Fitness Seller

Gegrilde kipfilet hoelang in koelkast bewaren?

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Jaja, de topictitel dekt de lading al.

Stel ik bak/grill wat kipfiletjes op zondagavond, laat deze afkoelen en doe deze dan in van die tupperware bakjes in de koelkast, kan ik er woensdagmiddag nog van genieten als ik hem in de magnetron gooi zonder dat ik 3 dagen ziek ben?

En rijst, hoelang is dat na koken in de koelkast te bewaren?

Thanks!!
 
ik maak zondagavond altijd voor 4 dagen kip en rijst klaar en nog nooit ziek geweest
 
Jammer genoeg wordt de kip wel wat minder mals dan :(
 
Ik denk 3/4 dagen..daarna is het idd niet echt mals meer.
 
Ook bakken/grillen en dan de koelkast in?

ja grillen onder de ovengrill, afkoelen en in tupperware doos de koelkast in. 4 dagen geen probleem, 5 dagen had ik soms de indruk dat er een raar smaakje aankwam dus bak voor 4 dagen en 5e dag ga ik kipfilet eten in de lunchgarden :p
 
Voor hoeveel maaltijden bak jij dan meestal Tim?
 
Meestal is het bij mij na 4 dagen op, echter......vandaag heb ik kip gegeten die ik vorige week donderdagavond gebakken heb! Ik post morgen wel hoe ik me voel;)
 
Voor hoeveel maaltijden bak jij dan meestal Tim?

op dit moment 4,maandag dinsdag woensdag en donderdag mijn middag eten op het werk , als ik in de bulk zit is dit maal 2. Avondeten maakt de vriendin elke dag klaar dat is handiger :p
 
op dit moment 4,maandag dinsdag woensdag en donderdag mijn middag eten op het werk , als ik in de bulk zit is dit maal 2. Avondeten maakt de vriendin elke dag klaar dat is handiger :p

Groot gelijk heb je, het blijft immers een vrouwen taak!

Ok 4 maaltijden, dus iets van 1.5kg kipfilet in blokjes snijden met rijst en groente?
 
diepvries geen optie, dan kun je nog meer vooruit maken.
 
rijst kan je echt wel lang houden, toch wel ongeveer een week.
Gebakken vlees laat ik echt niet langer als 2 dagen liggen
 
rijst ong 3/4 dagen, kip max 3. Maar als t echt mis is ruik je t wel, en niet zo zuinig ook.
 
Kip kan makkelijk vier dagen in de koelkast. Rijst kan je een week later nog eten. Als het niet gek ruikt of als er geen gekke kleurtjes opzitten.... gewoon eten!
 
rijst zit bij mij na een dag of 4/5 echt een muffe geur aan, dus die gaat dan de bak in. Maar kan ook per soort verschillen missch.
 
Heb 7 jaar bij een slagerij gewerkt, wij bewaarde gegaarde kip max 3 dagen in de koelcel, al ging t vaak de vriezer in voor max 3 maanden.
 
diepvries geen optie, dan kun je nog meer vooruit maken.

Doe ik al met mijn pwo maaltijden (kip, rijst, brocolli; allemaal gekookt).

Wil mijn 12.00 maaltijd wat meer controlleren, eet bijna dagelijks broodjes kroket uit de kantine. :o

Dus wil dat vervangen door een kipfiletje gebakken/gegrilled en wat rijst. En dat dus op zondagavond voor ma/di/wo en op woensdagavond voor do/vrij maken. :)


rijst zit bij mij na een dag of 4/5 echt een muffe geur aan, dus die gaat dan de bak in. Maar kan ook per soort verschillen missch.

Welke rijst heb je dan? Ik altijd zilvervliesrijst.
 
3 dagen max. :)
 
Back
Naar boven