MuscleMeat

Gekneld onder boom: man amputeert eigen been met zakmes

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
13
Gekneld onder boom: man amputeert eigen been met zakmes

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Al Hill.

Een Amerikaanse man heeft zichzelf uit een benarde positie weten te bevrijden door met een zakmes zijn been te amputeren. De 66-jarige Al Hill, uit de staat Californië, raakte vrijdag bekneld onder een boom die hij had omgezaagd. Hij was alleen in het bos en had een te slecht bereik met zijn mobiele telefoon om telefonisch hulp in te roepen.

Na elf uur onder de boom te hebben gelegen besloot Hill zijn been af te snijden om zichzelf in veiligheid te brengen. Uiteindelijk werd hij gevonden door een buurman, die ruim drie kilometer moest lopen voordat hij de hulpdiensten kon bellen. Niet veel later werd Hill met een helikopter naar het ziekenhuis gebracht.

In mei 2003 sneed een 27-jarige man uit Colorado in een nationaal park in Utah zijn eigen arm af vanaf de elleboog. Hij had vijf dagen met zijn arm onder een rotsblok van 363 kilogram gelegen. (novum/hln)

Dan heb je echt een flink stel ballen zeg :eek:

Na nog geen hele dag je been amputeren ? Is die kerel geestelijk gehandicapt ofzo ?

Die kerel die er 5 dagen onder een rotsblok heeft gelegen, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar na 11 uur al je been amputeren...

Na nog geen hele dag je been amputeren ? Is die kerel geestelijk gehandicapt ofzo ?

Die kerel die er 5 dagen onder een rotsblok heeft gelegen, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar na 11 uur al je been amputeren...

misschien moest hij wel poepen?

iig respect dat je dat doet, t*ring mot er niet aan denken:eek:

stelletje debielen, boom omzagen en er dan onderkomen en geen bereik hebben met je telefoon -> dan vraag je erom... geheel terecht dus.

• Topic Starter Topic Starter
ik denk dat ik eerst een poging deed om de boom door te snijden :D

iig respect dat je dat doet, t*ring mot er niet aan denken:eek:

Ik kan er weinig respect voor opbrengen hoor. Als je al na 11 uur je been amputeerd, dan roept dat weinig respect op. Eerder medelijden.

Als ie iets langer had gewacht, dan waren ze hem waarschijnlijk gaan zoeken. Als ze hem dan gevonden hadden, dan had ie zijn been misschien nog kunnen houden. (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet in welke staat zijn been is geweest, misschien moest ie sowieso al worden afgezet. Dat veranderd de zaak dan wel, voor mij dan)

Een jaar ofzo geleden was er ook zo'n gast op TV. Hij had een rots op zijn voeten gekregen. Iemand anders ging hulp halen voor hem, dit duurde wel behoorlijk lang. Er kwam toen nog een krab of dergelijke bij zijn benen, dat vond ie maar niks. Toen ze hem gered hadden, werden uiteraard zijn benen geamputeerd. Hij kreeg toen van zo'n ijzeren poten, 't was net robocop. :D

Wie gaat er nou ook onder een boom liggen ???

Na 11 uur al??
Mensen gaan je na een dag wel zoeken hoor.
Mits je bekenden hebt.

Ik kan er weinig respect voor opbrengen hoor. Als je al na 11 uur je been amputeerd, dan roept dat weinig respect op. Eerder medelijden.

Als ie iets langer had gewacht, dan waren ze hem waarschijnlijk gaan zoeken. Als ze hem dan gevonden hadden, dan had ie zijn been misschien nog kunnen houden. (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet in welke staat zijn been is geweest, misschien moest ie sowieso al worden afgezet. Dat veranderd de zaak dan wel, voor mij dan)

Een jaar ofzo geleden was er ook zo'n gast op TV. Hij had een rots op zijn voeten gekregen. Iemand anders ging hulp halen voor hem, dit duurde wel behoorlijk lang. Er kwam toen nog een krab of dergelijke bij zijn benen, dat vond ie maar niks. Toen ze hem gered hadden, werden uiteraard zijn benen geamputeerd. Hij kreeg toen van zo'n ijzeren poten, 't was net robocop. :D

nu ik er over nadenk is het eigenlijk best wel ziek. die kerel die 5 dagen onder een rotsblok lag, kan ik begrijpen, maar na 11 uur en dan al zulke extreme maatregelen treffen:eek: .

In de bossen van Colorado zitten dan wel weer coyotes, wolfen en grizzlyberen. Dus om nou 5 dagen gewond en hulpeloos te blijven liggen..

Die man had suikerziekte, had hij zn been niet eraf gehaald was ie nu dood geweest
Domme reacties hier

In de bossen van Colorado zitten dan wel weer coyotes, wolfen en grizzlyberen. Dus om nou 5 dagen gewond en hulpeloos te blijven liggen..

En jij denkt dat je niet hulpeloos bent als je jezelf een been hebt afgezet, en dan kruipend een x-aantal kilometers moet afleggen ? Dat bloed maakt het misschien nog wel interessanter voor die beesten. (sowieso, stel je voor dat je doodbloedt)

nu ik er over nadenk is het eigenlijk best wel ziek. die kerel die 5 dagen onder een rotsblok lag, kan ik begrijpen, maar na 11 uur en dan al zulke extreme maatregelen treffen:eek: .

akkoord, maar voor zoiets moet je karakter hebben! Ik zou het iig niet kunnen...

ik heb geen zakmes :P

akkoord, maar voor zoiets moet je karakter hebben! Ik zou het iig niet kunnen...

ik heb geen zakmes :P

Ik weet eigenlijk niet of je wel karakter moet hebben om dit te kunnen. Ieder gezond mens heeft de drang om te overleven, en als je in zo'n situatie denkt dat dit de enige mogelijkheid is om te kunnen overleven, dan zal je daar waarschijnlijk ook naar handelen.

Maar als je er zo vanuit de zijkant naar kijkt, dan zou je inderdaad wel denken dat je daar karakter voor nodig hebt. Maar ik denk dat een gemiddeld mens tot veel meer in staat is dan je zou denken.

Ik weet eigenlijk niet of je wel karakter moet hebben om dit te kunnen. Ieder gezond mens heeft de drang om te overleven, en als je in zo'n situatie denkt dat dit de enige mogelijkheid is om te kunnen overleven, dan zal je daar waarschijnlijk ook naar handelen.

Maar als je er zo vanuit de zijkant naar kijkt, dan zou je inderdaad wel denken dat je daar karakter voor nodig hebt. Maar ik denk dat een gemiddeld mens tot veel meer in staat is dan je zou denken.

Hij zal dat wss wel gedacht hebben, maar voor hetzelfde geld hadden ze hem komen zoeken als hij had gewacht...Maar dat weet je natuurlijk nooit zeker he.

Terug
Naar boven