AndroidHealthClinic

Geesten oproepen, glaasje draaien... wie heeft het wel eens gedaan?

Heb je ervaring met glaasje draaien, geesten oproepen?

  • Ja, het was een spannende ervaring!

    Stemmen: 11 5,2%
  • Ja, maar ik heb er enorm spijt van, heb nu spoken in mijn hoofd!

    Stemmen: 5 2,4%
  • Nee, maar ik geloof er wel in en het lijkt me wel leuk om een keer te doen.

    Stemmen: 11 5,2%
  • Nee, ik geloof er wel in maar ik blijf er ver bij vandaan, veel te gevaarlijk!

    Stemmen: 47 22,3%
  • Ik ben EricR en ik geloof niet in geesten, het bestaan ervan is nooit wetenschappelijk bewezen met b

    Stemmen: 121 57,3%
  • Ik ben paragnost.

    Stemmen: 16 7,6%

  • Totaal stemmers
    211

Bezoekers in dit topic

Kom zelf uit zo'n spirituele, zweverige familie vol met bijgeloof. Als er iemand overleden is, en er bloeit toevallig 1 bloempje of er vliegt een vlinder het huis in: ''Dat MOET wel [instert dead persons name] zijn! DAT MOET WEL!''.

Are you ****ing kidding me..
 
Kom zelf uit zo'n spirituele, zweverige familie vol met bijgeloof. Als er iemand overleden is, en er bloeit toevallig 1 bloempje of er vliegt een vlinder het huis in: ''Dat MOET wel [instert dead persons name] zijn! DAT MOET WEL!''.

Are you ****ing kidding me..

Elektrische vliegenmepper!
 
Geesten oproepen, glaasje draaien wie heeft diet wel eens gedaan?

Sorry voor mijn vroege reactie over de inquisitie maar dat moest ik even kwijt.
En wanneer ik een reactie post is dat meestal op oudere onderwerpen. Zelf reageerde ik ook niet onmiddellijk omdat ik de hele draad (16 blz.) nog aan het lezen was. De reden waarom ik hier reageer is omdat ik in tegenstelling met vele anderen hier wel ervaring heb met glaasje draaien. Ouija-board gebruik ik niet want dat gaat uit van 2 personen en er staan te weinig tekens op dat bord en Engelse termen en te weinig spatie tussen de letters.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 20:55 ----------

Zelf geloof ik niet in God of de Duivel maar als men dat onderwerp op zoekt dan vind men onder de priesters en bisschoppen de meeste Duivel vereerders. Om geesten is men best met 4 personen waarvan 1 gelovig is (in god of allah) want de ervaring leert dat daardoor het glas sneller zal bewegen.
We leggen 1 vinger op het glas en wanneer iemand tracht het glas zelf alleen te duwen dan zien de anderen dat die vinger gestrekt is en/of het glas zal hellen of zal omvallen.
 
Zelf ben ik met het fenomeen glaasje draaien in aanraking gekomen in mijn jeugd als lid van een jeugdvereniging.

Bij de eerste sessie vroeg iemand tussen andere vragen door welke dag zijn wij vandaag en het glas ging naar 'A' vervolgens naar '1' en naar '8' . Een andere reageerde angstvallig : "Het is vandaag 18 augustus!" en uit angst voor de waarheid hadden de meesten toen het pand verlaten.
 
Als je rijk wilt worden: http://www.skepdic.com/randi.html

Gek genoeg wilt niemand in heel de wereld rijk worden, of het is allemaal onzin natuurlijk.
Neen u begrijpt het verkeerd Skep zal nooit willen uitbetalen want al zou men hun het tegendeel bewijzen dan zullen ze dat dan de volgende dag toch weer ontkennen. Wat zijn geesten = overleden mensen . Als men zegt dat geesten niet bestaan dan zeg ik dat men geesten kan oproepen dus moeten ze er toch zijn.
 
Het probleem met glaasje draaien is het volgende :
Eenmaal de mensen zich realiseren dat geesten echt bestaan. Dat ze een glas kunnen laten bewegen via die 4 vingers hoewel dat niemand van hun vieren er moedwillig tegen geduwd heeft, dat boezemt hen zulk een angst in dat ze de volgende keer niet meer willen mee doen.
 
mensen vinden mij een te grote droogkloot om dat serieus te nemen
 
Neen u begrijpt het verkeerd Skep zal nooit willen uitbetalen want al zou men hun het tegendeel bewijzen dan zullen ze dat dan de volgende dag toch weer ontkennen.
Is niet die site maar James Randi en die betaalt gewoon als jij een beetje bekend bent in de media en het kan bewijzen...
 
Dietser bevestigd voor mij wel even mooi deze opmerking van EricR in die 6 post van hem, ga alsjeblieft naar James Randi je miljoen ophalen of stop dit soort onzin te verkopen zonder rationeel bewijs af te leveren je maakt allemaal nutteloze onzin post.

dat bepaalde personen, die geloven in die onzin, labiel zijn heeft wel te maken met ervaring. Ken genoeg mensen die claimen die dit soort zaken te hebben meegemaakt en stuk voor stuk gaat het om personen die niet al te stevig in hun schoenen staan. Het is een bepaald circuit dat tevens meestal in astrologie, tarot, handoplegging, reiki en andere shit gelooft. Zweefkezerij dus.
 
Haha glaasje draaien, kan het nog debieler.
 
Het probleem met glaasje draaien is het volgende :
Eenmaal de mensen zich realiseren dat geesten echt bestaan. Dat ze een glas kunnen laten bewegen via die 4 vingers hoewel dat niemand van hun vieren er moedwillig tegen geduwd heeft, dat boezemt hen zulk een angst in dat ze de volgende keer niet meer willen mee doen.

1 op de 4 mensen is een troll.

bron: www.cbs.nl
 
Zelf ben ik met het fenomeen glaasje draaien in aanraking gekomen in mijn jeugd als lid van een jeugdvereniging.

Bij de eerste sessie vroeg iemand tussen andere vragen door welke dag zijn wij vandaag en het glas ging naar 'A' vervolgens naar '1' en naar '8' . Een andere reageerde angstvallig : "Het is vandaag 18 augustus!" en uit angst voor de waarheid hadden de meesten toen het pand verlaten.

:roflol:

Je zou denken dat geesten iets nuttiger te zeggen hebben dan de ****ing dag van vandaag. ****ing trolls.

Law of small numbers. Genoeg wishful thinking in een paar nummers/cijfers en je vindt altijd wel iets. Confirmation bias in the flesh.

"De angst voor de waarheid" :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Wat een bijgeloof hier.

Edit: Oh gelukkig, een hele oude post. Hoop dat mensen inmiddels wat rationeler zijn ^^
 
Die babyfluisteraar was toen gaan huilen bij zo'n bezoek aan James Randi.

Was bewezen in dat programma dat het nep was. No shit.

Het probleem met glaasje draaien is het volgende :
Eenmaal de mensen zich realiseren dat geesten echt bestaan. Dat ze een glas kunnen laten bewegen via die 4 vingers hoewel dat niemand van hun vieren er moedwillig tegen geduwd heeft, dat boezemt hen zulk een angst in dat ze de volgende keer niet meer willen mee doen.

Pls go.
 
Dietser leeft in zijn eigen wereldje en fantaseert dat de wereld wat spannender is de werkelijkheid. ga wat nuttigs doen.
 
Als geesten bestaan en ze dus dingen kunnen bewegen, waarom zouden ze dan in godsnaam nooit even in de auto stappen om een stukje te toeren?

Even serieus, als je een geest was dan ging je wel wat anders doen dan snachts je voetstappen laten horen of bij mensen die glaasje aan het draaien zijn langs te komen.

Conclusie bullshit.
 
Die babyfluisteraar was toen gaan huilen bij zo'n bezoek aan James Randi.

Was bewezen in dat programma dat het nep was. No shit.



Pls go.

Wel sportief dat hij er naar toe ging. Hij denkt dus werkelijk dat hij het kan, anders ga je er niet naar toe. Denkt...want hij had slechts 1 van de 10 vragen goed.
Het vak Helderziende,of een of andere fluisteraar is gewoon synoniem voor het woord oplichter.
Jullie krijgen trouwens allemaal de groetjes van mijn overleden cavia.
 
Back
Naar boven