MuscleMeat

Gekrompen?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SuuS141

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 jun 2012
Berichten
2.491
Waardering
845
Lengte
1m77
Massa
64kg
Ok dit gaat raar klinken dus ik moet t ff uitleggen...
Laatste keer dat ik m'n lengte heb laten meten was bij de fysio en daar kwam zoals altijd 1.80 uit.
Deze lengte staat in m'n paspoort (en dus ook in m'n stats) en al sinds ik ben uitgegroeid is het die lengte geweest.
Nu heb ik me vandaag weer laten meten (nog langer verhaal) en daar kwam dus 1.77 uit?!?

Iemand enig idee hoe dit kan?

Nee ik ben niet in de overgang, ook niet een vervroegde dus geen oude vrouwtjes krimp of botontkalking.
 
misschien je houding? ik heb hetzelfde was eerst langer dan nu ;p heb ook geen idee hoe
 
Exact dezelfde meting op dezelfde plek? Geen troep in je haar? Geen schoenen aan?

Het schijnt wel zo te zijn dat je lengte varieert over verschillende periodes. Hoe dat precies werkt weet ik niet en of dat 3 centimeter is weet ik al helemaal niet.
 
misschien de 1.80 in de ochtend laten meten en de 1.77 in de avond?
 
Niet exact dezelfde plek en tijd maar verders alles hetzelfde, met zo'n meetlint aan de muur (zoals bij de dokter)
Morgenochtend ga ik nog een keer meten, maar zou dat echt zoveel kunnen schelen?
 
Niet exact dezelfde plek en tijd maar verders alles hetzelfde, met zo'n meetlint aan de muur (zoals bij de dokter)
Morgenochtend ga ik nog een keer meten, maar zou dat echt zoveel kunnen schelen?
Nee ik denk dat 1 of zelfs beide metingen onnauwkeurig zijn gemeten, waardoor je nu 3 hele centimeters verschil hebt. Nog maar een keer meten idd!
 
yes.
wat meer als je veel loopt overdag en wat minder als je veel ligt en zit.
Dit heeft te maken doordat je tussenwervelschijven zich ‘s nachts opzuigen met vocht. Dit wordt er gedurende de dag uitgeperst door de belasting / zwaartekracht.
kan zo ca 2 cm schelen.
 
Heb vroeger ook weleens dat verhaal gehoord dat je sochtends langer bent dan s'avonds, maar ik heb eigenlijk geen idee of dit waarheid is. Heb er nooit echt over nagedacht omdat het me niet zo boeit :cool: Je zou enigzins kunnen denken dat je wervelschijven over de dag door wat worden ingedrukt en dat dit tijdens je slaap hersteld doordat je ligt, maar dan zou je als je een paar nachten uithaalt helemaal gekrompen zijn ...

/in voor het antwoord
 
Ik heb dat idd ook wel eens gehoord/gelezen maar niet dat t zoveel scheelt
Morgenochtend ga ik nog een keer meten, dan heb ik iig een gemiddelde

Thanx voor de snelle reacties
 
1.80 lijkt me vrij lang voor een vrouw, en dat met 64kg dan ben je niet gespierd aan 20% vet. Ik weet wel dat die metingen vaak anders zijn afhankelijk van de persoon die ze doet. Staan je hielen niet goed tegen elkaar en tegen de grond/muur, meten ze enkele cm hoofdhaar erbij... En ja vrouwen hebben soms tijdelijk extra vocht in gewrichten, in voeten, dat kan ook schelen in lengte. Sowieso krimp je ook een beetje als je ouder wordt maar dat gaat niet zo snel.
 
Laatst bewerkt:
Is toch niet erg?
Hoe kleiner je bent hoe sneller je breed lijkt:p
 
komt door het squatten... al die zware gewichten die je in je nek legt... krimp je van ;)













dit is een grap!!!! Ik verzin het zelf.... is niet waar!!!
FF voor de duidelijkheid ;)
nee, joh, ik zou me er niet te veel zorgen om maken... is vast ergens verkeerd gemeten.
 
Weer gemeten, nee het is geen obsessie, k was een halve centimeter langer dan gisteren
Ik vind t ook helemaal niet erg dat ik "kleiner" ben, vind t vooral raar
M'n stats zijn nog weinig indrukwekkend idd Strong80, ik ben nog een beginner en vergeleken met hoe m'n stats waren voor ik begon mag ik niet klagen
 
1.80 lijkt me vrij lang voor een vrouw, en dat met 64kg dan ben je niet gespierd aan 20% vet. Ik weet wel dat die metingen vaak anders zijn afhankelijk van de persoon die ze doet. Staan je hielen niet goed tegen elkaar en tegen de grond/muur, meten ze enkele cm hoofdhaar erbij... En ja vrouwen hebben soms tijdelijk extra vocht in gewrichten, in voeten, dat kan ook schelen in lengte. Sowieso krimp je ook een beetje als je ouder wordt maar dat gaat niet zo snel.

Ja want er zijn geen vrouwen die groter zijn dan 1.80 meter...

:rolleyes:

Mijn ex is 1.83 en mijn huidige vriendin is ook 1.80.

---------- Post toegevoegd Sat 5 Jan 2013 om 11:43 ----------

Ik ben overigens 2 cm groter geworden sinds 5 jaar geleden. Nieuwe paspoort gemeten op 1.90 ipv 1.88 de laatste keer. Vind het niet erg overigens :P
 
normale meetfout: +- een halve centimeter
door jou enorme squat-belasting -1 cm
houding: - 1cm
ochtend / avond verschil: - 1,5 cm

opgeteld kom ik op -4,5. Dus je bent zelfs meer gekrompen en die 177 is een overschatting :P
 
Minder over heads trainen en je bent zo weer op je normale lengte :p
 
Ok dit gaat raar klinken dus ik moet t ff uitleggen...
Laatste keer dat ik m'n lengte heb laten meten was bij de fysio en daar kwam zoals altijd 1.80 uit.
Deze lengte staat in m'n paspoort (en dus ook in m'n stats) en al sinds ik ben uitgegroeid is het die lengte geweest.
Nu heb ik me vandaag weer laten meten (nog langer verhaal) en daar kwam dus 1.77 uit?!?

Iemand enig idee hoe dit kan?

Nee ik ben niet in de overgang, ook niet een vervroegde dus geen oude vrouwtjes krimp of botontkalking.

jojo-effect
 
misschien houd je je rug minder hol/bol en komt je totale lengte daarom lager uit.
 
wees blij... 180 groter dan 75% van dbb en groter dan 100% van de mr. O's
 
Ben je in de overgang?

---------- Post toegevoegd Sat 5 Jan 2013 om 12:50 ----------

Zo nee, dan is het botontkalking.
 
Back
Naar boven