MuscleMeat

geen zuivel, zelfs niet door de shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja, het heeft wel degelijk invloed. Hoe wat en waarom kan ik niet onderbouwen, maar ik heb gebulkt met heel veel zuivel, èn gecut met heel veel zuivel. Nu eet ik slechts nog 1 derde aan zuivel tijdens m'n cut wat ik voorheen deed en m'n huid zit strakker en voelt meer aan als een 'droog omhulsel'. En de seperatie tussen m'n bi's en tri's is ook beter zichtbaar.
 
Het hele hoe en waarom schijnt volgens de wetenschap nog niet helemaal duidelijk te zijn maar zou te maken kunnen hebben met de insulinewaarden van zuivelproducten.

Feit is dat het merendeel van bodybuilders voor een wedstrijd toch zonder zuivel dieten.
Zou het dus toch te maken kunnen hebben met wat ik als 1e zei: de meeste mensen zijn lactose intolerant?
Ik hoef er geen onderzoeken voor te zien, praktijkervaringen van velen vertellen het zelfde verhaal.
 
peccie zei:
1) lactose intolerantie heeft niets met een dikke huid te maken. Want als je hier last van hebt dan komt het er bijna net zo snel weer uit als dat het er in gegaan is.:D
Nog even vergeten: je hoeft geen verschijnselen te vertonen van diarhee, overgeven oid om lactose intolerant te zijn.
Veel mensen zijn ook intolerant voor vis, eieren en soja, maar dat wil niet zeggen dat iedereen op de wc zit.
Je kunt intolerant voor iets zijn zonder er de uiterlijke verschijnselen van te vertonen.
Vandaar dat iedereen altijd maar beweerd dat ze niet lactose intolerant zijn, want ze nemen diarhee of overgeven of misslelijk voelen als HET symptoom van intolerantie.
 
Zuivel bevat een redelijke dosis biotine (co-enzym R/vit H) wat de huid vetig en soepel houd. Niets mis mee, alleen voor een wedstrijd niet wenselijk, maar voor de rest gewoon gebruiken.
 
Persoonlijk merk ik zekers verschil als ik wel of geen zuivel eet.

Maar eff serieus, die bber, als hij constant niet aan de zuivel zit, dan zit hij elke dag en het hele jaar door op dieet. Dat betekend dus dat hij niet gelukkig met zich zelf is...
wahaha
Zeg maar tegen die bber, dude ga meer nken!


Dus, wat hebben we vandaag geleerd dames en heren?
:p
 
Enige zuivel dat ik echt vermijd is melk (en volvette kaas enzo, maar die 7% light dinges eet ik wel).. ik gebruik het alleen in noodgevallen, als er geen andere eiwitbronnen in huis zijn :D Ik heb gewoon iets tegen melk.

Ik eet me havermout en brinta altijd met water... ik vind het geweldig.
 
Man-Mountain zei:
ik eet geen zuivel, behalve kwark savonds. Mn shakes maak ik met water.
Melk kan ik niet goed tegen en kaas eet ik niet vanwege de verzadigde vetten


idem :)
 
Jopie zei:
Zeg maar tegen die bber, dude ga meer nken!


Dus, wat hebben we vandaag geleerd dames en heren?
:p
ga meer nken?

zuivel is echter n makkeljijke bron van eiwitten, heb ook al gehoord dat melk je n dikke huid geeft, maar hoeveel scheelt het?
 
Jopie zei:
Persoonlijk merk ik zekers verschil als ik wel of geen zuivel eet.

Maar eff serieus, die bber, als hij constant niet aan de zuivel zit, dan zit hij elke dag en het hele jaar door op dieet. Dat betekend dus dat hij niet gelukkig met zich zelf is...
wahaha
Zeg maar tegen die bber, dude ga meer nken!


Dus, wat hebben we vandaag geleerd dames en heren?
:p
:roflol:

Zelfs een zuivel-topic mondt uit in coïtus, geweldig man... :)
 
Ik heb nu een dieet gedurende 4 weken tot ik op vakantie ga (voor 10 dagen) gemaakt door een ervaren iemand. Ik ben er nu 2 weken mee bezig en idd je zult het niet raden>>geen zuivel....mijn brinta, bakjes kwark heb ik ook laten vallen. Ik merk wel duidelijk dat mn vet% is gezakt doordat mijn buikdefinitie er weer beter uitkomt. (whey shakes pakte ik zowieso al met water). Doel van zijn dieet droger worden...en dat zonder cardio (ik weet dat ik nu waarschijnlijk een heleboel gezeik over me heen krijg omdat het tegendraads is met het algemene opinie hier, maar ik had zoiets van: ik probeer ut gewoon, hij weet echt wel waar ie over praat (wedstrijdervaring). In augstus(na de vakantie) ga ik beginnen met bulken.
 
Laatst bewerkt:
Ik train nu 7 jaar lang, in de eerste 4 jaren heb ik mij vol gepropt met zuivel en eiwit shakes. Nu laat ik zoveel mogelijk de zuivel staan. En neem ook geen extra eiwitten meer. Tot heden zijn mijn prestaties even hard vooruit gegaan als de drie jaar met zuivel en eiwitshakes. Ik denk dat het per persoon verschilt. Ook heb ik gehoord dat wanneer je minder voeding tot je neemt, vooral eiwit, dat je testosteron levels wat hoger liggen dan normaal. Verder heb je ook minder last van vrije radicalen die je cellen slopen of wel je spieren slopen. Ik ben na 7 jaar nu wel bijna 20 kilo zwaarder. Lijkt me wel oke of nie?
 
caine zei:
Doel van zijn dieet droger worden...en dat zonder cardio ik weet dat ik nu waarschijnlijk een heleboel gezeik over me heen krijg omdat het tegendraads is met het algemene opinie hier
Ik ben er helemaal mee eens en ben blij eindelijk iemand te zien die cardio laat staan en het doet met goed dieten en hard trainen wat zelfs betere resultaten teweeg kan brengen.
Go for it!!
 
geen melk :| enig wetenschappelijk bewijsvoering??????
 
bestoldschool zei:
Here we go again... :sad:

:D

Ja alleen met Kei Harde bewijs van een super geleerde uit zweden, die op een officiele stuk paper genoteerd heeft dat het echt zo is.
Anders willen we niks aan nemen...
 
Die BBer had t over melksuikers geloof ik....(wel 2 de mr universe een paar jaar geleden) Dus wellicht niet echt representatief vergelijkingsmatriaal
 
Het klopt inderdaad dat je huid wat dikker wordt van zuivel. Maar de vele voordelen van zuivel als makkelijke en goedkope eiwitbron wegen daar ruim tegen op vind ik.
 
Zelda zei:
Het klopt inderdaad dat je huid wat dikker wordt van zuivel. Maar de vele voordelen van zuivel als makkelijke en goedkope eiwitbron wegen daar ruim tegen op vind ik.


Heb jij nu zuivel gebruikt in je cut ZELDA?
 
ik gebruik ook al een maand of 2 in de cut geen zuivel meer en merk echt een verschil,
heb gewoon melk door soja melk vervangen en kwark door een proteine 95 shake 100% soja eiwit en eieren
 
Back
Naar boven