Fitness Seller

Geïrriteerde schouder

Bezoekers in dit topic

VforVendetta

Novice
Lid geworden
1 nov 2011
Berichten
29
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Hallo Bodybuilders,

Alvast excuses voor het lange verhaal.

Dit is mijn eerste post hier en zal mij dan ook even vluchtig voorstellen voordat ik over mijn kleine schouderleed begin. Ik ben een 22-jarige man met een verleden in hardlopen en boksen. Helaas heb ik naast het sporten stelselmatig weinig gegeten om af te vallen aangezien ik in het verleden aan de vrij dikke kant ben geweest.
Het vele sporten en het vele weinige eten hebben mijn lichaam denk ik geen goed gedaan.
Een half jaar geleden is er ten eerste een kniepeesontsteking geconstateerd. Dat gaat nu weer de goede kant op (op de echo zijn geen vreemde dingen meer te zien). De fysiotherapeut heeft destijds krachttraining voor de benen aangeraden en ben volop de benen gaan trainen en daarnaast ook het bovenlichaam voor het evenwicht. Via dit forum dan ook te weten gekomen dat goede voeding dan ook een must is voor het lichaam. Dus ook goed gaan eten. Ben in de afgelopen 3 maand van 68 naar ruim 75 kilo gegaan en zie dat ik ook meer spiermassa op het lichaam heb gekregen.

Nu even terug naar mijn rechterschouder. Twee maanden na de constatering van de springersknie een ongelukje gehad met het ophangen van een bokszak waarbij als het ware mijn hele arm naar beneden werd getrokken. De gehele training en de weken daarna ontzettend last gehad van mijn schouder. Ondanks dat het wel verminderd is blijf ik een soort geïrriteerde schouder krijgen, niet veel pijn maar toch een irritatiegevoel en soms een doof gevoel. Ook met krachttraining durf ik niet vol uit te gaan. Destijds naar 3 doktoren geweest, waaronder 1 sportarts. Deze 3 doktoren constateerden verschillende dingen: beklemde zenuw, schouderkapsel had een klap gehad en een geïrriteerde slijmbeurs. De ene keer heb ik pijn vooraan de schouder, dan aan de zijkant en dan aan achterkant. Kan mijn arm over het algemeen prima boven mijn hoofd houden zonder pijn. Mag van de arts trainen zolang ik geen pijn heb. Nu is mijn vraag; hebben jullie misschien nog tips voor het trainen o.i.d. Jullie zullen je wel afvragen, waarom stelt deze jongen zijn vraag hier, nou door het vele lezen op het forum heb ik het idee dat de kennis hier veel groter is dan bij sommige artsen. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Iemand die mij tips kan geven?

Alvast bedankt!
Rutger

P.S. Ga zo door met het forum. Veel goede info te vinden en een goede sfeer hier!
 
had ik ook, eerst de voorkant dan de zijkant dan de achterkant, het loste elkaar keurig af.
vlgs mijn sportarts kan dat gebeuren bij een ontsteking.. het steekt elkaar als het ware aan.
kwestie van de onsteking kwijtraken en je schouder stabiel maken.
licht blijven doortrainen onder de pijngrens, bankdrukken smal pakken en niet geheel laten zakken, even geen OHpresses, goed koelen met ijs na de training.
en rotatorcuff oefeningen beginnen te doen.
 
ik ken het probleem, heb het zelf ook.

Artsen en sportartsen vinden in mijn optiek niet wat er aan de hand is. Ik ben hiervoor naar een wat betere fysio gegaan en die had direct het probleem te pakken. Schouderspieren/borstspieren zaten vast. Toen dit was los gekneed is de pijn voor een groot gedeelte weggegaan.

Daarnaast ben ik begonnen met specifieke schouderoefeningen die alleen maar werken op de coordinatie. Dit werpt zeker zijn vruchten af. nadeel is wel dat ik niks anders mag doen met mijn bovenlichaam. reden hiervoor is dat dit een verkeerde werking kan hebben op mijn schouder.

Maar ga eens kijken als je naar een orthopeed kan. Als het niet weggaat binnen 2 a 3 mnd, dan is er gewoon wat mis. En als ze al zaken als shouderkapsel enzo gaan noemen, dan zou ik toch zekerheid zoeken.
 
Bedankt voor de reacties. Heb alleen wel ervaren, met mijn knie o.a., dat doktoren niet echt fan zijn van doorverwijzingen.

Binnenkort ook nog een afspraak staan met de chiropractor omdat ik ook al een tijd last heb van een stijve rug en nek. Eens kijken of die nog wat kan vinden en anders maar weer eens langs de huisarts.
 
Back
Naar boven