XXL Nutrition

geen zuivel, zelfs niet door de shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

odan

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2004
Berichten
371
Waardering
0
Ik hoorde vanmiddag van een vrij bekende bber, dat ie zo weinig mogelijk (tot geen) zuivel gebruikt...zelfs niet door zijn shake ??? Nou vind ik shake met water eigenlijk niet te zuigen, maar dat terzijde.
Hij deed dat voornamelijk voor zijn huid, of liever gezegd voor de dikte ervan...hij zal waarschijnlijk het speklaagje daaronder bedoelen.
Hij eet dus ook geen kwark ???
Zijn er meer onder ons die toch genoeg eiwitten binnen krijgen zonder gebruik van zuivel.
En wat is volgens jullie t effect daarvan, hij zei dat je binnen 4 weken een goed meetbaar verschil moet kunnen zien.
Wat denken jullie,
Thanks Odan
 
Ik geloof er iig niet in en geen zuivel in je schema is volgens mij veel te kostelijk en bovendien redelijk ongezond
 
LOL ik neem gemiddeld 2 tot 2,5 liter melk per dag no-way dat ik dat laat staan he. Makkelijke bron van CAL's en eiwitten.
 
Er wordt inderdaad gezegd dat zuivel zorgt voor een dikkere huid. Al zou dat voor 100% zeker zijn, dan zie ik nog geen reden om zo een goede eiwitbron te laten staan. In de wedstrijdvoorbereiding is het verstandig en ook zinvol om zuivel om die reden niet te nemen, maar als je geen wedstrijden doet of niet aan het cutten bent, dan zie ik het nut niet echt.

Het klopt dus waarschijnlijk wel, maar het lijkt me niet zinvol om nooit meer zuivel te nemen. Alleen tijdens de wedstrijdvoorbereiding is het verstandig om geen zuivel te gebruiken.

Saint
 
saint zei:
Er wordt inderdaad gezegd dat zuivel zorgt voor een dikkere huid. Al zou dat voor 100% zeker zijn, dan zie ik nog geen reden om zo een goede eiwitbron te laten staan. In de wedstrijdvoorbereiding is het verstandig en ook zinvol om zuivel om die reden niet te nemen, maar als je geen wedstrijden doet of niet aan het cutten bent, dan zie ik het nut niet echt.

Het klopt dus waarschijnlijk wel, maar het lijkt me niet zinvol om nooit meer zuivel te nemen. Alleen tijdens de wedstrijdvoorbereiding is het verstandig om geen zuivel te gebruiken.

Saint

Word-Life
 
ik eet geen zuivel, behalve kwark savonds. Mn shakes maak ik met water.
Melk kan ik niet goed tegen en kaas eet ik niet vanwege de verzadigde vetten
 
Is volgens mij gewoon een fabeltje. Zo niet, dan zou ik graag van een 'expert' het exacte mechanisme uitgelegd willen krijgen. Want ik zie echt niet in hoe lactose ( want ik neem aan dat ze daar huiverig voor zijn) in je (epi)dermis terechtkomt.

Maar ja, in de bb wereld bestaan wel meer fabeltjes over voeding en je metabolisme. Af en toe hoor je opmerkingen/ ideeen van zo'n volgespoten ( no offense :D ) bb'er, dat je echt zo iets hebt van zucht.......Geen wonder dat de hele wereld denkt dat bb'ers het IQ van een borrelnootje hebben. :(
 
Heel toevallig kreeg ik het gisteren ook te horen van een ervaren bber. Ik vertelde hem even snel mijn cutschema, ontbijt brinta met melk. Het eerst wat hij zei was ER UIT met die melk. En geloof me, hij is niet de enige die er zo over denkt. Ik volg zijn raad dus maar op vanaf volgende week..
 
Brutez zei:
Heel toevallig kreeg ik het gisteren ook te horen van een ervaren bber. Ik vertelde hem even snel mijn cutschema, ontbijt brinta met melk. Het eerst wat hij zei was ER UIT met die melk. En geloof me, hij is niet de enige die er zo over denkt. Ik volg zijn raad dus maar op vanaf volgende week..

Maar hoe vreet je je brinta dan?
Met water lijkt mij echt niks!
 
ReyMysterio zei:
Maar hoe vreet je je brinta dan?
Met water lijkt mij echt niks!

Met water, lijkt mij ook niks maar wat moet gebeuren moet gebeuren..
 
Havermout met water uit de magne is leuk krijg je stopverf!
 
ik eet vaak havermout met water ..niets mis mee
 
Sterkte jongen.
Heb een tijdje Brinta door mijn pwo-shake gedaan tijdens refeedavonden, dus ook met water gemengt.
Dan is het echt net of je een oude krant naar binnen kieperd, gore kartonsmaak :kots:
Overigens neem in momenteel alleen smorgens zuivel, rest van de dag haal ik het uit kip, vlees en vis.
Afgezien van de wheyshake natuurlijk, dat is toch ook zuivel?
Of zie ik dat nou zo verkeerd?
En een BB-er zonder whey kan ik me haast niet voorstellen.
 
Tja, als een grote droge gast het tegen je zegt ben je haast wel geneigd hem te geloven :help: :D. Maar wat ik mezelf dan afvraag is..is hij niet groot en droog geworden met enkele hulpmiddelen??? Als je tijdens het gebruik van die shit ook je zuivel laat staan, is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat je daardoor zo droog bent geworden.

Ik wil alleen maar zeggen dat er, voor zover ik weet althans, geen enkel bewijs voor is. Maar ook ik heb de wijsheid niet in pacht ( helaas, was het maar), maar dit is iig mijn idee hierover.
 
Justifire zei:
Sterkte jongen.
Heb een tijdje Brinta door mijn pwo-shake gedaan tijdens refeedavonden, dus ook met water gemengt.
Dan is het echt net of je een oude krant naar binnen kieperd, gore kartonsmaak :kots:
Overigens neem in momenteel alleen smorgens zuivel, rest van de dag haal ik het uit kip, vlees en vis.
Afgezien van de wheyshake natuurlijk, dat is toch ook zuivel?
Of zie ik dat nou zo verkeerd?
En een BB-er zonder whey kan ik me haast niet voorstellen.

gooi dr dan ook wat whey voor de smaak dr doorheen..dan is die kartonmaak al een stuk minder erg:D
Melk ..drink ik alleen om eventuele eiwittenaan te vullen...laatste 8gram eiwit van me lunch( ik eet altijd 40 gr eiwit per portie) komt neer op 200 ml magere melk...hoe lekker een glas KOUDE magere melk ook is:D...ik blijf r in me cut van af...van 200 ml ga je niet dood lijkt me...en sja...kwark...dat hou ik er zowiezo in..zelden zoon goeie eiwtbron gezien
 
Ik gebruik in de cut ook enkel melk bij mijn shake (300ml) en mijn bakje kwark(500ml) 's avonds.
In de bulk drink ik wel wat meer melk.
 
whey tel ik niet mee als zuivel, dat spul vloeit bekant door mn aderen
 
1) Veel mensen zijn lactose intolerant
2) Melk kan de Insuline Index waarden van andere voedingstoffen verhogen
 
1) lactose intolerantie heeft niets met een dikke huid te maken. Want als je hier last van hebt dan komt het er bijna net zo snel weer uit als dat het er in gegaan is.:D

2) Wat bedoel je met Insuline Index? De hoeveelheid die vrijkomt na het opnemen van een carb? If so, de hoeveelheid insuline die vrijkomt heeft alleen te maken met hoe snel de suiker opgenomen wordt in je lichaam ( en natuurlijk hoeveel je binnenkrijgt). Als de hoeveelheid suiker sterk stijgt in een korte tijd ( snelle suikers) leidt dit onherroepelijk tot een flinke afgifte van insuline.

En niet om het een of ander, maar ik vind de term dikke huid nogal vaag.

O ja, vat dit antwoord alsjeblieft niet als vijandig op bestoldschool. Is zeer zeker niet de bedoeling ;). (Ik las het net terug en dacht...mmmmhh kan vrij aanvallend overkomen :eek: )
 
1) Ik reageerde niet op de uitdrukking "dikke huid".
Ik reageerde op het laatste gedeelte van de 1e post.

2) Wat bedoel je te zeggen?
 
Back
Naar boven