Fitness Seller

Geen zin in cardio na workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

de gym waar ik train is niet echt een supergym.. Eerder een grote Homegym. Het heet omnisport, je kunt er karate/judo doen, boxen, fitness, minivoetball, badminton, basketbal, gymnastiek,...
de enige cardio-apparaten die er staan zijn 4 fietsen en 2 steps.. Waarvan ik denk dat 2 fietsen niet meer gaan ???

Ivm HIIT.. Met die fietsen kun je, als je interval traint, 6 - 24 min. fietsen, met een level van 1 t/m 12
Ook kun je er Random en Manual pakken, Random is gewoon fietsen tot je niet meer kunt/geen zin meer hebt, dit deed ik dan altijd een halfuurtje na mijn KT.
Je hebt op de fiets zo'n LEDs branden die aangeven hoe steil de berg is. Bij Manual is dit best wel klote; Ga je bv. van 2 LEDs meteen naar 8 LEDs.

Zou iemand mij die HIIT kunnen uitleggen? Ik lees dat je met HIIT ook nog een na-verbranding hebt.

@ Jerney: Btw... Die kramp heb ik alleen bij het joggen na zoveel minuten/meter.. Wat ik raar vind is dat ik joggen moeilijk kan volhouden als ik alleen ben. Op school moeten we dikwijls rondjes rond het voetbalveld lopen. Alleen krijg ik één rondje, als ik een looppartner heb doe ik er 3, soms wel 4. 1 rondje = 400m, wat ik raar vind is dat ik het met een looppartner langer volhoudt.
 
@ Jerney: Btw... Die kramp heb ik alleen bij het joggen na zoveel minuten/meter.. Wat ik raar vind is dat ik joggen moeilijk kan volhouden als ik alleen ben. Op school moeten we dikwijls rondjes rond het voetbalveld lopen. Alleen krijg ik één rondje, als ik een looppartner heb doe ik er 3, soms wel 4. 1 rondje = 400m, wat ik raar vind is dat ik het met een looppartner langer volhoudt.

Ja, als je samen traint dan heb je vaak toch ook een beetje dat competitie gevoel, dat je niet onder wilt doen voor de ander:D
Goeie stimulans toch!

Jammer dat je cardio apparatuur niet volledig is, dat stepapparaat haat ikzelf ook.....
 
@ gauner: Die methode lijkt me wel interessant. Welke HIIT moet ik dan nemen? Ik begrijp niet dat dit heel effectief is met een lange na-verbranding.

Hoe moet ik dat dan eigenlijk doen? Moet ik 8 weken lang HIIT workout 1 uitvoeren. En de 8 weken daarop HIIT Workout 2? .. Of versta ik dit verkeerd?

@ Jerney: Het is niet echt een competitiegevoel.. Eerder een gevoel van; je bent niet alleen; je kunt af en toe praten; je wilt niet achter geraken;... Het probleem is: Ik vind niemand die met me wil lopen! :(
Ik vind het ook jammer dat er geen loopband is

@ Friet met Mayo: Als ik zo'n lichaam kreeg als jou door alleen friet met mayo te eten, dan at ik elke dag friet met mayo :D
Tjah.. Ik stel me niet aan.. Het is gewoonweg.. vervelend :p
 
Nee je bouwt het op met deze methode. Je hebt drie keer per week HIIT en begint met week 1 en eindigt in week 8..
 
ah ok.. Dus bv maandag (HIIT 1), woensdag (HIIT 2) en vrijdag (HIIT 3)
En de week daarop hetzelfde maar dan training van week 2

Maar kan je me mss ook uitleggen hoe het komt dat deze 4 minuten HIIT beter is dan bv een half uurtje fietsen?
 
Precies. Het is gewoon erg intensief en je bereikt er daarom hetzelfde mee als met lichtere cardio in een langer tijdsbestek.
 
rickmaster;3115298@ Jerney: Het is niet echt een competitiegevoel.. Eerder een gevoel van; je bent niet alleen; je kunt af en toe praten; je wilt niet achter geraken;... Het probleem is: Ik vind niemand die met me wil lopen! :( Ik vind het ook jammer dat er geen loopband is [/QUOTE zei:
Arme Rickmaster,
't is dat je een heel eind over de grens woont, anders had ik wel een stukje met je gelopen, hihi.;)

Maar even zonder grappen, HIIT werk echt heel goed!
Je kan beter korte tijd heel intensief cardio doen dan een uur op een (te)
lage intensteit.
Succes hoor!:)
 
ok, dan zal ik vanaf volgende week de HIIT eens uitproberen ;)
Bedankt voor de info allemaal ;):)

Nog een laatste vraagje.; Hoe vaak moet ik dit acter elkaar doen? bv. 4 min HIIT, hoeveel minuten rust tussen de volgende HIIT?

@ Jerney: Tjah, helaas wel, anders had ik tenminste een looppartner :D
 
Laatst bewerkt:
Nog een laatste vraagje.; Hoe vaak moet ik dit acter elkaar doen? bv. 4 min HIIT, hoeveel minuten rust tussen de volgende HIIT?

Ik vind 4 min. echt maximaal gaan wel erg lang, tenzij je over een superconditie beschikt.
Ik heb zelf een VO2max van 47 op de fiets maar ik doe HIIT maximaal 1,5 tot 2 min. en dan een minuutje rustig aan.
De totale training doe ik 20 tot 25 min.
Je moet het zelf eigenlijk gewoon uitproberen!
 
Trek op je rustdagen (dagen dat je niet traint) je sportschoenen aan en ga 45-60miunten joggen/hardlopen. dus totaal 3-4x per week. Moet je eens kijken wat voor effect dat op je lichaam heeft.

En als je na je krachtaining ook nog cardio wilt doen, pak dan 15minuten hiit. En ga bijvoorbeeld niet 45 minuten op een crosstrainer met hartslag 130 (wat inderdaad saaaaaaaai is)



15 min heeft dat veel efect op de vetverbranding?

En als je 15 min doet moet je wel heel insertief doen en heeft dat geen vervolgens op teveel spierafbraak?
 
Back
Naar boven