MuscleMeat

Geesten oproepen, glaasje draaien... wie heeft het wel eens gedaan? (1 bezoeker)

Heb je ervaring met glaasje draaien, geesten oproepen?

  • Ja, het was een spannende ervaring!

    Stemmen: 11 5,2%
  • Ja, maar ik heb er enorm spijt van, heb nu spoken in mijn hoofd!

    Stemmen: 5 2,4%
  • Nee, maar ik geloof er wel in en het lijkt me wel leuk om een keer te doen.

    Stemmen: 11 5,2%
  • Nee, ik geloof er wel in maar ik blijf er ver bij vandaan, veel te gevaarlijk!

    Stemmen: 47 22,3%
  • Ik ben EricR en ik geloof niet in geesten, het bestaan ervan is nooit wetenschappelijk bewezen met b

    Stemmen: 121 57,3%
  • Ik ben paragnost.

    Stemmen: 16 7,6%

  • Totaal stemmers
    211

Bezoekers in dit topic

Mooi Jacoba, maar ik blijf toch liever skeptisch. Deuren die opengaan in je hersens hoeven nog geen geesten te zijn en de deur die dicht gaat ook geen hemelse interventie.

Ik heb zelf behoorlijk wat poorten opengezet tijdens mijn ergonautische uitstapjes, heb zelfs wat innerlijke demonen gezien. Maar zal dat verder niet toedichten aan welke hogere macht dan ook.
 
Bekering tot God en je niet meer bezighouden met deze dingen.

Idd the Betterdayz Ik zelf kon die deur niet sluiten die ik zelf had open gezet
voor geesten ed.
Ik kon me alleen bekeren en omdtaaien en gewoon weglopen en God sloot die deur.
Wat een goeie vent is die god toch he

Klinkt eerder alsof je last had van iets wat je zelf in het leven geroepen hebt en daarna iets in het leven geroepen hebt waardoor je er weer vanaf kwam, je zegt dat je je er meer mee bezig moet houden, dat is ook de enige manier om ervan af te komen, hoe komen mensen die stemmen in hun hoofd horen daar vanaf? Leren er niet meer naar te luisteren, dat heb jij ook gedaan maar ipv van te doen wat je zou moeten doen, namelijk in theorie gaan heb je het met nieuwe onzin opgelost

Al is het geloof natuurlijk wel veel romantischer en geeft je het gevoel dat je het leven meer aan kan en als er wat gebeurd geeft dat niet echt, je komt toch wel in de hemel toch?
 
Anders gezegd: ben je bevattelijk voor waandenkbeelden, dan heb je grote kans daar mee te maken te krijgen. Nou, daar kan ook ik inderdaad geen speld tussen krijgen. Eindelijk zijn we het eens.

Nee, niet eens;)...want ik en ervan ovbertuigd dat God wel bestaat en jij niet...
Trouwens, niet zagen over onsamenhangend, ik ben stoned;) (en begin nou niet dat dat niet mag van mijn geloof, want ik ben bezig met stoppen;))...
Ik heb trouwens geen zin in deze discussie...
ik zeg dat ik dingen meegemaakt heb, en gezien heb...die jij je niet eens kan voorstellen, heb ook andere mensen gekend die soortgelijke zaken hebben meegemaakt (waarvan ik het maar pas achteraf van teweten ben gekomen, en zij vertelden eerst, en dan ik...dus ze kunne hun verhaal niet naar het mijn gevormd hebben;))...
Als jij dat niet gelooft, best...doe waar jij jou goed bij voelt;) want ik weet dat jij nooit zal geloven, of ook maar overwegen om erover na te denken... (echt nadenken, niet God kan de wereld niet gemaakt hebben, dat is door de oerknal...wat dacht je van God heeft de oerknal gebruikt om het heelal te scheppen;))

Grtz;)
 
Ik heb zelf behoorlijk wat poorten opengezet tijdens mijn ergonautische uitstapjes, heb zelfs wat innerlijke demonen gezien. Maar zal dat verder niet toedichten aan welke hogere macht dan ook.

Hahaha, inderdaad. De geesten die je dan ziet zijn zo echt als al je angsten. :eek:
Niet leuk, wel leerzaam.
Misschien een idee voor een topic, badtrips en andere onprettige confrontaties met jezelf.:D
 
Misschien idd wel een goed idee om op de volgende BB-meeting te doen, we nodigen een paragnost uit en die mag ons dan overtuigen van het feit dat geesten bestaan :thumbup:
Of zou dit teveel mensen weghouden die het ergste vrezen:scratch:[
Is het ooit weleens bij je opgekomen, of heb je er ooit weleens over nagedacht dat mensen een bepaalde sfeer kunnen creeren die automatisch bepaalde gevoelens en emoties bij mensen oproept? Kijk naar iets simpels als mensen die heel goed enge verhalen vertellen, dan zit je ook in een soort spanning en bijbehorende gevoelens en kan lang nadat het verhaal je verteld is nog die spanning voelen, komt dat door een geest dan? Nee dat doe je allemaal zelf, hetzij grotendeels onbewust maar je doet het allemaal zelf
 
The better dayz, nokken met die drugs en nu! :D Als je dingen gaat zien die anderen niet zien ben je meestal te ver heen.

Heb ook wel eens bomen op een ritmische manier over de weg zien zweven, Albert Hoffman = God. (voor de niet ingewijden, Albert Hoffman is degene die LSD-25 heeft 'uitgevonden') Albert leeft nog steeds en is inmiddels 100 jaar.
 
jacoba zei:
Bekering tot God en je niet meer bezighouden met deze dingen.

Idd the Betterdayz Ik zelf kon die deur niet sluiten die ik zelf had open gezet
voor geesten ed.
Ik kon me alleen bekeren en omdtaaien en gewoon weglopen en God sloot die deur.

Ik ben zelf zeer geisoleerd en streng christelijk opgevoed. Als alles met de paplepel ingegoten wordt ben je zodanig geconditioneerd dat je er nauwelijks afstand van kunt nemen. Van onze hele familie en heel mijn vriendenkring binnen de christelijke gemeenschap ben ik de enige die niet meer in God geloofd.
Ik heb alles gedaan, van bidden tot het doorlezen van tal van dogmatische werken, maar heb nooit antwoord van God gehad. Alle twijfel in het bestaan van God wordt afgedaan als het werk van de duivel die je bij God vandaan probeert te houden. Zo heb ik mijn twijfel jarenlang als het werk van de duivel gezien, intussen ben ik er te nuchter voor en geloof ik niet meer.

Tegen glaasje draaien en andere vormen van geesten oproepen wordt dan ook zeer ernstig gewaarschuwd omdat je zo de deur tot de duivel open zou zetten. Zolang ik het bewijs niet aan den lijve ondervonden heb zie ik geen reden om in het bestaan van God of geesten te geloven.
 
al 100 keer gedaan ofzo :D, ik geloof er niet in maar het is grappig om andere bang te maken :D
 
Nee, niet eens;)...want ik en ervan ovbertuigd dat God wel bestaat en jij niet...
Dan geloof jij niet eens echt, je mag er niet van overtuigd zijn, je moet er in geloven ook al is er totaal geen bewijs voor, dat is geloven
 
The better dayz, nokken met die drugs en nu! :D Als je dingen gaat zien die anderen niet zien ben je meestal te ver heen.

Heb ook wel eens bomen op een ritmische manier over de weg zien zweven, Albert Hoffman = God. (voor de niet ingewijden, Albert Hoffman is degene die LSD-25 heeft 'uitgevonden') Albert leeft nog steeds en is inmiddels 100 jaar.

Ben ik mee bezig maatje:D...en tis niet daardoor dat ik dingen zie, want 99,99% van de tijd word ik niks gewaar, alleen soms...maar toegegeven, ik lig er zelf in de knoop mee, omdat ik nooit zla kunnen zeggen dat ik het ZEKER zeker ben (als je begrijpt wat ik bedoel) want ik was altijd wel onder invloed van THC (maar heb er wel nog nooit hallucinaties door gekregen;)), dus dan weet je niet vanwaar je gedachten komen. van jezelf of van de drugs en dat is k*t, want ik weet nooit zeker als ik een goed idee of slecht idee krijg (en bedoel ik niet dat ik niet weet dat een bankoverval slecht is:p)

En @ Gorilla-man: nenee, ik ben ervan overtuigd;)
 
Ik ben zelf zeer geisoleerd en streng christelijk opgevoed. Als alles met de paplepel ingegoten wordt ben je zodanig geconditioneerd dat je er nauwelijks afstand van kunt nemen. Van onze hele familie en heel mijn vriendenkring binnen de christelijke gemeenschap ben ik de enige die niet meer in God geloofd.
Ik heb alles gedaan, van bidden tot het doorlezen van tal van dogmatische werken, maar heb nooit antwoord van God gehad. Alle twijfel in het bestaan van God wordt afgedaan als het werk van de duivel die je bij God vandaan probeert te houden. Zo heb ik mijn twijfel jarenlang als het werk van de duivel gezien, intussen ben ik er te nuchter voor en geloof ik niet meer.

Tegen glaasje draaien en andere vormen van geesten oproepen wordt dan ook zeer ernstig gewaarschuwd omdat je zo de deur tot de duivel open zou zetten. Zolang ik het bewijs niet aan den lijve ondervonden heb zie ik geen reden om in het bestaan van God of geesten te geloven.
Zelfde geldt voor jou, je behoort geen antwoorden te krijgen van God, je hoort te geloven om het geloven zelf, juist omdat er geen bewijzen voor zijn, je bent echt heel verkeerd bezig met je leven jongenman
 
En ik rkijg wel antwoord;), maar door mijn weedgebruik:o, weet ik nooit zeker wat goede gedachtes zijn (die er zijn om me te helpen), of slechte (die ook goed lijken, maar als je derover nadenkt zijn ze op lange termijn zinloos(of mss is de gedachte dat het op lange termijn zinloos is wel verkeerd, en is het dus toch goed??snapje:p)
 
Gorilla-Man zei:
Is het ooit weleens bij je opgekomen, of heb je er ooit weleens over nagedacht dat mensen een bepaalde sfeer kunnen creeren die automatisch bepaalde gevoelens en emoties bij mensen oproept? Kijk naar iets simpels als mensen die heel goed enge verhalen vertellen, dan zit je ook in een soort spanning en bijbehorende gevoelens en kan lang nadat het verhaal je verteld is nog die spanning voelen, komt dat door een geest dan? Nee dat doe je allemaal zelf, hetzij grotendeels onbewust maar je doet het allemaal zelf

Even voor de duidelijkheid, ik geloof dus niet in geesten. En dat fenomeen wat jij nu aanhaalt daar ben ik van op de hoogte, zie mijn post over die South Bridge-gewelven, heeft alles met exo- en endogene invloeden te maken op onder meer het onderbewustzijn.

Ik ben er ook veel te nuchter voor om in trance te raken tijdens een sessie glaasje draaien. Oftewel, als ik het glas zie bewegen en er is geen natuurlijke verklaring voor te geven dat het glas beweegt, dan beweegt het glas ook echt. Bovendien, als er nog 6 mensen rond de tafel zitten en die registreren allemaal dezelfde beweging van het glas, dan kan dat geen toeval zijn aangezien er bij slechts 6 bewegingen al 386 verschillende mogelijkheden zijn.

Dat dit daadwerkelijk gaat plaatsvinden lijkt me zeer, zeer sterk, maar dan nog is het altijd een leuke ervaring om het geheel onder leiding van een paragnost grandioos te zien floppen.
 
als je antwoord wil van god, snap ik niet dat je niet tegen 'Hem' begint aan te lullen met dat bord.

Kom op nou zeg...

Paragnosten hoef je er ook niet bij te halen, die hebben zoveel beukenootjes koffie gedronken, dat die helemaal de plank misslaan in deze.
Geesten bestaan niet en de duivel ook niet. Het onderbewustzijn van de mens is tot deze zaken in staat, en dat is precies wat er gebeurd wanneer je je hier voor openstelt, maar dat heeft niks met werkelijkheid te maken.
 
En daarna steken we die paragnost in de fik! :banana:

Burn mother****er, burn.
 
Ach, die mensen zijn overtuigd van hun gelijk...
 
Gorilla-Man zei:
Zelfde geldt voor jou, je behoort geen antwoorden te krijgen van God, je hoort te geloven om het geloven zelf, juist omdat er geen bewijzen voor zijn, je bent echt heel verkeerd bezig met je leven jongenman
Volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte, wat geloof betreft heb je gelijk:
"Het geloof nu is een vaste grond der dingen die men hoopt, en een bewijs der zakden die men niet ziet" (Hebr. 11:1)
Maar antwoord krijg je zeker wel:
"Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden" (Mattheüs 7:7).
 
chunky zei:
als je antwoord wil van god, snap ik niet dat je niet tegen 'Hem' begint aan te lullen met dat bord.

Kom op nou zeg...

Paragnosten hoef je er ook niet bij te halen, die hebben zoveel beukenootjes koffie gedronken, dat die helemaal de plank misslaan in deze.
Geesten bestaan niet en de duivel ook niet. Het onderbewustzijn van de mens is tot deze zaken in staat, en dat is precies wat er gebeurd wanneer je je hier voor openstelt, maar dat heeft niks met werkelijkheid te maken.

Laten we er ons allemaal voor openstellen en zien wat er gebeurd. Want als we met z'n allen dezelfde bewegingen van het glas registreren kun je er niet meer omheen: geesten bestaan!:thumbup:

Nogmaals, ik geloof er niets van dat dit echt gaat zal gaan geschieden, maar je zult moeten toegeven dat het allicht een leuke sensatie is om het eens een keer te doen onder leiding van een paragnost :yes:
 
Ik doe mee, maar ik wil wel de tafel inspecteren. Van te voren, tijdens en achteraf. Als dat verdomde glas uit zichzelf gaat bewegen ben ik om, maar ik denk dat ik eerder de staatsloterij win dan dat zoiets gebeurt.
 
Volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte, wat geloof betreft heb je gelijk:
"Het geloof nu is een vaste grond der dingen die men hoopt, en een bewijs der zakden die men niet ziet" (Hebr. 11:1)
Maar antwoord krijg je zeker wel:
"Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden" (Mattheüs 7:7).
Bidden er daar iets voor terug verwachten, zoals jij dus met een antwoord krijgen hebt, is niet echt bidden, bidden doe je niet om er iets voor te krijgen, jij bid dan op een egoitische manier en ben een antwoord van god niet waardig
 
Back
Naar boven