XXL Nutrition

Geesten oproepen, glaasje draaien... wie heeft het wel eens gedaan?

Heb je ervaring met glaasje draaien, geesten oproepen?

  • Ja, het was een spannende ervaring!

    Stemmen: 11 5,2%
  • Ja, maar ik heb er enorm spijt van, heb nu spoken in mijn hoofd!

    Stemmen: 5 2,4%
  • Nee, maar ik geloof er wel in en het lijkt me wel leuk om een keer te doen.

    Stemmen: 11 5,2%
  • Nee, ik geloof er wel in maar ik blijf er ver bij vandaan, veel te gevaarlijk!

    Stemmen: 47 22,3%
  • Ik ben EricR en ik geloof niet in geesten, het bestaan ervan is nooit wetenschappelijk bewezen met b

    Stemmen: 121 57,3%
  • Ik ben paragnost.

    Stemmen: 16 7,6%

  • Totaal stemmers
    211

Bezoekers in dit topic

Ik verzeker je, wanneer ik erbij ben, gebeurt het niet. Omdat ik namelijk weet dat het niet kan. Ik zeg niet dat het bij anderen niet gebeurd, maar wederom niet door geesten.

Het is ook geen leuke ervaring (tenminste ik kan nuttigere dingen verzinnen) en al zeker niet in het bijzijn van een paragnost, want in Ja, Nee heb ik helemaal geen zin.
 
Ach daarna spektakel op de brandstapel. Dat glas kunnen we trouwens ook goed gebruiken. Lekker aan de Hot&Sweet of Goldstrike.
 
EricR zei:
Ik doe mee, maar ik wil wel de tafel inspecteren. Van te voren, tijdens en achteraf. Als dat verdomde glas uit zichzelf gaat bewegen ben ik om, maar ik denk dat ik eerder de staatsloterij win dan dat zoiets gebeurt.
:thumbup:

En daarna gaan we het nog een keer doen met een hele serie wetenschappers er omheen en dan winnen we de nobelprijs voor natuurkunde... of biologie, of scheikunde, of spiritualiteit, whatever, het zou betekenen dat de huidige wetenschap behoorlijk wat steekjes laat vallen.
 
Ik verzeker je, wanneer ik erbij ben, gebeurt het niet. Omdat ik namelijk weet dat het niet kan. Ik zeg niet dat het bij anderen niet gebeurd, maar wederom niet door geesten.

Het is ook geen leuke ervaring (tenminste ik kan nuttigere dingen verzinnen) en al zeker niet in het bijzijn van een paragnost, want in Ja, Nee heb ik helemaal geen zin.

Wat houd jij er dan voor bizarre theorie op na chunky?
Ik heb wel eens gehoord dat het oproepen van geesten niet werkt voor mensen die er niet in geloven of die niet voldoende geconcentreerd zijn of die er niet voor openstaan of wat dan ook, maar daar moet je bij mij niet mee aankomen.

Je bewering klinkt in elk geval nogal parodoxaal: bij jou gebeurt het niet omdat je weet dat het niet kan, maar bij anderen kan het dus wel werken ???
En als het geen geesten zijn, wat dan wel?
 
Ach daarna spektakel op de brandstapel. Dat glas kunnen we trouwens ook goed gebruiken. Lekker aan de Hot&Sweet of Goldstrike.

Pas op, dan drink je de geest op en raak je bezeten:eek:
 
Volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte, wat geloof betreft heb je gelijk:
"Het geloof nu is een vaste grond der dingen die men hoopt, en een bewijs der zakden die men niet ziet" (Hebr. 11:1)
Maar antwoord krijg je zeker wel:
"Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden" (Mattheüs 7:7).

dus ook als je naar de duivel (= het slechte) zoekt, zal je deze vinden, evenals je naar god (=het goede) zoekt, je deze zal vinden. Met andere woorden, daar waar jij je aandacht op vestigt, creeer je voor jezelf.
 
:thumbup:

En daarna gaan we het nog een keer doen met een hele serie wetenschappers er omheen en dan winnen we de nobelprijs voor natuurkunde... of biologie, of scheikunde, of spiritualiteit, whatever, het zou betekenen dat de huidige wetenschap behoorlijk wat steekjes laat vallen.

$ 1 miljoen opstrijken bij de Randi Challenge. Dat is natuurlijk het mooiste van alles. Maar helaas zal dat glas gewoon blijven staan, of de tafel moet scheef staan.
 
Wat houd jij er dan voor bizarre theorie op na chunky?
Ik heb wel eens gehoord dat het oproepen van geesten niet werkt voor mensen die er niet in geloven of die niet voldoende geconcentreerd zijn of die er niet voor openstaan of wat dan ook, maar daar moet je bij mij niet mee aankomen.

Je bewering klinkt in elk geval nogal parodoxaal: bij jou gebeurt het niet omdat je weet dat het niet kan, maar bij anderen kan het dus wel werken ???
En als het geen geesten zijn, wat dan wel?

Ik heb het al vaker gezegd kerel, aan mijn uiting is niks paradoxaal.

Ik weet dat het niet kan, omdat ik weet dat het niet bestaat, er zijn geen geesten die veroorzaken er is geen duivel en al zeker niets wat een glas doet bewegen, anders dan het onderbewustzijn van de mensen die zich er mee bezig houden.

Daarom geloof ik wel dat het gebeurd, uiteraard, maar niet door die reden (geesten).
 
dus ook als je naar de duivel (= het slechte) zoekt, zal je deze vinden, evenals je naar god (=het goede) zoekt, je deze zal vinden. Met andere woorden, daar waar jij je aandacht op vestigt, creeer je voor jezelf.
Daar geloof ik dus niet in en daar ben ik het levende bewijs van: ik heb de tweede gezocht doch niets gevonden :cool:
 
Ik heb het al vaker gezegd kerel, aan mijn uiting is niks paradoxaal.

Ik weet dat het niet kan, omdat ik weet dat het niet bestaat, er zijn geen geesten die veroorzaken er is geen duivel en al zeker niets wat een glas doet bewegen, anders dan het onderbewustzijn van de mensen die zich er mee bezig houden.

Daarom geloof ik wel dat het gebeurd, uiteraard, maar niet door die reden (geesten).

Dan gebeurt het dus ook niet bij mensen die er wel in geloven, want zij worden dus gewoon voor de gek gehouden door hun onderbewustzijn.

Daarom zeg ik ook, als iedereen dezelfde bewegingen registreert, kan het niet zo zijn dat je onderbewustzijn je voor de gek houdt. Bijvoorbeeld: ik vraag de geest naar de naam van mijn vader. Mijn onderbewustzijn kan mij voor de gek houden door het glas inderdaad de naam van mijn vader te laten spellen. Maar de andere omstanders, die de naam van mijn vader NIET kennen, registreren dezelfde bewegingen en komen zo de naam van mijn vader te weten. Als dit gebeurt ben ik overtuigd.
 
Wat een goeie vent is die god toch he

Klinkt eerder alsof je last had van iets wat je zelf in het leven geroepen hebt en daarna iets in het leven geroepen hebt waardoor je er weer vanaf kwam, je zegt dat je je er meer mee bezig moet houden, dat is ook de enige manier om ervan af te komen, hoe komen mensen die stemmen in hun hoofd horen daar vanaf? Leren er niet meer naar te luisteren, dat heb jij ook gedaan maar ipv van te doen wat je zou moeten doen, namelijk in theorie gaan heb je het met nieuwe onzin opgelost

Al is het geloof natuurlijk wel veel romantischer en geeft je het gevoel dat je het leven meer aan kan en als er wat gebeurd geeft dat niet echt, je komt toch wel in de hemel toch?


Tja het blijft voor anderen moeilijk te begrijpen dat snap ik echt wel.
 
Daar geloof ik dus niet in en daar ben ik het levende bewijs van: ik heb de tweede gezocht doch niets gevonden :cool:

Dat zeg jij...

Dan gebeurt het dus ook niet bij mensen die er wel in geloven, want zij worden dus gewoon voor de gek gehouden door hun onderbewustzijn.

Daarom zeg ik ook, als iedereen dezelfde bewegingen registreert, kan het niet zo zijn dat je onderbewustzijn je voor de gek houdt. Bijvoorbeeld: ik vraag de geest naar de naam van mijn vader. Mijn onderbewustzijn kan mij voor de gek houden door het glas inderdaad de naam van mijn vader te laten spellen. Maar de andere omstanders, die de naam van mijn vader NIET kennen, registreren dezelfde bewegingen en komen zo de naam van mijn vader te weten. Als dit gebeurt ben ik overtuigd.

Het gebeurt wel degelijk, je wordt ook niet voor de gek gehouden, het is er wel ,maar je doet het zelf.

Hetzelfde als met meerdere personen, je onderschat het onderbewustzijn van de mens, informatie als de naam van je vader is gewoon toegankelijk als je weet hoe je je op deze 'frequentie' van informatie af moet stemmen. Ik kan dat niet. Maar dit ook de verklaring voor de zaakjes van een figuur als Char.
 
Ik heb het al vaker gezegd kerel, aan mijn uiting is niks paradoxaal.

Ik weet dat het niet kan, omdat ik weet dat het niet bestaat, er zijn geen geesten die veroorzaken er is geen duivel en al zeker niets wat een glas doet bewegen, anders dan het onderbewustzijn van de mensen die zich er mee bezig houden.

Daarom geloof ik wel dat het gebeurd, uiteraard, maar niet door die reden (geesten).

Daar ga je de mist in makker. De duivel bestaat zeker wel! En zijn naam is Joopie.....:D
 
Ach daarna spektakel op de brandstapel. Dat glas kunnen we trouwens ook goed gebruiken. Lekker aan de Hot&Sweet of Goldstrike.

Kan je niet gewoon gelijk een fles jenever op tafel zetten? Dan heb je ook kans dat er dingen gaan bewegen.
 
En ik rkijg wel antwoord;), maar door mijn weedgebruik:o, weet ik nooit zeker wat goede gedachtes zijn (die er zijn om me te helpen), of slechte (die ook goed lijken, maar als je derover nadenkt zijn ze op lange termijn zinloos(of mss is de gedachte dat het op lange termijn zinloos is wel verkeerd, en is het dus toch goed??snapje:p)

ik kan je uit ervaring vertellen dat je dat nuchter ook niet weet.
Wiet maakt je sociaal onzekerder, maar verder heb ik niet het idee dat het je zelfreflectie vertroebelt. Dat komt omdat wiet naar mijn idee geen ego drug is, zoals bijvoorbeeld coke of xtc. Als je stoned bent dan vind je jezelf niet per defenitie fantastisch.
 
Ik heb me aangemeld op een forum voor spiritualiteit en daar een rel begonnen. Uiteraard iets aangedikt, om niet direct gebanned te worden :D

Het is alleen niet zo'n groot forum, weet iemand toevallig een bekend/groot forum over spiritualiteit?

Wel weird story's die je daar leest :scratch:
toen ik denk een jaar of 14/15 was heb ik ook met een aantal vriendinnen glaasje gedraait.
maar ik raad niemand aan om het te doen.
bij ons was het nog vrij onschuldig in het begin en best lachen totdat de sfeer veranderde.
we werden zo bang dat we met het glas naar de gootsteen zijn gelopen om hem daar kapot te gooien!
na een harde gooi was het glas nog helemaal heel. nu raakte we helemaal in paniek dus wij naar buiten gerend en proberen om het glas dar kapot te krijgen.... je raad het al niet dus!!
in paniek zijn we naar binnen gehold en toen we later gingen kijken was het glas in duizend stukjes!

nee nooit meer gedaan daarna!!!!
Of een reactie op een meisje van 16 dat rare dingen hoor 's nachts:
Zoals ik 't lees zou ik zeggen dat iemand kontakt met je zoekt, wil laten merken dat ie aanwezig is...
Ik weet niet of 't een "lage" of "hoge" entiteit is en je er echt mee helpen kan ik niet!

Wat je iig kan doen is je beschermen met een koepel van licht om je heen,
stel je die voor als je gaat slapen, roep 't licht aan en blijf erin...

Ik verwacht dat iemand op 't forum je hier wel beter bij kan helpen,
Kijk anders even rond en misschien kom je soortgelijke onderwerpen tegen!
Als ik dit lees moet ik een :roflol: onderdrukken.
 
Die koepel met licht is een manier die ik wel vaker gehoord heb uit een paragnost, werkt ook wel, alleen haal je het probleem niet weg. Ze kunnen zich er beter bewust van worden dat het waandenkbeelden zijn.
 
Hi,

Probeer het zo duidelijk en zo uitgebreid mogelijk te omschrijven....

Voor een aantal weken terug zat ik bij Margo op de verjaardag. We hadden een erg interesant gesprek over het forum ( dit forum ). Aan haar heb ik een aantal vragen gesteld waar ik een bevestiging op kreeg. Een bevestiging die mij nog nieuwsgieriger maakte...

Nu ken ik samantha zo'n negen maanden. Zij is voor mij iemand die veel voor mij bevestigd en mij bijna altijd net een stapje voor is, wat ik denk zegt zei...VINKJE ;) (onderonsje; als wij hetzelfde zeggen of denken, hebben wij een vinkje). Op een gegeven moment, al vrij snel, vertelde ik over mijn ongeluk en mijn ervaringen. Kort daarop reageerde ze dat zei ook wat bijzonders kende. Spiritualiteit, HSP om het kort samen te vatten.

Wij praten veel, zeg maar gerust ERG veel. Op een gegeven moment kregen we het erover dat zei aanwezigheid voelde. Sprak over de dingen die zei in haar beleving zach (als ik dat zo goed verwoord). Nog even hield ik mij stil...kreeg een bevestiging. Heb namelijk vaak het idee dat ik wat merk dat er wat is, hierdoor ben ik extra bedacht met de handelingen die ik verricht, hoe gek dat misschien ook klint, ik ben allerter.

Voor het afgelopen halfjaar ben ik eens nagegaan wat ik allemaal merkte...om het zo goed mogelijk te omschrijven probeer ik het uit te leggen a.d.h.v een voorbeeld. Ik loop door het bos, zo nieuwsgierig als ik ben kijk ik om mij heen. Plotseling zie ik wat, wil nog een keer kijken en weg is het. Dit heb ik dus een aantal keren gehad; een zondagmiddag, afstuderen, verjaardag, en zo ook vanmiddag. Met dat ik naar mijn kantoor loop zie ik iemand staan in het kantoor naast mij. Met dat ik goed kijk is het WEG...

Duidelijk zie ik wat het is, ik probeer het te herleiden maar echt concreet iemand aanwijzen kan ik niet
...gelukkig kent Sam het en maakt het ook zo gemakkelijk om alles maar dan ook alles bespreekbaar te maken. Ze is dan ook een topper, maar dat wisten jullie al ;) Om op het verhaal van Margo terug te komen probeer ik op het forum een bevestiging te krijgen, ben erg benieuwd naar jullie reacties...

Weer een klein beetje Jaap ;)

thnx en hoor graag van jullie!

Jaap

Het is er maar toch is het er niet...

Jaap, ik heb een tip voor je :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Lieve allemaal...

Ik ben vandaag erg geschrokken en wil even jullie mening.

Zoals ik al vaker heb verteld heb ik een relatie gehad met een man die al kinderen had. Ik heb nog altijd contact met de moeder van deze kinderen en die kwam vandaag met de kinderen bij mij op bezoek.

We zijn lekker in het bos geweest. De jongste is bijna 4 en ik heb de eerste drie jaar van zijn leven mede voor hem gezorgd. ik had altijd een heel sterke band met hem. Vandaag was hij echter heel balorig en schopte en sloeg (dit is voor hem absoluut niet normaal). Hij zei lelijke dingen en wilde niets van me weten. Even voor de duidelijkheid ik heb hem in de laatste negen maanden dat mijn relatie met zijn vader over is wel al vaker gezien.

Op een gegeven moment was hij erg moe van het wandelen en hij wilde op mijn nek. Zo liepen we saampjes vooroop terwijl zijn moeder en zusje wat achterbleven. Ineens zei hij uit het niets tegen me:

Ik pak een mes en snij je keel door, daarna snij ik je hoofd eraf en dat gooi ik in het water. En dan gooi ik je lijf naar de overkant dan ben je lekker helemaal alleen.

:eek:

Vorig leven of gewoon een aggressief kind?

Psychokid in the making, of die topicstarter spoort zelf niet natuurlijk.
 
Back
Naar boven