Fitness Seller

geen zuivel, zelfs niet door de shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mij raden ze nu ook af melk te drinken, kaas ga ik ook niet meer eten, sja...
 
Is 250 gram yoghurt en 400 gram kwark al teveel zuivel?
 
maniac zei:
Is 250 gram yoghurt en 400 gram kwark al teveel zuivel?

Veel te veel. Alles eruit gooien bro.. Neem inplaats van die kwark een eiwitshakeje, dan heb je ook je eiwitten binnen
 
Een paar links!

[Link niet meer beschikbaar]

http://www.denatuuruwarts.nl/artikel/Zuivel162.html

[Link niet meer beschikbaar] (melk,klachten hierbij)



Ik heb zelf hooikoorts en huisstofmijtallergie en sinds ik geen melk/zuivel meer neem zijn mijn klachten stukken minder en ook is mijn vetpercentage met 5% gedaald terwijl ik mijn inname gelijk gehouden heb!
 
Er zijn er nog veel meer te vinden over zuivel en melk waaruit blijkt dat je het beter kan laten staan!
 
Brutez zei:
Veel te veel. Alles eruit gooien bro.. Neem inplaats van die kwark een eiwitshakeje, dan heb je ook je eiwitten binnen
Is dat ironisch? Komaan van een die hoeveelheid zuivel sterf je heus niet, je zal er zelfs niks van merken.
Velen zitten te mekkeren dat "tegenwoordig aan alles wel iets slecht is" en dit is al te veel zuivel?
 
Santoz zei:
Is dat ironisch? Komaan van een die hoeveelheid zuivel sterf je heus niet, je zal er zelfs niks van merken.
Velen zitten te mekkeren dat "tegenwoordig aan alles wel iets slecht is" en dit is al te veel zuivel?

Nee zeker niet ironisch, zeker niet in een serieuse sectie. Alleen ik dacht dat het over cutten ging. In de cut moet sowieso alle zuivel eruit. Tijdens de bulk kan het natuurlijk niet kwaad om wat zuivel te nemen.
 
Er moet niets.
Het moeten hangt van
- je doel af: hoe droog wil je worden
- hoe gevoelig/ongevoelig ben je voor insuline

wat de lactose aangaat.. er is een opvallend verschil tussen de glycemische index, dus de maat waarin de bloedsuikerspiegel stijgt als gevolg van de inname van lactose en de reactie van insuline. Insuline reageert juist heel sterk op lactose.
In de cut wil je niet te veel insuline vrij laten komen.
En precies zoals BOS zegt, je hoeft niet per sé lactose intolerant te zijn om er last van te hebben.. heb mezelf binnenste buiten laten keren en een lactosegevoeligheidstest laten doen. Geen sjoege. En toch krijg ik nota bene lichte diarree en vooral een loopneus van zuivel. Maw: ben allergisch voor zuivel. Vraag is alleen of het om allergie voor de wei- of voor de kaas-eiwitten gaat. Dat zijn grofweg de 2 belangrijkste soorten eiwitten in melk. Denk voor het eerste, daar bij het uitlekken van kwark de grootste problemen verdwijnen. Bij uitlekken verdwijnt niet alleen veel lactose, maar ook het laatste restant aan wei-eiwit.

Anderzijds is bewezen dat caseïne een nuttige bijdrage kan leveren bij een dieet. Zolang je geen wedstrijddieet doet kan het dus juist een voordeel zijn om low/moderate-fat low-carb caseïne te nemen, zoals huttenkaas, kwark of kaas.

Zelf heb ik voorlopig even alle zuivel er uit gehaald ivm de vele allergieën waar ik last van schijn te hebben zonder dat ik het zelf wist.. dat kwam dan wel uit het onderzoek (kruiden, schimmels, pinda, huisstof, huisdieren). Die allergie tegen schimmel sluit dan weer allerlei zachte (schimmel)kaassoorten uit evenals jawel: paddestoelen.

Kortom: het ligt minder zwart-wit dan je denkt. Ljikt me handig om er mee te experimenteren voor jezelf en te kijken of er verschil is.
 
Ruud zei:
Heb jij nu zuivel gebruikt in je cut ZELDA?

Ja, 1 liter magere melk een 500g magere kwark per dag. Ik ben nu ik in de bulk zit overgestapt naar 2 liter melk en kwark.
 
Brutez zei:
Nee zeker niet ironisch, zeker niet in een serieuse sectie. Alleen ik dacht dat het over cutten ging. In de cut moet sowieso alle zuivel eruit. Tijdens de bulk kan het natuurlijk niet kwaad om wat zuivel te nemen.
Ok, in dat geval zwijg ik :)
 
odan zei:
Ik hoorde vanmiddag van een vrij bekende bber, dat ie zo weinig mogelijk (tot geen) zuivel gebruikt...zelfs niet door zijn shake ??? Nou vind ik shake met water eigenlijk niet te zuigen, maar dat terzijde.
Hij deed dat voornamelijk voor zijn huid, of liever gezegd voor de dikte ervan...hij zal waarschijnlijk het speklaagje daaronder bedoelen.
Hij eet dus ook geen kwark ???
Zijn er meer onder ons die toch genoeg eiwitten binnen krijgen zonder gebruik van zuivel.
En wat is volgens jullie t effect daarvan, hij zei dat je binnen 4 weken een goed meetbaar verschil moet kunnen zien.
Wat denken jullie,
Thanks Odan
Volledig mee eens, ALS je aan het cutten bent. Maar dan nog neem ik kleine hoeveelheden magere zuivel in de eerste fasen van mijn dieet. Het gaat erom dat je niet teveel simpele suikers binnenkrijgt, hoewel melk bijvoorbeeld niet zoveel insuline doet afgeven, blijven het wel simpele suikers in vergelijking met groenten of vezelrijke complexe koolhydraten in havermout ed.


En verder kan niet iedereen het duurdere vlees & vis betalen...
 
Pak bij mijn eerste 2 maaltijden zuivel, daarna haal ik de eiwitten uit andere bronnen (kip,vis,vlees) en de PWO shake bevat natuurlijk whey.
 
Zelfde liedje hier, mijn voedingsschema = 4300 KCAL p/dag, ik vreet per dag aan zuivel;
0,5 liter halfvolle melk
500 GR magere kwark
2 plakjes (60 Gr) kaas

Da's dus 100 gram eiwitten (33% mijn adh)uit Zuivel, en 45 gram KH (8% mijn adh) uit Zuivel......

Als ik dit naar beneden schroef merk ik geen verschil in het dunner worden van de huid! Maar elke lichaam is anders.........hoeveel wedstrijdbodybuilders zijn er niet die tot 2 weken voor ze het podium beklimmen kwark eten en met de strepen op hun lichaam opt podium verschijnen? Je moet doen wat voor jouw het beste werkt!
 
Ik heb dus lactose allergie, houd in dat er een bepaalde bacterie is in melk waar ik allergisch op reageer (oor onstekingen in de ernstigste vorm , tijdige behandeling nodig ivm risico van hersenontsteking etc, dus afgelopen jaren veel antibotica/operatie's etc gehad. Ook nog ander middel ala antibiotica maar dan zwaarder, naam kwijt)


Sinds ik geen melk producten meer gebruik ben ik 1 a 2 kg vet kwijt geraakt.. ergens klopt het allemaal ook wel, in den tijde van de oorlog 40/45 was er niks anders voor de hongerige medekinders als melk, de kinderen kwamen terug aan en bleven gezond. Stukje melk-is-goed-voor-elk komt ook daar vandaan.

Echter tegenwoordig krijg je genoeg vet binnen en hebben we melk in principe helemaal niet nodig, het is wel lekker maar nodig is ander verhaal.

Ik eet dus geen kaas, geen kwark, geen melk bij shake's, geen melk bij havermout etc.

Als vervanger van melk bij havermout gebruik ik sojamelk, en bij shake's is het water , smaakt goed!

ow en of ik eruit zie ? ask MrJ :p
 
Back
Naar boven