even radeloos.

Dit is mijn schema dat ik zeer goed volg: http://www.wakeworld.com/news/feature/wake-workout.html

Bijvoorbeeld op woensdag

Woensdag Week 1 Week 2 Week 3 Week 4 Week 5
Dumbbell Incline Chest Press 7,5kg 7,5kg 7,5kg 7,5kg 7,5kg
Dumbbell Shoulder Press 5kg 5kg 5kg 5kg 5kg
Dumbbell Side Lateral Raise 5kg 2,5kg 2,5kg 2,5kg 5x5kg
Incline Dumbell Fly 5kg 5kg 5kg 5kg 5kg
Bench Press 7,5kg 10kg 10kg 10kg 15-17,5
Triceps Pushdown 10kg 10kg 10kg 12,5kg 12,5kg
Barbell Upright rows 5kg 7,5kg 10kg 10kg 10kg
Rope Crunches 20kg 20kg 20kg 22,5kg 22,5kg

dit alles is per dumbell







Als voeding is een doordeweekse dag:

S'morgens:

1 hardgekookt ei
100 gram kwark
2 boterhammen met pindakaas/kipfilet


tussendoor:

2 boterhammen met pindakaas

S'middags:

2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met kipfilet
1 Appel

S'avonds:

Wat de pot schaft: Soep met patatten/vlees of pasta/....

Voor het slapen gaan:

250 gram kwark





Ik ben 18 jaar, 1,90m groot en weeg 70kg, is deze voeding dan in orde of mag het nog meer, en kan het hier aan liggen dat ik niets vooruitga met gewicht.


Alvast bedankt! :)
 
Je bent pas 1 maand bezig wat wil je....

Hoeveel kcalorien eet je op een dag?

En begin met Rippetoe's starting strength te trainen, heb je later veel voordeel mee
 
Aangezien je overal op internet leest: 'in het begin groei je het meeste' weet ik eigenlijk ook niet echt hoeveel het normaal is om te groeien in gewicht per week/maand in het begin?

Ik eet: 114 eiwitten 207 kh 79 vet 1985 kcal

Het is eigenlijk ook voor een groot deel dat ik fitness omdat ik als sport wakeboarden doe, vorig jaar merkte ik echt dat ik in mijn armen/... niet genoeg kracht had. Hierdoor ben ik begonnen met fitnessen met als doel wat sterker te worden. De 'looks' zijn mooi mee genomen natuurlijk. Is dit fitness schema van Rippetoe's starting strength hier ook geschikt voor? Omdat ik dat fitness schema op een wakeboard forum had gevonden.
 
Je eet te weinig.
 
Lees het eens door man, dan zie je dat je het nog keer 1.5 ofzo moet doen
 
Die 1750 kcals is je BMR. Je moet die nog vermenigvuldigen met je activiteitsfactor. Geen wonder dat je niet aankomt.


1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of
twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.
 
Mijn excuses, had dit inderdaad niet gezien. Zal dit vanavond eens goed doornemen en een aangepast voedingsplan posten.
 
Goedzo, dan kunnen we er samen naar kijken ;)
 
train je wel hard genoeg/ probeer je wel het gewicht telkens te verhogen?


ikzelf had klote voeding me eerste maand (4 bammetjes + avondeten) maar ging wel hard vooruit

edit ik zie trouwens dat je schema ruk is. Op fullbody of ub/lb heb je meer progressie als beginner

schema's:
ICF 5x5
Stronglifts
Westside for skinny bastards
PHUL training
 
Heb zojuist eens wat op internet gekeken, en ook even berekend hoeveel kcal ik zou moeten eten per dag.
Berekening

((69*17,5)+651)*1.55 = 2880 kcal

Hoeveel kcal moet ik eigenlijk gemiddeld rekenen voor het avondeten? Aangezien dit iedere avond varieert?
Kan ik bijvoorbeeld het aantal kcal opvoeren door gewoon in grotere hoeveelheden te gaan eten of moet de voeding ook gevarieerd blijven?


@patie16 Ik train met het gewicht waarmee ik juist 10 herhalingen mee kan doen. Wanneer ik wil verhogen lukt dit gewoon niet, en ik ga niets vooruit.
Ik train thuis, en heb hier een pulley, halterbank, dumbells. Welk schema is hier geschikt voor?
 
Laatst bewerkt:
Even aan de slag gegaan voor het voedingsschema wat aan te passen:

Ontbijt
Ei - Gekookt Ei, 1 st
Brood - Bruin Brood, 2 snee
Campina - Halfvolle Verse Kaas, 200 g
Beleg - Kipfilet, 4 snee


Tussendoor (voormiddag)
Brood - Bruin Brood, 2 snee
Calve - Pindakaas Met Nootjes,
Nuts - Cashew nuts, raw, 25 gram

Middag eten
Brood - Bruin Brood, 4 snee
Calve - Pindakaas Met Nootjes,
Beleg - Kipfilet, 4 snee
Appel - Appel, 1 stuk (125 g)


Tussendoor (namiddag)
Brood - Bruin Brood, 1 snee
La Vache Quirit - Smeerkaas, 18 gr
Nuts - Cashew nuts, raw, 25 gram


Avond eten
Algemeen - Banaan, 1 stuk
Avondeten - Eten, 1 gekookt


Voor het slapen gaan
Campina - Halfvolle Verse Kaas, 250 g


TOTAL: Calories: 2,842 Carbs:269g Fat:108g Protein:162g Sodium:1,452 Sugar:26


Is dit al beter?


Ook even over het schema, mijn schema van wakeworld is dus niks? Heb ook even zitten rondkijken naar de schema's die patie16 heeft gepost, Ik vind die van Stronglifts 5x5 wel interessant, ook omdat hier een app bij zit die je tijdens het trainen coacht. Is dit een goed programma voor mij als beginner?
 
Om aan te komen moet je dus biven die 2880 zitten he
 
Het ziet er prima uit. Ga er alleen iets boven zitten om aan te komen (100-300 kcal) Lekker high fit, maar daar is imo niets mis mee. Ik vind high fat persoonlijk prettig.

Mocht je merken dat je toch carbs tekort komt (wat me sterk lijkt), kun je de vetten iets verlagen (tot ongeveer 1-1.2g / kg lichaamsgewicht) en de kh verhogen. Stronglifts is een uitstekend programma voor beginners.

Succes.
 
Het ziet er prima uit. Ga er alleen iets boven zitten om aan te komen (100-300 kcal) Lekker high fit, maar daar is imo niets mis mee. Ik vind high fat persoonlijk prettig.

Mocht je merken dat je toch carbs tekort komt (wat me sterk lijkt), kun je de vetten iets verlagen (tot ongeveer 1-1.2g / kg lichaamsgewicht) en de kh verhogen. Stronglifts is een uitstekend programma voor beginners.

Succes.

Ok dan ga ik het maandag beginnen met het schema van Stronglifts, hoe zit het eigenlijk met cardio? Ik zie hier nogal veel verschillende meningen over?
En is het eigenlijk slecht dat er weinig variatie in mijn voedingsschema zit, omdat het grotendeels uit boterhammen bestaat, of kan dit totaal geen kwaad?
 
verhoog je calorieen geleidelijk met 200-300cal per 3(?) weken
je gaat niet zomaar 1000cal meer eten, dat is 50% van wat je nu al eet
 
je maakt het te ingewikkeld imo.


stap 1: 2600-3200 kcals per dag, waarvan 110-150 gram eiwit.

stap 2: train hard met een schema als:
ICF 5x5
Stronglifts
Westside for skinny bastards
PHUL training

en resultaten zullen komen.

P.S een maand is kort he, raak niet gedemotiveerd als je niet meteen verschil ziet het gaat hier om de long term. consistency is key

(ik zag na 1 maand ook nog weinig vooruitgang, maar na anderhalf jaar)
ZDyedyR.jpg
 
Back
Naar boven