XXL Nutrition

Geesten oproepen, glaasje draaien... wie heeft het wel eens gedaan?

Heb je ervaring met glaasje draaien, geesten oproepen?

  • Ja, het was een spannende ervaring!

    Stemmen: 11 5,2%
  • Ja, maar ik heb er enorm spijt van, heb nu spoken in mijn hoofd!

    Stemmen: 5 2,4%
  • Nee, maar ik geloof er wel in en het lijkt me wel leuk om een keer te doen.

    Stemmen: 11 5,2%
  • Nee, ik geloof er wel in maar ik blijf er ver bij vandaan, veel te gevaarlijk!

    Stemmen: 47 22,3%
  • Ik ben EricR en ik geloof niet in geesten, het bestaan ervan is nooit wetenschappelijk bewezen met b

    Stemmen: 121 57,3%
  • Ik ben paragnost.

    Stemmen: 16 7,6%

  • Totaal stemmers
    211

Bezoekers in dit topic

Jongen geloof me, het kan niet. (door geesten dan)

die mensen laten het zelf gebeuren, daar komt geen geest aan ten pas.
 
Jongen geloof me, het kan niet. (door geesten dan)

die mensen laten het zelf gebeuren, daar komt geen geest aan ten pas.

Geloof nu maar gewoon wat je wilt geloven, dat lijkt mij het beste ;)
 
Tuurlijk bestaat dat wel, het kan alleen zijn dat het voor sommige mensen te hoog is gegrepen, maar sommige mensen kunnen dit uitstekend ervaren zonder dat ze dit in de gaten hebben en er zelf kennis van hebben.
Voor sommige is het te hoog gegrepen, voor anderen niet maar die merken niet dat ze het mee maken?

Eindelijk iemand die iets van duidelijkheid schept....
 
Tuurlijk bestaat dat wel, het kan alleen zijn dat het voor sommige mensen te hoog is gegrepen, maar sommige mensen kunnen dit uitstekend ervaren zonder dat ze dit in de gaten hebben en er zelf kennis van hebben.

Waarom komt de gemiddelde para zweefkees dan over als een labiele boomknuffelaar? Wil er geen stereotype van maken, maar ken wel genoeg mensen die vrij overtuigd zijn van het bestaan van geesten. Die komen nou niet echt over als personen die verlicht zijn boven anderen en dus 'het te hoog gegrepene' uitstekend kunnen bevatten. Damm de meesten hebben amper vat op hun eigen bestaan, laat staan dat ze kunnen bevatten wat er nog meer zou zijn.
 
Waarom komt de gemiddelde para zweefkees dan over als een labiele boomknuffelaar? Wil er geen stereotype van maken, maar ken wel genoeg mensen die vrij overtuigd zijn van het bestaan van geesten. Die komen nou niet echt over als personen die verlicht zijn boven anderen en dus 'het te hoog gegrepene' uitstekend kunnen bevatten. Damm de meesten hebben amper vat op hun eigen bestaan, laat staan dat ze kunnen bevatten wat er nog meer zou zijn.

Sommige mensen zijn gewoon beter geestelijk ontwikkeld, die kunnen dan bijvoorbeeld beter begrijpen wat er nog "meer" is buiten de aarde en dergelijke en sommige daarvan kunnen daadwerkelijk andere levensvormen waarnemen. Het is ook niet meer dan logisch dat weer andere mensen beweren dat het gewoon niet bestaat.
 
Ik heb vanwege ernstige ziektes bij iemand in mijn naaste omgeving ook kennis gemaakt met diverse paragnosten, welke overtuigd zijn en waren van de aanwezigheid van geesten. Op een gegeven moment kom je er gewoon achter dat de vork anders in de steel zit.

Paragnosten wil ik dan ook niet bestempelen als kwakzalvers, ze zitten er alleen voor het overgrote gedeelte naast, en hebben geen idee wat ze nu eigenlijk voelen. Ze ervaren wel degelijk iets, de interpretatie is alleen verkeerd.

Heeft geen reet te maken met je niveau van denken, dat is nog wel het raarste wat je ervan kan denken eigenlijk.
 
BEGRIJP WAT ER GEBEURT
Het Ouija-bord is een uitstekende divinatiemethode. Door je af te stemmen, trek je inderdaad mentaal een overledene aan. Alleen
weet je niet wie, en waarom deze entiteit aardgebonden is gebleven, want Hogere entiteiten trek je slechts uiterst zeldzaam
aan. Ook de overledenen waarnaar je vraagt komen bijna nooit opdagen omdat zij reeds zijn overgegaan. Zoals er goede en slechte
mensen zijn, zijn er ook dus goede en slechte aardgebonden entiteiten. Ze hechten zich echter graag vast aan het contact omdat
het meestal hun enige schakel tot communicatie is met de fysieke mens. Hoewel zij eigenlijk ook nog steeds aardbewoners zijn,
worden zij niet waargenomen, en leven constant in een soort uitgetreden toestand, tot hun tijd er is dat ze kunnen overgaan.
Waarom sommige entiteiten niet over gaan, bespreken we in een ander artikel.

Leugens, bedrog, en verkeerde toekomstvoorspellingen,
Dit zijn zaken die meestal bij het Ouija-bord zeer veel voorkomen. Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom. Wel, meestal wordt
bijvoorbeeld naar een overleden kennis gevraagd die eigenlijk al is overgegaan. Doch de mentale oproep naar contact met geesten
wordt opgevangen en dus komen er meestal meerderen op af. Dit is dan hun kans om communicatie te hebben. Vermits je echter
een bepaald persoon vroeg en terwijl zij dat niet zijn, staan ze voor een moeilijke beslissing. Of zij blijven er af, dan
missen ze hun broodnodige contact dat ze zo graag wilden, of zij geven zich uit voor de entiteit die je vraagt. Als je dan
niet naar bewijzen gaat vissen en oude herinneringen ophaalt, kunnen ze dit verschillende sessie volhouden zonder door de
mand te vallen.

Een andere verkeerde opvatting is dat deze geesten de toekomst kunnen voorspellen. Nu moet je goed weten, dat zij meestal
van niet méér op de hoogte zijn dan wij. Maar de nieuwsgierige deelnemers dringen aan. Daarom proberen zij dus een gokje te
doen, waarvan later zal blijken dat er niets van klopt. Ook zijn er entiteiten, zoals er ook mensen zijn, die graag de gek
houden met iemand.
Omdat deze entiteiten meestal al enkele andere zwervende geesten gevonden hebben en daardoor niet meer
alleen zijn, kunnen deze met de groep wel enkele grappige scene's uithalen, zoals iemands dood voorspellen, terwijl zij daar
veel pret over hebben onder elkaar. (Soms spotgeesten genoemd)

Captain Obvious to the rescue? Wat een malloot zeg, zo kan je natuurlijk iedere onzinnige voorspelling d.m.v. een Ouija-sessie verklaren. Slim ingedekt van degene die deze pagina heeft opgesteld.

Verder nog op die pagina :

- Exorcsist
- Magie
- Nostradamus

Iemand die dus midden in het leven staat. Was de eerste hit bij Google als je zoekt naar 'Geesten oproepen'

geesten oproepen
 
WAHAHAHAHA, zegt de moslim die een maand lang niet eet omdat hij in "Allah" gelooft:roflol::roflol:


On-topic:

Ik geloof louter en alleen in EricR, mijn baken, rots, schouder knie en teen.

Och och och arm ventje:roflol:
En dat noemt zich nederlander: Begrijpend Lezen
 
Sommige mensen zijn gewoon beter geestelijk ontwikkeld, die kunnen dan bijvoorbeeld beter begrijpen wat er nog "meer" is buiten de aarde en dergelijke en sommige daarvan kunnen daadwerkelijk andere levensvormen waarnemen. Het is ook niet meer dan logisch dat weer andere mensen beweren dat het gewoon niet bestaat.

In de psychologie noemen ze dat een psychische stoornis, heeft weinig met geestelijke ontwikkeling te maken. Gelukkig voor de zweefkezen hebben ze in het alternatieve circuit hulpverleners die hun wijs kunnen maken dat ze 'anders' zijn. Bij normale behandeling hadden ze al lang in een dwangbuis gezeten.
 
Captain Obvious to the rescue? Wat een malloot zeg, zo kan je natuurlijk iedere onzinnige voorspelling d.m.v. een Ouija-sessie verklaren. Slim ingedekt van degene die deze pagina heeft opgesteld.

Verder nog op die pagina :

- Exorcsist
- Magie
- Nostradamus

Iemand die dus midden in het leven staat. Was de eerste hit bij Google als je zoekt naar 'Geesten oproepen'

geesten oproepen


Zo'n spelletjes zijn meestal gewoon "iets" van richtlijnen om mensen proberen te overtuigen, maar er zit een verschil in overtuigen dat geesten bestaan en echt geloven dat geesten bestaan. Dat geldt overigens ook voor de kerk en godsdienst dat eigenlijk puur alleen voor mensen die de "weg" kwijt zijn. Maar dat is weer een ander onderwerp ;)
 
Leg het verschil dan eens haarfijn uit. Of ben ik daarvoor niet genoeg geestelijk ontwikkeld? Kan natuurlijk.
 
Och och och arm ventje:roflol:
En dat noemt zich nederlander: Begrijpend Lezen

Oke spiertje, hier je les integratie op het internet, weer stiekem staan blowen in het fietsenhok? Als je die grap van 'begrijpend lezen' wilt maken, moet je eerst iemand op zijn plaats zetten. En niet eerst gaan lachen omdat je de indruk wilt wekken dat je meer weet dan ik. Dat is namelijk niet zo, al lijkt het me sterk dat ik je van die illusie beroof want dan moet je wel echt een plaat voor je kop hebben. Enfin, het zal je lage suikerspiegel wel zijn hè, true muslim spirit, mocro-power je weet toch.
 
Vermaak van de bovenste plank dit :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
Ik ben geneigd Bassie en Adriaan te geloven met hun hit: 'spoken bestaan niet'
 
Oke spiertje, hier je les integratie op het internet, weer stiekem staan blowen in het fietsenhok? Als je die grap van 'begrijpend lezen' wilt maken, moet je eerst iemand op zijn plaats zetten. En niet eerst gaan lachen omdat je de indruk wilt wekken dat je meer weet dan ik. Dat is namelijk niet zo, al lijkt het me sterk dat ik je van die illusie beroof want dan moet je wel echt een plaat voor je kop hebben. Enfin, het zal je lage suikerspiegel wel zijn hè, true muslim spirit, mocro-power je weet toch.

Zoooooo cliche :)
Zoveel regels getypt maar nog steeds niks zinnigs, en vooral dan ook dat ene stukje qouten en de rest weglaten he ;) :roflol:
 
On-topic blijven graag, anders komt de geest nooit uit de fles.
 
Geest is al uit de fles, spiertje heeft hem geinhaleerd. Hopelijk knijpt big A een oogje dicht, anders krijgt spier een maagdje minder!
 
Captain Obvious to the rescue? Wat een malloot zeg, zo kan je natuurlijk iedere onzinnige voorspelling d.m.v. een Ouija-sessie verklaren. Slim ingedekt van degene die deze pagina heeft opgesteld.

Verder nog op die pagina :

- Exorcsist
- Magie
- Nostradamus

Iemand die dus midden in het leven staat. Was de eerste hit bij Google als je zoekt naar 'Geesten oproepen'

geesten oproepen


Geesten die een spelletje spelen, man man man, wat hebben ze een lol met elkaar.

moet niet gekker worden.

Nogmaals het is link je hiervoor open te stellen, niet op een test manier zoals Eric omschrijft, maar wel zoals andere hier.
 
Ik stel me graag open. Sta ook regelmatig in het donker 5 keer Candyman voor de spiegel te roepen, maar helaas nooit wat snoep gehad.
 
Back
Naar boven