AndroidHealthClinic

Gehoorbescherming tijdens uitgaan.

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
9.093
Waardering
2
Wie draagt er oordopjes of iets tijdens het uitgaan? Ik sta nogal veel bloot aan erg harde muziek, ik wil iets doen om gehoorbeschadiging te voorkomen, voorzover het al niet aanwezig is, want ik merk dat het al niet 100% meer is.

Ik kreeg dit door van iemand:
Filterz. Kost 119E. Op maat gemaakt, lijkt me professioneel.
Filterz* oordoppen otoplastieken gehoorbescherming
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Filterz* zijn persoonlijke, op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn klein, transparant en nauwelijks zichtbaar bij het dragen. Filterz* sluiten het oor volledig af en filteren het geluid tijdens een avond stappen naar een niveau waarop je gehoor niet beschadigd.
Je oren zijn beschermd terwijl je de muziek perfect blijft horen. Het geluid wordt namelijk niet gedempt, maar gefilterd.
De muziek wordt zuiverder, terwijl het omgevingslawaai wegvalt. Je verstaat mensen zelfs beter!
Het allerbelangrijkste is dat je geen beschadiging aan je gehoor oploopt én dat je nooit meer een piep of suis hebt na het stappen!

Iemand ervaring met soortgelijke producten?
 
bij sommige concerten gaan er standaard oordopjes mee. :thumbup:

Liever een feloranje knots in mn poezelige oorschelpje als gehoorbeschadiging. Want dat gesuis in mn oor na een concert scheen niet normaal te zijn.

Mijn ervaring is dat die fel oranje knotsen (50 paar voor 10 euro of iets in die orde) prima helpen. Geen gesuis meer. En dat is maar goed ook want ik kon de stemmen in mijn hoofd nauwelijks nog verstaan.

Hah, wat een grapje. hoppa!
 
ik zag laatst ook iemand in een disco lopen met dit soort dingen, maar die had nog een koordje tussen die twee oordopjes??? . leek net zo'n koordje wat die oude vrouwjtes om hun bril hebben. dat zag er niet uit. maar dit lijkt me wel wat. Ik heb namelijk ook altijd last van dat gesuis na een avondje stappen.
 
Wel duur. Zelf werk ik in de fabriek en gebruik ik gewoon wegwerpoordoppen. Is een stuk hygienischer. Reducering van Db(A) is vrijwel gelijk aan die van op maat gemaakte oordoppen, alleen die op maat gemaakte oordoppen zitten vaak net iets comfortabeler. Verder kun je bij die op maat gemaakte doppen de demping regelen.

BTW die wegwerpoordoppen doen precies hetzelfde als die op maat gemaakte dingen.
 
ik zag laatst ook iemand in een disco lopen met dit soort dingen, maar die had nog een koordje tussen die twee oordopjes??? . leek net zo'n koordje wat die oude vrouwjtes om hun bril hebben. dat zag er niet uit. maar dit lijkt me wel wat. Ik heb namelijk ook altijd last van dat gesuis na een avondje stappen.

Whaha, die gebruiken we in de fabriek ook :D
Pas moest ik op een feestje vlakbij het podium staan als security, pal naast een paar zware discoboxen. Toen heb ik van die gele dopjes gebruikt, werken ook prima.
 
Maar versta je mensen dan nog wel? Want ik heb die cheape doppen wel een in gehad met studeren en toen verstond ik volgens mij geen reet.
 
Whaha, die gebruiken we in de fabriek ook :D
Pas moest ik op een feestje vlakbij het podium staan als security, pal naast een paar zware discoboxen. Toen heb ik van die gele dopjes gebruikt, werken ook prima.

ja maar zie je jezelf dat in hebben tijdens het uitgaan op de dansvloer :D
 
Maar versta je mensen dan nog wel? Want ik heb die cheape doppen wel een in gehad met studeren en toen verstond ik volgens mij geen reet.
Verstaan doe je elkaar toch slecht met die pestherrie, voor mij maakt het niets uit of ik dan wel of geen doppen in heb.
ja maar zie je jezelf dat in hebben tijdens het uitgaan op de dansvloer :D
Niets is te gek tegenwoordig :)
 
Iemand ervaring met soortgelijke producten?


Een maatje van mij heeft ze altijd in op hardcore/hardstyle feesten. Hij zegt dat je het geluid nog perfect en goed hard hoort. Hij is er erg over te spreken. En je ziet ze ook niet zitten ofzo............
 
BTW die wegwerpoordoppen doen precies hetzelfde als die op maat gemaakte dingen.


Dat doen ze geloof ik niet. De filterz die zuiveren de slechte frequenties uit geluid/muziek maar laten ook nog door wat die wegwerpdingen niet doen. Met wegwerpoordoppen vervormt het geluid heel erg. Wat bij filterz niet het geval is!
 
He bouwens, bedankt. Het leek me ook al sterk. Ik wil wel het zekere voor het onzekere nemen, mijn gehoor is me die honderd euro wel waard. Zeker als ik zie aan wat voor geluidsdruk ik 4-6x per week blootsta. Maar ik moet wel gewoon kunnen praten met mensen, dat doe ik nogal veel.
 
op een groot feest , ok. Maar met uitgaan in een discotheek? :s dan is er toch echt iets fout met de geluidinstallatie daar
 
Ik heb ook iets nodig wat ik in kan doen tijdens het stappen. Pas moest ik een gehoortest doen voor mijn werk en bleek ik een gehoorbeschadiging te hebben. ****ed up want ik had al een vermoeden. Als het dan bevestigd wordt dan ben je een stuk minder blij
 
Goed topic, die herrie staat veel te hard tegenwoordig.

Mss ben ik achterlijk, maar als straks iedereen met oordoppen rondloopt in de disco, zullen die mongolen van DJs eindelijk begrijpen dat we het te hard vinden?
 
=

Mss ben ik achterlijk, maar als straks iedereen met oordoppen rondloopt in de disco, zullen die mongolen van DJs eindelijk begrijpen dat we het te hard vinden?

Wie zegt dat we het te hard vinden. Ik zoek juist de Silverdome op omdat het daar gigantisch knallen is .............:D
 
blijf lekker thuis als het te hard voor je is:p
 
Die otoplastieken zouden inderdaad geluid boven een bepaalde sterkte reduceren.
Een gewoon gesprek voeren lukt wel met die dingen.
Heb ze vnl in bij heiwerk en dan werk `t prima.
Schijnt dat ze om de 4 jaar vervangen moeten worden omdat je gehoorgang schijnt te veranderen, maar m`n oude doen `t ook nog prima
 
Ik gebruik ook van die oordopjes, lijken op die van Ripaf. Neem ze mee tijdens het uitgaan. Staat de muziek te hard doe ik ze in. Je ziet ze bijna niet zitten, dat was wel een pre want ga niet voor lul lopen. Kosten 10 euro en je hoort er nog redelijk goed door, dus je kunt ook nog goed met andere mensen praten.

Ik gebruik ze ook als ik moet studeren of als ik een keer niet kan slapen vanwege herrie of als je iemand naast je hebt liggen in bed die zwaar ademt. Ideale dingen.

Eerst had ik van die gele sponjes van 2 euro, maar das niks. Deze lijken dus op die van Ripaf alleen hebben ze maar 2 rondjes ipv 3.

Die filterz van 100 euro heb ik ook naar gekeken, maar die dingen zijn duur man. Die dopjes van 10 euro doen het ook prima... probeer eerst die eens.
 
goed topic :thumbs:

Ik draag al jaren oordoppen, niet altijd, maar wel vaak in de disco. Hier in Enschede bij Atak zijn ze bij de garderobe te halen (van die gele schuim dingen) erg goed initiatief dat ik voor de rest nog maar heeeel weinig heb gezien. Misschien niet het mooiste gezicht maar a: who cares, er moet gezopen worden en b: lang haar rules :D

Mijn gehoor heeft al een paar goede tikken gehad. Vooral het spelen met een (metal)band heeft bij mij denk ik toch wel een erfenis nagelaten. Ik ben er tegenwoordig heel wat voorzichtiger mee.
In mijn huidige band zijn ze helemaal gek van die ortoplastieken. Ik moet ze nog aanschaffen, maar dat ga ik zeker doen, goede investering D.!!

Overigens vind zelf dat om het even welke oordoppen je andere juist veel beter kunt verstaan tussen die gigantische pokkeherrie.
Imo drijft het harde geluid de drankverkoop op, aangezien je na een paar glazen bier hoogdoof wordt en het geluid minder vermoeiend overkomt. (en ak d'r 2 gehad heb, kump de rest van eigens met :D)
Nogthans heeft een immense berg geluid imo wel degelijk invloed op je lichaam. Na een oefensessie ben ik meestal helemaal gaar, terwijl dat thuis na een paar uur echt niet het geval is. Na het concert van AC/DC (waar ik dus mijn oordoppen vergeten was, keek ik ineens tegen de grootste verzameling versterkers en speakers die ik ooit had gezien...) was mijn toenmalige vriendin compleet gedesorienteerd, ik moest ook even nadenken over de weg :D

doofheid gaat een van de grote volksziekten worden. Lijkt me dus een heel goede investering D. (zoals ik al zei)!
 
Back
Naar boven