XXL Nutrition

Nieuws Geldtransport verliest kistje met geld op A2 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nee, dat onze belastingcenten alleen daar naar uit gaan snap ik ook wel.

Maar we betalen wel de hoofdprijs.

Ik wil alleen zeggen dat er een hoop in zinloze dingen wordt gestopt.

Omdat jij het zinloos vind wil nog niet zeggen dat een ander daar ook zo over denkt.
 
Lijken wel een stel 'k*t Marokkaantjes' uit Gouda hier qua mentaliteit.

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 13:21 ----------

Pff, als je 500+ € zomaar aan je neus voorbij laat gaan vanwege je normen en waarden heb ik daar toch mijn bedenkingen bij.

Was jij het niet die een heel topic begon over wel of niet een ego? En dan bij dit soort beginselen qua normen en waarden je vraagtekens zetten? Vreemde vogel.
 
Niet vergeten dat dit hoogst waarschijnlijk toch wel vergoed wordt door de verzekering he.:rolleyes:
 
dat weet ik zo nog niet, het kan evengoed zijn dat het enkel door een fout van de geldkoerier is gebeurd, dan zal de verzekering zijn handen misschien wel terugtrekken.

Origineel gepost door Corleoné
Pff, als je 500+ € zomaar aan je neus voorbij laat gaan vanwege je normen en waarden heb ik daar toch mijn bedenkingen bij.

Als jij je portefeuille op straat verliest en er valt geld uit, zouden de mensen dus voor je neus alles mogen weggraaien
 
Was jij het niet die een heel topic begon over wel of niet een ego? En dan bij dit soort beginselen qua normen en waarden je vraagtekens zetten? Vreemde vogel.

Vind dat gewoon geen diefstal. Als de mensen van wie het geld is weg zijn en het ligt daar gewoon op straat dan vind ik dat je dat mag oprapen en in je zakken steken. Op geld staat immers geen naam.

Als jij je portefeuille op straat verliest en er valt geld uit, zouden de mensen dus voor je neus alles mogen weggraaien

Nee, dat is anders. Als de persoon er nog steeds is en het ziet ga ik dat geld ook niet zomaar wegnemen voor z'n neus. Maar als hij het verliest en hij stapt bv verder dan steek ik het gewoon achter z'n rug in m'n eigen zak. Ga heus niet achter hem aanrennen om hem zijn geld terug te geven. :o
 
die mensen van het geldtransport stonden er ook nog bij
 
Vind dat gewoon geen diefstal. Als de mensen van wie het geld is weg zijn en het ligt daar gewoon op straat dan vind ik dat je dat mag oprapen en in je zakken steken. Op geld staat immers geen naam.



Nee, dat is anders. Als de persoon er nog steeds is en het ziet ga ik dat geld ook niet zomaar wegnemen voor z'n neus. Maar als hij het verliest en hij stapt bv verder dan steek ik het gewoon achter z'n rug in m'n eigen zak. Ga heus niet achter hem aanrennen om hem zijn geld terug te geven. :o
krijg het gevoel dat het toch niet uitmaakt wat anderen zeggen, jij praat het toch wel goed voor jezelf.


die mensen van het geldtransport stonden er ook nog bij
hou maar op, heeft toch geen zin.
 
die mensen van het geldtransport stonden er ook nog bij

Als ze er nog bijstonden is het idd iets anders. Dan zou ik idd niet voor hun neus het geld stelen. Dacht dat ze doorgereden waren en pas later teruggekomen waren.
 
Meeste mensen zouden het gewoon pakken, een deel zou niet durven en de zogenaamde helden zouden veruit in de minderheid zijn.
 
Mensen zoals ik zijn idd veruit in de minderheid.
 
Omdat jij het zinloos vind wil nog niet zeggen dat een ander daar ook zo over denkt.

Ten eerste is het vindt.

Ten tweede, misschien denkt niet iedereen er zo over, maar ook niet iedereen denkt erover om het geld naar de rechtmatige eigenaar terug te bellen als zij er toch niets van voelen en je dus inderdaad genoeg betaalt aan de overheid.

Als het nou uit de portemonnee van een bijstandsmoedertje komt vallen geef ik het terug. Maar de staat is al een dief opzich.

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 14:02 ----------

Meeste mensen zouden het gewoon pakken, een deel zou niet durven en de zogenaamde helden zouden veruit in de minderheid zijn.

Het is ook op de snelweg he, je moet wel een snel reactievermogen om even hard op de rem te trappen, plus de commotie die je daarmee veroorzaakt.

Als er in het nabij gelegen winkelcentrum ineens 50.000 euro aan briefjes wappert, rent iedereen de straten op.
 
Jullie zeggen nu wel dat je nix zou opakken, wacht maar tot het echt met je gebeurt dan zitten 95% van de moraalridders hier als gieren te graaien
 
Er is hier maar 1 moraalridder, en die zou niets pakken. Echt niet.

Lol
 
Er is hier maar 1 moraalridder, en die zou niets pakken. Echt niet.

Lol

Als je ineens een briefje van 500 ergens ziet liggen, en er is niemand in de buurt? Laat je het dan liggen?
 
Als je ineens een briefje van 500 ergens ziet liggen, en er is niemand in de buurt? Laat je het dan liggen?

33 1-3 zou het laten liggen
33 1-3 zou het naar de politie brengen
33 1-3 zou het zelf houden

Ik kies voor de laatste.
 
Wat mij zou dwarszitten, is dat als ik het niet zou oprapen, één of andere flikker het wel zou doen. En waarom zou ik die flikker dat gunnen?
 
Wat mij zou dwarszitten, is dat als ik het niet zou oprapen, één of andere flikker het wel zou doen. En waarom zou ik die flikker dat gunnen?
Juist! Dat is de juiste instelling!
 
Als je ineens een briefje van 500 ergens ziet liggen, en er is niemand in de buurt? Laat je het dan liggen?

Nee, ik raap het op en lever het in bij de politie. Dat is wat Moraalridder doet.
 
Waar wil je met een briefje van 500 betalen? Ik ken geen enkele plek waar dat kan
 
Back
Naar boven