Fitness Seller

Gekookte/Ongekookte Waardes

  • Topic starter henk3
  • Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 4K
  • Volgers 7

Bezoekers in dit topic

henk3

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
507
Waardering
33
Lengte
1m89
Massa
64kg
Vetpercentage
14%
Yooo,

Ben vandaag begonnen met cutten, voorheen lette ik niet echt op gekookte en ongekookte waardes, maar wil nu alles perfect doen vandaar. Paar vraagjes; 1) Stel ik bak 1 kilo kip, en na het bakken blijft er 600/700 gram over, kan ik dan gewoon de voedingswaarde nemen van de 1 kilo(dus voor het bakken) of van de 600/700 gram(na het bakken) 2) Ik bak/kook al het vlees/vis/rijst en doe het dan in bakjes, dus als ik het dan wil eten en ga afwegen, weeg ik de gekookte waardes, is er nog een handig trucje ofzo dat ik het kan omrekenen naar de ongekookte waarde?
 
Gewoon ongekookte waardes, dus stel in 100gr kip zit 20g eiwit dan zit er in 1 kg 200g. Dit blijft gewoon hetzelfde als het is gekookt
 
met kip moet je dit eigenlijk niet doen!

Dit omdat er veel zooi/water in word gespoten om het zwaarder te maken.

Dus ik raad je aan om dit met kip niet te doen! dus gewoon gekookte waardes of tegen de 100-200 gram ongekookt afhalen = water

Doe maar is een stukje kip in de gril komt me een stoom vanaf! en er blijft niks van over!
 
Haha wat moet ik nou doen de 1e keus of de 2e?
 
Gewoon ongekookte waardes, dus stel in 100gr kip zit 20g eiwit dan zit er in 1 kg 200g. Dit blijft gewoon hetzelfde als het is gekookt

Ehm... Alleen weegt die kilo dan 800 gram.
 
Gekookte waardes. Zal je nog verbazen hoeveel er vergaat. kipfilet. 260 gram =200 gram gebakken. schouderkarbonade 200 gram(zonder bot) = 125 gram gebakken!! Je Betaalt de helft voor het bot en vocht wat erin zit.
 
Ja, maar dit verschilt ook per winkel/slager. Als ik bv bij de c1000 kipfilet haal dan merk ik dat er veel minder water in zit.
 
Gekookte waardes. Zal je nog verbazen hoeveel er vergaat. kipfilet. 260 gram =200 gram gebakken. schouderkarbonade 200 gram(zonder bot) = 125 gram gebakken!! Je Betaalt de helft voor het bot en vocht wat erin zit.

Ja maar je bakt de eiwitten de niet uit hoor ;)

Voedingswaarde ongekookt, want die veranderen niet door het bereiden (alleen het gewicht veranderd).
 
Je moet ook niet al dat vocht eruit bakken... wordt de kipfilet veel te droog van.
 
Ja maar je bakt de eiwitten de niet uit hoor ;)

Voedingswaarde ongekookt, want die veranderen niet door het bereiden (alleen het gewicht veranderd).

Ja.. maar als je 200gr kipt weegt en daarvan de voedingswaarde berekent ben je fout bezig, aangezien je na het grillen/koken rond de 160gr over hebt.
 
Ja.. maar als je 200gr kipt weegt en daarvan de voedingswaarde berekent ben je fout bezig, aangezien je na het grillen/koken rond de 160gr over hebt.

Gaan er bij grillen en koken eiwitten en vetten uit? nee. Het enige wat eruit gaat is gewicht, dus geen calorieën.
 
Gaan er bij grillen en koken eiwitten en vetten uit? nee. Het enige wat eruit gaat is gewicht, dus geen calorieën.

Nee, gaat alleen water uit. Dus je houdt van de 200gr maar 160gr echte kip over. Dus moet je niet de voedingswaarde van 200gr kip pakken dan. Want dan bereken je 40gr aan calorieren teveel
 
Nee, gaat alleen water uit. Dus je houdt van de 200gr maar 160gr echte kip over. Dus moet je niet de voedingswaarde van 200gr kip pakken dan. Want dan bereken je 40gr aan calorieren teveel

Tuurlijk niet alleen het water gaat uit de kip, Water is calorieloos. Eiwitten en koolhydraten verdampen toch niet!?;)
 
Nee, gaat alleen water uit. Dus je houdt van de 200gr maar 160gr echte kip over. Dus moet je niet de voedingswaarde van 200gr kip pakken dan. Want dan bereken je 40gr aan calorieren teveel

Pipo :roflol:

De voedingswaarde van voeding zijn berekend in onbereide staat (dus incl. het vocht wat het bevat), en veranderen dus niet.

Als verse kip per 100 gram 21 gr eiwit bevat, dan bevat 80gr gekookte/gebakken kip nog steeds die 21 gr eiwitten. Goh dan is er dus 20 gram water verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
Pipo :roflol:

De voedingswaarde van voeding zijn berekend in onbereide staat (dus incl. het vocht wat het bevat), en veranderen dus niet.

Als verse kip per 100 gram 21 gr eiwit bevat, dan bevat 80gr gekookte/gebakken kip nog steeds die 21 gr eiwitten. Goh dan is er dus 20 gram water verdwenen.

Dat wist ik niet, ik koop mijn kip bij de markt namelijk.

Bij voedingswaarde.nl staat btw niks bij dus zal wss wel bereid zijn. Toch handig voor de TS om te weten mocht die het daar vandaan halen
 
Laatst bewerkt:
Ongekookte waardes altijd...

En van die rijst ongekookt alles bekijken om de voedingswaarden te berekenen, en dan eenmaal gekookt doe je gewoon die voedingswaarden delen in het aantal porties.
 
Nu begin ik toch te twijfelen. Bij een pot doperwten staan namelijk wel 2 waardes. Met en zonder uitlekgewicht.

Maar als je 240 gram karbonade klaarmaakt dan blijft er 140 gram over wat maar weinig is. Maar het is wel even 470 calorieen volgens de voedingswaardetabellen(ongebakken). Wat me veel te veel lijkt voor zo;n klein beetje vlees
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog steeds ongekookt;)

bijvoorbeeld: 500gram doperwten in blik, uitlekgewicht 350gram. Dat betekend dus dat je 150gram vocht in het potje had. je vreet dus 350 gram doperwten
 
Dat betekend dus dat in principe ALLES ongekookt gewogen moet worden?! Nooit gedaan... en is bijna niet te doen lijkt mij?! :eek:
 
Back
Naar boven