XXL Nutrition

Gekookt/ongekookt

Bezoekers in dit topic

Chris_FR1908

Cool Novice
Lid geworden
21 feb 2018
Berichten
44
Waardering
4
Lengte
1m82
Massa
82kg
Ik ben een tijdje bezig geweest met het letten op mijn voeding en het invoeren van de myfitnesspal. Vandaag begin ik met mijn voedingsschema en wordt het dus nog wat strenger.

Nu het probleem waar ik tegenaan loop. Ik eet graag aardappelen. Deze verwerk ik dus ook in mijn schema. Alleen weet ik niet precies wat de voedingswaarde hiervan zijn. Nu staat er op Voedingswaarde Aardappelen, gekookt dat de voedingswaarde van een gekookte aardappel per 100 gram 82 kcal, 2 eiwit, 17 kl, 0,1 vet. Maar is deze 100 gram dan gewogen voor het koken of erna?

Indien dit na het koken is, hoeveel zwaarder wordt een aardappel door het koken zodat dit terug te rekenen is aangezien ik alles ongekookt afweeg.

Hetzelfde probleem heb ik met het bakken van kipfilet. Voor het koken is een kipfilet zwaarder dan na het koken doordat er vocht wordt verdampt. Hoe wegen jullie dit? Voor of erna?

Alvast bedankt!
 
Kipfilet rauw in myfitnesspall zetten evenals rijst aardappelen etc. Bijvoorbeeld achterop je pak kipfilet staan de macro's per 100gram kipfilet. Dit is per 100gr rauwe kipfilet. Dus als je het bakt en er blijft 80gr kip over gelden gewoon nog de macro's van de 100gr rauw.

Gewoon ff achterop je pak kijken. Waarden zijn bijna altijd gewoon van het onbereide product. Het is even een handigheidje, maar het stelt niet zoveel voor.
 
Kipfilet rauw in myfitnesspall zetten evenals rijst aardappelen etc. Bijvoorbeeld achterop je pak kipfilet staan de macro's per 100gram kipfilet. Dit is per 100gr rauwe kipfilet. Dus als je het bakt en er blijft 80gr kip over gelden gewoon nog de macro's van de 100gr rauw.

Gewoon ff achterop je pak kijken. Waarden zijn bijna altijd gewoon van het onbereide product. Het is even een handigheidje, maar het stelt niet zoveel voor.

Bedankt voor je reactie! Zo is het duidelijk.
 
Back
Naar boven