Fitness Seller

Geesten oproepen, glaasje draaien... wie heeft het wel eens gedaan? (1 bezoeker)

Heb je ervaring met glaasje draaien, geesten oproepen?

  • Ja, het was een spannende ervaring!

    Stemmen: 11 5,2%
  • Ja, maar ik heb er enorm spijt van, heb nu spoken in mijn hoofd!

    Stemmen: 5 2,4%
  • Nee, maar ik geloof er wel in en het lijkt me wel leuk om een keer te doen.

    Stemmen: 11 5,2%
  • Nee, ik geloof er wel in maar ik blijf er ver bij vandaan, veel te gevaarlijk!

    Stemmen: 47 22,3%
  • Ik ben EricR en ik geloof niet in geesten, het bestaan ervan is nooit wetenschappelijk bewezen met b

    Stemmen: 121 57,3%
  • Ik ben paragnost.

    Stemmen: 16 7,6%

  • Totaal stemmers
    211

Bezoekers in dit topic

Misschien moet je die 72 maagden eens proberen, je weet nooit.
 
Komaan mensen, hoe worden die geesten dan geprojecteerd? Door een grote beamer uit de hel of hemel? Get real ;)
 
Leg het verschil dan eens haarfijn uit. Of ben ik daarvoor niet genoeg geestelijk ontwikkeld? Kan natuurlijk.

Dit kan ik niet, dit is eigenlijk iets waar jezelf zal achterkomen.
 
De projectie vind plaats in de verbeelding van de persoon, ook wel een waandenkbeeld genoemd.
 
Ik stel me graag open. Sta ook regelmatig in het donker 5 keer Candyman voor de spiegel te roepen, maar helaas nooit wat snoep gehad.
Wacht jij maar, morgen word je gevonden met een grote vleeshaak door je lurven.
 
Fake, Ik geloof er niet in... ook nog nooit gedaan... als iemand het me aanbied zou ik het gerust doen om te bewijzen dat het fake is.

Dat glas beweegt namelijk omdat er 2 of meer mensen met gestrekte armen moe in hun armen raken en dan kleine bewegingen doen...

Ik kots op die shit.. net als op mensen die geloven in god:P
 
ik ben helaas ook EricR en zal dus helaas SP moeten gaan stemmen. :(
 
Sommige mensen zijn gewoon beter geestelijk ontwikkeld, die kunnen dan bijvoorbeeld beter begrijpen wat er nog "meer" is buiten de aarde en dergelijke en sommige daarvan kunnen daadwerkelijk andere levensvormen waarnemen. Het is ook niet meer dan logisch dat weer andere mensen beweren dat het gewoon niet bestaat.

Dingen waarnemen die er niet zijn is sinds jaar en dag een teken dat er iets geestelijk mis met je is. Zeker niet iets om trots op te zijn.
 
34 EricR's :eek: Tijd om te gaan bannen of geesten bestaan toch! :evilnana:
 
Fake, Ik geloof er niet in... ook nog nooit gedaan... als iemand het me aanbied zou ik het gerust doen om te bewijzen dat het fake is.

Dat glas beweegt namelijk omdat er 2 of meer mensen met gestrekte armen moe in hun armen raken en dan kleine bewegingen doen...

Ik kots op die shit.. net als op mensen die geloven in god:P

Zoals je zelf al aangeeft, nooit geprobeert, doe het eens samen met mensen nie er ervaring mee hebben, en sta ervoor open, ja zal (on)aardig verrast zijn;)
Niet als iedereen zich afvraagt wie het glas beweegt;), ook niet als iedereen een voor een zijn vinger weghaalt (2 per 2 eigenlijk), iemand had er dan van geweten, en dan was ik het ook wel teweten gekomen;)
Ook waren het (in 1 "sessie" drie keer geprobeert;)) 3 verschillende geesten...
En ik heb ook wel eens freaky shit gezien, but takes way too much time to explain:o...

En zal ik dan proberen raden wat er op me gezicht hangt:rolleyes::D
 
Niet als iedereen zich afvraagt wie het glas beweegt;),
Juist wel, want het gaat, zoals supreme ook al aanhaalt, om ONBEWUSTE bewegingen.

ook niet als iedereen een voor een zijn vinger weghaalt (2 per 2 eigenlijk),
Ook juist wel, want waarom zou een geest evenredige druk nodig hebben om zich te kunnen uiten? Een echte geest zou het met 1 persoon ook kunnen.


Weer bewijs dat sommige mensen echt alles geloven.
 
Ik heb trouwens ook wel eens freaky shit gezien, maar dat heeft verder weinig met geesten te maken.
 
er zijn nou eenmaal dingen die we niet zomaar kunnen verklaren ;)
 
Lol, er word door sommige zo kick geredeneerd ''als je er niet in geloofd is omdat je het niet kan waarnemen, als je het wel zou kunnen waarnemen geloofde je er wel in'' ach ja je moet iets om je zelf wijs te maken dat er meer is en jij dat meer ook ziet in tegenstelling tot anderen
 
Wat de wetenschappelijke benadering betreft, er is wel onderzoek gedaan naar het bestaan van geesten.

Zo beweerden veel bezoekers van de South Bridge-gewelven in Schotland dat ze tijdens rondleidingen geesten van oude bewoners zagen. Wiseman (professor aan de universiteit van Hertfordshire) ging er mee aan de slag en liet 900 proefpersonen, die niets wisten van de griezelige reputatie van de gewelven, in de gewelven rondlopen. Ongeveer 45% van de deelnemers meldde een of meer ongewone ervaringen, varierend van koude rillingen tot het zien van een vrouw in een wit gewaad. De meeste ervaringen kwamen vooral voor op specifieke plaatsen.
Wiseman vond op die plekken grote variaties in magnetische velden en luchttemperatuur. Dat laatste verklaart de koude rillingen, maar niet het zien van dwalende geesten. Michaiel Persinger (neuropsycholoog aan de Laurentian University in Ontario) had al vastgesteld dat elektromagnetische velden zieluittredingen kunnen veroorzaken. Specifieke magnetische patronen die veroorzaakt worden door bedrading, elektronische apparatuur en de aarde zelf maken het brein gevoeliger voor hallucinaties. Persinger ontdekte dat de elektromagnetische velden het stekrst zijn op de plaatsen waar de personen het meeste hoorden of zagen. Hij gebruikte dezelfde veldpatronen om soortgelijke hallucinaties opte roepen bij proefpersonen in zijn lab.

Alleen specifieke elektromagnetische patronen van een bepaalde intensteit veroorzaken deze hallucinaties en lang niet iedereen is er gevoelig voor. Wieseman vindt in Persingers onderzoek dus een verklaring voor de reacties van de deelnemers. Hij denkt niet dat de proefpersonen last hadden van achtergevleven zielen: 'Het lichaam reageert op bepaalde onzichtbare omgevingsfactoren en de hersenen verklaren dat door het etiket 'spook' erop te plakken.'Mocht je dus thuis last hebben van een klopgeest, probeer dan eerst de elektriciteit af te sluiten voor een dag.

Uit: Spook: Science tackles the afterlife - Mary Roach
 
Voor de ''gelovigen'' onder ons, er bestaan ook mensen die stemmen in hun hoofd horen, die horen wij niet maar zij wel, zijn dit dan ook van die speciaal ontwikkelde mensen?
 
Wat de wetenschappelijke benadering betreft, er is wel onderzoek gedaan naar het bestaan van geesten.

Zo beweerden veel bezoekers van de South Bridge-gewelven in Schotland dat ze tijdens rondleidingen geesten van oude bewoners zagen. Wiseman (professor aan de universiteit van Hertfordshire) ging er mee aan de slag en liet 900 proefpersonen, die niets wisten van de griezelige reputatie van de gewelven, in de gewelven rondlopen. Ongeveer 45% van de deelnemers meldde een of meer ongewone ervaringen, varierend van koude rillingen tot het zien van een vrouw in een wit gewaad. De meeste ervaringen kwamen vooral voor op specifieke plaatsen.
Wiseman vond op die plekken grote variaties in magnetische velden en luchttemperatuur. Dat laatste verklaart de koude rillingen, maar niet het zien van dwalende geesten. Michaiel Persinger (neuropsycholoog aan de Laurentian University in Ontario) had al vastgesteld dat elektromagnetische velden zieluittredingen kunnen veroorzaken. Specifieke magnetische patronen die veroorzaakt worden door bedrading, elektronische apparatuur en de aarde zelf maken het brein gevoeliger voor hallucinaties. Persinger ontdekte dat de elektromagnetische velden het stekrst zijn op de plaatsen waar de personen het meeste hoorden of zagen. Hij gebruikte dezelfde veldpatronen om soortgelijke hallucinaties opte roepen bij proefpersonen in zijn lab.

Alleen specifieke elektromagnetische patronen van een bepaalde intensteit veroorzaken deze hallucinaties en lang niet iedereen is er gevoelig voor. Wieseman vindt in Persingers onderzoek dus een verklaring voor de reacties van de deelnemers. Hij denkt niet dat de proefpersonen last hadden van achtergevleven zielen: 'Het lichaam reageert op bepaalde onzichtbare omgevingsfactoren en de hersenen verklaren dat door het etiket 'spook' erop te plakken.'Mocht je dus thuis last hebben van een klopgeest, probeer dan eerst de elektriciteit af te sluiten voor een dag.

Uit: Spook: Science tackles the afterlife - Mary Roach
Ga eens in je eentje in de donker bos lopen midden in de nacht terwijl het waait, wedden dat jij dan ook een bepaalde gevoel krijgt en bepaalde dingen gaat denken en ook bepaalde dingen in het donkder zal zien, komt door de omgeving, geluid, sfeer, etc en iedereen zal ongeveer dezelfde dingen ervaren, is er dan ook wat aan de hand? Nee
 
Volgens mij zien sommige mensen overal spoken als ze maar paranoïde genoeg zijn geworden door dat gehets van dat leesplankje.

En dan die foto's van die link van Eric :roflol:
Mensen die hun camera te veel bewogen terwijl ze de kerstboom fotografeerder zagen ineens in elk kaarsje een overleden tante :eek: ...
En als er regendruppeltjes of stofdeeltjes op je lens zitten heb je zomaar een "orb" op de foto... doe het op een kerkhof en Koos Kansloos en Toos Hopeloos staan op je deurmat om die foto's te kunnen zien..
 
Volgens mij zien sommige mensen overal spoken als ze maar paranoïde genoeg zijn geworden door dat gehets van dat leesplankje.

En dan die foto's van die link van Eric :roflol:
Mensen die hun camera te veel bewogen terwijl ze de kerstboom fotografeerder zagen ineens in elk kaarsje een overleden tante :eek: ...
En als er regendruppeltjes of stofdeeltjes op je lens zitten heb je zomaar een "orb" op de foto... doe het op een kerkhof en Koos Kansloos en Toos Hopeloos staan op je deurmat om die foto's te kunnen zien..

Ja, die foto's zijn idd wel erg belachelijk :rolleyes:

Hier wat betere shit:[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar mochten er nog mensen zijn die nog steeds in deze foto-onzin geloven, hier wat verklaringen voor vreemde verschijnselen op foto's:

Verklaringen voor geest-foto's
Lange belichting
Als iets bij een belichtingstijd van 10 seconde maar drie seconde in beeld is, krijg je vaak een half doorschijnende foto.

Stof op het negatief
Bij het afdrukken van een negatief waar vuil of stof op zit , krijg je vlekken op de foto. Deze zien er zwart uit op het negatief en wit op de foto.

Flits reflecties
Flits reflecties kunnen de kwaliteit van foto's flink doen verlagen. Soms zijn ze zo genomen dat het op een geestverschijning lijkt.

Voorwerp dat de lens belemmert
Een voorwerp dat de lens belemmert veroorzaakt een donker of zwart gebied op de foto en een licht of wit gebied wanneer men gebruik maakt van een ingebouwde flits of fotografeert onder lage licht condities. Door de wazige omtrek kan het lijken op een geestverschijning.

Overlappende foto's
Overlappingen worden veroorzaakt in het toestel wanneer het rolletje niet voldoende doorgedraaid is. Dit wordt ook wel dubbele belichting genoemd en is de verklaring voor vele nep-foto's.

Laatste foto van een rolletje
De eerste of laatste foto kan soms een vreemde rode, gele of oranje gloed hebben. Dit wordt veroorzaakt bij blootstelling van een rolletje aan zonlicht.
Voorbeeld:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De vrouw op de eerste foto lijkt door de tafel heen te staan. Op de tweede foto, met een ander toestel even later genomen, is de vrouw verdwenen.
bron: GEESTEN
 
Back
Naar boven