MuscleMeat

Geknakte pols

Bezoekers in dit topic

Imlegit

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2009
Berichten
118
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
84kg
Gisteren was ik dus biceps aan het trainen...
Begon gewoon goed met bicep curls op een kabel apparaat (lat-pully)
Daarna deed ik hammer curls, ik pakte het behoorlijk zwaar voor mijn doen.
Ik was bij de 6e rep en wilde er nog 2 uitpersen! Opeens hoorde ik keihard KNAK! Was het mn linker pols. Ik kon die training meteen niks meer vasthouden met links. Ben nu opgestaan en het doet al pijn als ik mn plls naar voor of naar achter buig.
Ik merk dit al zeker een paar maanden dat vooral mijn linker pols zeg maar zwakker is dan wat mijn bovenarmen aankunnen.
Met veel oefeningen voelde ik mijn linker pols dan al vaker een beetje knakken als het ware maar niet zoals gisteren. Ik doe ook wel wrist curls om ze sterker te maken of zal dit de rede ervan zijn dat hij echt goed kapot is gegaan gisteren? In ieder geval groeien mijn bovenarmen in verhouding met mijn onderarmen als kool en het lijkt alsof mijn polsen het niet bij kunnen houden?
De verhoudingen in mijn lichaam zijn zowiezo al een beetje raar. Ik zelf zit tegen de 1,95m aan en zelf denk ik dat ik ectomorf ben, dus onder anderen een dunne beender structuur. Ik zelf doe er alles aan om niet lang over te komen en mager. Weeg nu ook al 101kg dus gaat de goede kant op met een bodydat van 15% ongeveer. Ik lijk dus ook totaal niet meer op het bovenstaande lichaamstype. Het enige waar ik het zelf nog aan kan zijn zijn dus mijn onderarmen. Vrij dun, en ik denk dat die zwakkere polsen er ook mee te maken kunnen hebben. Wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou maar naar een dokter gaan als ik jou was, dit klinkt niet best.
 
Ik heb ook last van hypermobiliteit, dus dat betekent dat mijn banden en pezen te soepel zijn. Ik kan mijn duim ook helemaal naar achteren buigen om maar een voorbeeld te noemen. Als een ander iemand dat zou doen zou hij hem gelijk gebroken hebben!
Ik dacht er net aan dat dit de oorzaak kan zijn van mijn pols...
 
Beste ts.
Heb zelf ook dit probleem gehad.
Is inderdaat onderarmen die achterlopen.

Volgende heeft voor mij gewerkt:
Verhoog het trainen van de onderarmen en verlaag het trainen en intensiteit van de biceps.Dit voor enkele maanden en je zal zien dat het beter gaat .

Hier onder nog enkele vb. die soms worden aangeraden.

Polsbandjes ... (heeft bij mij geen verschil uitgemaakt)
Glucosamine/Chondroitin/Msm ....(na 6 maanden gebruik is mijn conclusie dat het voor mij persoonlijk geen overtuigend verschil heeft uitgemaakt)
Grippers ... (een aardige aanvulling op je onderarm training)

Conclusie: Gewoon training aanpassen ivb onderarmen.Hoe langer je dit uitsteld hoe negativer de gevolgen kunnen zijn.

Veel beterschap.
 
Beste ts.
Heb zelf ook dit probleem gehad.
Is inderdaat onderarmen die achterlopen.

Volgende heeft voor mij gewerkt:
Verhoog het trainen van de onderarmen en verlaag het trainen en intensiteit van de biceps.Dit voor enkele maanden en je zal zien dat het beter gaat .

Hier onder nog enkele vb. die soms worden aangeraden.

Polsbandjes ... (heeft bij mij geen verschil uitgemaakt)
Glucosamine/Chondroitin/Msm ....(na 6 maanden gebruik is mijn conclusie dat het voor mij persoonlijk geen overtuigend verschil heeft uitgemaakt)
Grippers ... (een aardige aanvulling op je onderarm training)

Conclusie: Gewoon training aanpassen ivb onderarmen.Hoe langer je dit uitsteld hoe negativer de gevolgen kunnen zijn.

Veel beterschap.

ik heb onderarmen nog nooit echt getraind... welke oefeningen raad je aan??
 
Deze 2 zijn voor mijzelf aangenaam om te doen,alsook ivb met topic van ts pak je terwijl je biceps als secundairi ook wat mee.

EZ Bar Reverse Grip Barbell Curl
EZ Bar Reverse Grip Preacher Curl

Deze zijn dan 2 isolatie oefeningen.

Seated Cable Wrist Curl
Smith Machine Seated Wrist Curl

Dit zijn loutere vb,even rondkijken in de gym en met wat inzicht zal je wel oefeningen vinden die je misschien meer zal aanspreken.

wat ik heb vergeten te vermelden ivb topic ts ,
Voltaren emulgel : onsteking van spieren en gewrichten ( heeft voor mij wel wat goeds gedaan en is vrij te verkrijgen in apotheker - 'belgie' - )

Mvg
 
Deze 2 zijn voor mijzelf aangenaam om te doen,alsook ivb met topic van ts pak je terwijl je biceps als secundairi ook wat mee.

EZ Bar Reverse Grip Barbell Curl
EZ Bar Reverse Grip Preacher Curl

Deze zijn dan 2 isolatie oefeningen.

Seated Cable Wrist Curl
Smith Machine Seated Wrist Curl

Dit zijn loutere vb,even rondkijken in de gym en met wat inzicht zal je wel oefeningen vinden die je misschien meer zal aanspreken.

wat ik heb vergeten te vermelden ivb topic ts ,
Voltaren emulgel : onsteking van spieren en gewrichten ( heeft voor mij wel wat goeds gedaan en is vrij te verkrijgen in apotheker - 'belgie' - )

Mvg

thanks!
 
wrist wraps en dokter.
 
k'Hoop voor jou dat hij gebroken is, indien je met scheuren in het gewricht zit is het echt klote, zit er nu zelf mee . . .
Ik zou gewoon scans/foto's laten nemen om zeker te zijn wat het net is.
 
Back
Naar boven