AndroidHealthClinic

Gekraak en licht stekende pijn in schouder

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoniem_1987_2

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
4.903
Waardering
42
Lengte
1m92
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Beste leden,

Dit is helaas de 2e keer dat ik met mn rechter schouder in de knel zit in een relatief korte periode. Mijn blessure is lastig te omschrijven, ik ben naar de huisarts geweest en naar de fysio. Beide adviseerde rust en hun conclusie was dat de aanhechting van een pees niet goed was. Vervolgens heb ik 6/7 weken niet getrained en heeft de fysio mijn schouder meerdere malen gemasseerd.

Na die 7 weken ben ik het trainen weer gaan oppakken en bouwde het rustig op. Geen problemen meer! Ik natuurlijk blij.

2 dagen geleden ging ik borst en triceps doen. Ik voelde al een lichtelijke irritatie bij het incline dumbbell drukken en met de pullovers, maar dacht dat het gewoon "normale" spier belasting was. Met dippen merkte ik dat het fout was en ben gelijk gestopt.

Nu ben ik weer hier en zal proberen mijn klacht uit te leggen. Als ik mijn arm buig (naar binnen toe, dus hand richting borst) en dan mijn ellebogen naar boven hef en draai, kraakt het als een malle in mn schouder. Ik weet dat het normaal is dat het wat kraakt, maar rechts is het veel erger dan links. Tevens heb ik af en toe last van een licht "stekende" pijn.

Een maat van mij adviseerde BCAA te gaan gebruiken maar ik geloof hier niet zo in. Ik heb uiteraard het sticky schouder blessure topic gelezen en daar stond iets in over "dislocation" oefeningen met een handdoek of stok, dat ga ik maar eens proberen, al weet ik tot nog toe niet of dit gaat helpen natuurlijk.

Sorry voor de lap tekst, toch zou ik willen vragen of iemand hier enig idee heeft wat er aan de hand is? De huisarts en fysio zitten kennelijk niet in de goede richting.. Ik hoop dat iemand dit herkend en een oplossing heeft.

Alvast bedankt voor de reacties!

EPK