AndroidHealthClinic

Gel of injecties? Ervaringen?

Bezoekers in dit topic

Ray123

Cool Novice
Lid geworden
16 apr 2013
Berichten
164
Waardering
5
Ik heb eindelijk de knoop definitief doorgehakt om aan de trt te gaan. Dit omdat mijn testwaarde al zowat 10 jaar te laag is en ik vervelende bijwerkingen krijg van clomid en nolvadex...

Nu heb ik binnenkort een laatste bloedtest en waarschijnlijk krijg ik dan test voorgeschreven. Ben er alleen nog niet uit in welke vorm.

Ik twijfel tussen gels of sustanon. Nebido laatste optie ivm de prijs.

Gels blijken t beste te zijn ivm stabielere bloedwaarden, maar vd andere kant een hoop gedoe elke dag en huidirritaties.

Sustanon daarintegen lekker makkelijk... elke 2 weken een prikkie en klaar is kees. Alleen wel meer pieken en dalen...

Mensen met ervaring met beiden?
En welke gel zouden jullie aanraden? De oude vertrouwde androgel of tostran? Heb begrepen dat tostran 2x zo geconcentreerd is?

Alvast bedankt :thumb:
 
Niemand??

Wat zouden jullie btw doen met een waarde van 9.3 en 9.7? Vrij test 220 geloof ik...
 
Ik heb eindelijk de knoop definitief doorgehakt om aan de trt te gaan. Dit omdat mijn testwaarde al zowat 10 jaar te laag is en ik vervelende bijwerkingen krijg van clomid en nolvadex...

Nu heb ik binnenkort een laatste bloedtest en waarschijnlijk krijg ik dan test voorgeschreven. Ben er alleen nog niet uit in welke vorm.

Ik twijfel tussen gels of sustanon. Nebido laatste optie ivm de prijs.

Gels blijken t beste te zijn ivm stabielere bloedwaarden, maar vd andere kant een hoop gedoe elke dag en huidirritaties.

Sustanon daarintegen lekker makkelijk... elke 2 weken een prikkie en klaar is kees. Alleen wel meer pieken en dalen...

Mensen met ervaring met beiden?
En welke gel zouden jullie aanraden? De oude vertrouwde androgel of tostran? Heb begrepen dat tostran 2x zo geconcentreerd is?

Alvast bedankt :thumb:
Blijft allemaal hetzelfde. Je moet dat zelf proberen. Probeer eerst eens met sustanon en als dat je niet bevalt, kan je nog altijd overschakelen op een gel. Gel is helemaal geen gedoe en geeft geen irritaties. Da's één minuutje per dag.
 
Blijft allemaal hetzelfde. Je moet dat zelf proberen. Probeer eerst eens met sustanon en als dat je niet bevalt, kan je nog altijd overschakelen op een gel. Gel is helemaal geen gedoe en geeft geen irritaties. Da's één minuutje per dag.
Normaal moet je toch even wachten voordat je een T-shirt oid aandoet.

pieken en dalen bedoel je dan in het begin dat de van de twee weken en een dal op het einde van die twee weken?
 
Normaal moet je toch even wachten voordat je een T-shirt oid aandoet.

pieken en dalen bedoel je dan in het begin dat de van de twee weken en een dal op het einde van die twee weken?
Is toch niet moeilijk. Nadat je gewassen bent, inwrijven met gel, je tanden poetsen of een minuutje iets anders doen en dan je kleren aantrekken. En wat sustanon betreft, heb je met testosteron enanthaat ook als je dat om de twee weken zet en toch heb je daar geen last van.
 
Keuze tussen prikken en smeren moet je zelf maken maar is de keuze tussen androgel of tostran dan absoluut tostran. Denk nog wel meer geconcentreerder dan 2x, scheelt echt een berg gel smeren.
 
Ok thanks!
Ben inmiddels begonnen met test c 250mg 1x per 1,5 week.
Was t gezeik met die dokters beu :D
 
Ok thanks!
Ben inmiddels begonnen met test c 250mg 1x per 1,5 week.
Was t gezeik met die dokters beu :D

Groot gelijk. Ik liep ook 2 jaar bij allerlei dokters die er geen reet van snappen. Tostran vond ik super plakkerig. Een half uur na het smeren nog steeds niet droog en mijn kleren bleven eraan plakken. Ongelooflijk dat ze dat spul durven te verkopen. Na twee weken over op androgel. Dit droogde supersnel.
Maar helaas, na lab prikken bleek mijn testwaarde onveranderd. Erg zonde voor wat het kost!
Dus snel over op sustanon 125 mg pw. Vandaag lab prikken dus ben benieuwd.
 
Krijg je die sustanon 125 via de dokter? Die van mij zei namelijk dat die hier niet te krijgen zijn...
Zou ook liever elke week 125 doen ipv 250 per 2 weken...

Ik ga nu de test c even laten en na 4 weken laten prikken. Hopelijk staat de waarde dan net laag genoeg voor trt...;)

Laat je btw ook je e2 checken? Ik heb namelijk nu al last van gevoelige opgezette tepels... daar had ik zelfs tijdens mn zwaarste kuur nog geen last van ???
 
Nou net gebeld met arts en de kogel is eindelijk door de kerk! Ik krijg officieel trt.

Heb gekozen voor de tostran. Hij wilde ook sustanon geven, maar dan 1x per 3!!! Weken. Spoort niet.

Ik probeer eerst de gel ff en anders maar proberen terug te komen bij dokter de ronde want kga niet 3 weken doen met 250 sust :mad:
 
Hoelang zit je eigenlijks aan de TRT of kom je daar niet meer vanaf?
 
TRT for life :D
 
Krijg je die sustanon 125 via de dokter? Die van mij zei namelijk dat die hier niet te krijgen zijn...
Zou ook liever elke week 125 doen ipv 250 per 2 weken...

Ik ga nu de test c even laten en na 4 weken laten prikken. Hopelijk staat de waarde dan net laag genoeg voor trt...;)

Laat je btw ook je e2 checken? Ik heb namelijk nu al last van gevoelige opgezette tepels... daar had ik zelfs tijdens mn zwaarste kuur nog geen last van ???

Ik krijg ook sustanon 250 per 3 weken. Ik zette zelf 125 elke week en vul tekort aan met ug.
lab doe ik ook zelf en idd ook e2. Nu inmiddels naar 200 mg ew omdat ik met 125 nog steeds een trough leven heb van 13 nmol.
Je zal het heft in eigen handen moeten nemen want de dokters begrijpen a niks van trt en b houden zich aan landelijke richtlijnen.
en dat is idd sust e3w.
Gels deden helemaal niks bij mij.
 
Ik krijg ook sustanon 250 per 3 weken. Ik zette zelf 125 elke week en vul tekort aan met ug.
lab doe ik ook zelf en idd ook e2. Nu inmiddels naar 200 mg ew omdat ik met 125 nog steeds een trough leven heb van 13 nmol.
Je zal het heft in eigen handen moeten nemen want de dokters begrijpen a niks van trt en b houden zich aan landelijke richtlijnen.
en dat is idd sust e3w.
Gels deden helemaal niks bij mij.
Hoe komt het eigenlijk dat zo'n jonge gasten als jullie hormonale problemen hebben? Was dat altijd zo? Of komt dat door het kuren?
 
Ik moest deze week langs de huisarts en vroeg wat mijn oestrogenen stonden... Was ik vergeten te vragen aan de uroloog aan de tel...

Hij moest lachen en zei: Dat is bij mannen natuurlijk niet meetbaar. Ik zei ik d8 dat die rond 20 moest staan. Nee joh hoe kom je daar nu bij! ???

Zo zie je maar weer dat huisartsen er de ballen verstand van hebben!

Inmiddels paar dagen bezig met tostran. Werkt tot nu toe goed. Veel minder smeren dan met androgel en droogt vrij snel! :thumb:
 
Ik moest deze week langs de huisarts en vroeg wat mijn oestrogenen stonden... Was ik vergeten te vragen aan de uroloog aan de tel...

Hij moest lachen en zei: Dat is bij mannen natuurlijk niet meetbaar. Ik zei ik d8 dat die rond 20 moest staan. Nee joh hoe kom je daar nu bij! ???

Zo zie je maar weer dat huisartsen er de ballen verstand van hebben!

Inmiddels paar dagen bezig met tostran. Werkt tot nu toe goed. Veel minder smeren dan met androgel en droogt vrij snel! :thumb:
Hoe is jouw probleem ontstaan? Altijd zo geweest? Of door het kuren?
 
Heb wel gekuurd maar ik weet voor 99% zeker dat mn test daarvoor ook al laag was.
Tostran bevalt tot nu toe super. Ben benieuwd naar de bloedwaarden...
 
Back
Naar boven