AndroidHealthClinic

Gekraak en licht stekende pijn in schouder

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoniem_1987_2

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
4.903
Waardering
42
Lengte
1m92
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Beste leden,

Dit is helaas de 2e keer dat ik met mn rechter schouder in de knel zit in een relatief korte periode. Mijn blessure is lastig te omschrijven, ik ben naar de huisarts geweest en naar de fysio. Beide adviseerde rust en hun conclusie was dat de aanhechting van een pees niet goed was. Vervolgens heb ik 6/7 weken niet getrained en heeft de fysio mijn schouder meerdere malen gemasseerd.

Na die 7 weken ben ik het trainen weer gaan oppakken en bouwde het rustig op. Geen problemen meer! Ik natuurlijk blij.

2 dagen geleden ging ik borst en triceps doen. Ik voelde al een lichtelijke irritatie bij het incline dumbbell drukken en met de pullovers, maar dacht dat het gewoon "normale" spier belasting was. Met dippen merkte ik dat het fout was en ben gelijk gestopt.

Nu ben ik weer hier en zal proberen mijn klacht uit te leggen. Als ik mijn arm buig (naar binnen toe, dus hand richting borst) en dan mijn ellebogen naar boven hef en draai, kraakt het als een malle in mn schouder. Ik weet dat het normaal is dat het wat kraakt, maar rechts is het veel erger dan links. Tevens heb ik af en toe last van een licht "stekende" pijn.

Een maat van mij adviseerde BCAA te gaan gebruiken maar ik geloof hier niet zo in. Ik heb uiteraard het sticky schouder blessure topic gelezen en daar stond iets in over "dislocation" oefeningen met een handdoek of stok, dat ga ik maar eens proberen, al weet ik tot nog toe niet of dit gaat helpen natuurlijk.

Sorry voor de lap tekst, toch zou ik willen vragen of iemand hier enig idee heeft wat er aan de hand is? De huisarts en fysio zitten kennelijk niet in de goede richting.. Ik hoop dat iemand dit herkend en een oplossing heeft.

Alvast bedankt voor de reacties!

EPK
 
Ik zou rust nemen totdat je weer pijnvrij kan bewegen. Daarna rustig beginnen met dislocates en licht rotatorcuff werk. Overhaast vooral niks, schouderblessures zijn vaak erg langdurig, en als je het goed verknalt kan je er altijd last van blijven houden. Vermijd even zoveel mogelijk press oefeningen als je kan.
 
Kan ook een slijmbeursontsteking zijn (geweest). Maar kraken (oftewel crepitatie) heeft vaker met kraakbeen te maken.. Ik zo eens heel goed naar die schouder laten kijken.. En als je toch weer een massage krijgt laat het dan door een sportmasseur ipv een fysio doen.
 
Bedankt voor jullie reacties.

De kans is 90% dat ik het de vorige keer heb over trained. Mijn schema was te veel schouder belasting, namelijk:

Ma Borst Triceps Buik
Di Rug Biceps Benen
Wo Kickboksen
Do zie Ma
Vr zie Di

Natuurlijk heb ik dit omgegooid.

Zou het kunnen dat zelfs na mijn 6/7 weken rust van de vorige keer mijn blessure gewoon weer eens terug gekomen omdat ik nu weer fanatiek train? Zo ja, wat dan? Weer zo lang rust?
 
Ja, dat kan zeker. Ik heb zelf een jaar lang gesukkeld met een schouderblessure. Naar de fysiotherapeut geweest, sportarts, maar allemaal niks geholpen. Ik kon schouders niet direct trainen zonder pijn, en incline benchpress ging ook niet. Ik heb toen gelezen over de dislocates oefening en ben dit gaan doen, met zeer goed resultaat. Ik kan nu gewoon weer pressen zonder pijn.

Je hoeft toch ook niet complete rust te nemen, ontzie je schouders gewoon tot je klachten zijn verdwenen, en begin daarna met dislocates en rotatorcuff werk. Je kan lichtjes je schouders trainen met wat raises, maar het mag geen pijn doen of ongemak geven. Licht trainen bevordert de bloedsomloop door je schouders en zal dus je herstel bevorderen.
 
Ik zou idd beginnen aan rotatorcuff training. Deze spiertjes zorgen voor de stabiliteit in het schoudergewricht. Is makkelijk te doen met een paar dumbbells of een stuk theraband. Het schoudergewricht is van nature erg instabiel, hier komen veel probleen uit voort. Voordat je weer zwaar gaat trainen raad ik je aan eerst je aktieve stabiliteit in orde te hebben. Hier gaan veel mensen de mist in aangezien bijna niemand deze in de sportschool traint.
 
Die rotatorcuff oefening met de bezemsteel is goed aan te raden. Kan het moeilijk uitleggen en kan geen filmpje vinden. Iemand?
 
TheRock, hardstikke bedankt voor je advies & tips.

Ik ben ondertussen begonnen met shoulder dislocations, maar dit is toch geen rotator cuff oefening?

Van rotator cuff had ik nog nooit eerder gehoord, maar dat zijn dus enkele oefeningen met dumbbells.

Ik zal beide proberen en idd toch nog lichtjes blijven trainen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven