MuscleMeat

Geen vuurwerk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Discovery succesvol geland (video)
Uitgegeven: 9 augustus 2005 09:31
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2005 14:16

CAPE CANAVERAL - Het Amerikaanse ruimteveer Discovery is dinsdagmiddag om 14.12 uur (Nederlandse tijd) veilig geland op de luchtmachtbasis Edwards in Californië. De landing van een Spaceshuttle geldt als een van de moeilijkste operaties in de luchtvaart.



Op een hoogte van 25 kilometer bereidde de bemanning zich ongeveer zes minuten voor de landing bij een snelheid van 2500 kilometer voor op de nadering van de landingsbaan. Op dat moment was de Discovery te zien als een gloeiende bol aan de hemel, die even later te herkennen was als ruimteveer.

Uiteindelijk landde de Discovery met een snelheid van ongeveer 350 mijl per uur en ging de remparachute uit.

http://www.nu.nl/news/571362/81/Discovery_succesvol_geland_(video).html


Zat al met popcorn en cola klaar CNN te kijken voor een vervroegde oud&nieuw vuurwerk show van die rammelbak met loszittende tegeltjes. :p
 
Ik hoopte er ook een heel klein beetje op dat er iets zou gebeuren :o
 
:finger: Ramptoerist, als je vuurwerk ziet dan betekent dat waarschijnlijk ook het einde van de bemanning.
 
EricR zei:
:finger: Ramptoerist, als je vuurwerk ziet dan betekent dat waarschijnlijk ook het einde van de bemanning.

Hadden ze maar een echt vak moeten leren. :thumbup:
 
andrew zei:
Idd, een echte man wordt IT'er :D

Precies, voldoende tijd voor interpretten! ;)




Maar goed, zelfs nu ze heelhuids thuis zijn zal naw door weer problemen met het hitteschild de ruimtevaart misschien wel voor langere periode in de ijskast worden gezet.

Dat zou jammer wezen. Het int. ruimtestation heeft wel degelijk potentie, maar er zou dan een goede vervanger voor een shuttle moeten komen. En dat heeft een prijskaartje van 9 nullen.
 
Dat prijskaartje komt door die te dure Nasa, ruimtevaart kan goedkoper maar niet met een Nasa die te dure bedrijven gebruikt voor het bouwen van ruimte voertuigen.
 
Alle Europeanen zaten al in hun handjes te wrijven dat die 'domme Amerikanen' weer zouden gaan blunderen. Komen zij even mooi bedrogen uit.
 
Ach NASA tja, geef mij maar ESA is veeeeeeeeel beter. ;)
 
Een echte vent wordt geen agent.
 
MrJ zei:
Zat al met popcorn en cola klaar CNN te kijken voor een vervroegde oud&nieuw vuurwerk show van die rammelbak met loszittende tegeltjes. :p


Ik zat er ook op te hopen, niet om die idioten te zien verpulveren maar om te juichen van leedvermaak omdat de VS en die geldverslindende NASA samen op hun bek te zien gaan.
 
Ik ben blij dat die mensen veilig weer op aarde zijn. Voor mij totaal geen leedvermaak wanneer het ding verpulverd zou zijn geweest!
 
Zeker geen leedvermaak. hoopte dat het goed zou gaan. Enige mogelijkheid om te ontsnappen aan deze k*twereld
 
Ben blij dat het heel geland is...
 
Met die snelheid dat hij ging rij ik op me fiets over de straat :P
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd stiekem wel hoop op spektaculaire crashes of rampen. Ik ben er niet trots op maar dat soort dingen vind ik gewoon erg boeiend om te zien. Ik gun de slachtoffers absoluut hun lot niet, maar als er dan toch mensen moeten sterven, dan maar spectaculair toch?

11 september 2001 was een van de boeiendste TV dagen ooit voor mij. :o
 
Back
Naar boven