MuscleMeat

Peiling Geloof jij in een god of goden?

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 562
  • Weergaven 22K
  • Volgers 66

Geloof jij in een god of goden?

  • Ja

    Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

    Stemmen: 231 78,0%

  • Totaal stemmers
    296

Bezoekers in dit topic

Geloven is aangeleerd, word geen naprater.
 
Hee angelus,
Jij bent echt stoer man.
5 minuten geleden was je het nog met me eens over goed discuseren en nou je merkt dat er dingen genoemd worden waar een vorm van waarheid in zit ga je onzin lopen uitkramen, en het geloof belachelijk proberen te maken.

Echt een uiting van wijsheid vind je niet?
onzin? ik meen dat serieus, het verhaal van lucifer ken ik maar al te goed. En het werd inderdaad gebruikt om kinderen de angst in te boezemen dat niet luisteren naar ouders = hel.
Als die tovenaar had bestaan dan zouden er niet zulke afgrijselijke dingen in de wereld gebeuren. Serieus, hoe kun je als gelovige tegenwoordig nog vasthouden aan je geloof? leg het me uit. Er worden mensen vermoord om hoe ze eruit zien, kinderen verkracht en vermoord zonder reden en ga zo maar door.

Je leeft > gaat dood > einde. Egoistisch hoe gelovigen zichzelf zo belangrijk achten dat er nog een hemel is waar ze heen gaan. En hoe lang blijf je daar dan? Na een jaartje of 90 vind ik het wel mooi geweest, ik moet er niet aan denken dat ik tot de oneindigheid nog ergens moet doorbrengen :S
al die shit gebeurde vroeger ook al hoor:D
 
Het Leven is maar een TEST !!
 
onzin? ik meen dat serieus, het verhaal van lucifer ken ik maar al te goed. En het werd inderdaad gebruikt om kinderen de angst in te boezemen dat niet luisteren naar ouders = hel.

nu ik er eigenlijk nog even verder bij nadenk, de duivel wordt geportretteerd als logica:roflol:
schande dat ik daar nog niet eerder bij stil had gestaan.
 
1 God en dat is Overal de zelfde

+1

De naam God heeft alleen veel verschillende en bij veel mensen ook negatieve betekenissen.

Alles ontstaat uit het ongemanifesteerde of te wel puur bewustzijn. Dit bewustzijn wordt in vele geloven God genoemd en soms zelfs als een "identiteit" gezien terwijl God eigenlijk alles is wat er kan zijn.

Alles is god en god is alles. Ik bekijk het liever van een wetenschappelijke kant zoals de Quantum fysica het beschrijft of van de spirituele kant want geloof plak er een verhaal aan vast wat vaak ook nog eens verkeerd geïnterpreteerd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Juist..:rolleyes:
Ga jij eerst maar eens een keertje van je computer af en ga het echte leven in knul xD

Wat ben ik blij dat ik jou hersenspinsels niet heb:) Ze bestaan nog echt mensen als jij. waar woon je, staphorst?
Ik moet zo hard lachen om je duivel en je hel, ik pis er bijna van in mijn broek. Jezus wat een moeite om niks. Als je de ongelovigen maar in zijn waarde laat, en je toekomstige kinderen niet te bang gaat maken als er straks een misschien kanker krijgt en jij gaat uitleggen dat het de wil van god is. sterkte!
 
Wat ben ik blij dat ik jou hersenspinsels niet heb:) Ze bestaan nog echt mensen als jij. waar woon je, staphorst?
Ik moet zo hard lachen om je duivel en je hel, ik pis er bijna van in mijn broek. Jezus wat een moeite om niks. Als je de ongelovigen maar in zijn waarde laat, en je toekomstige kinderen niet te bang gaat maken als er straks een misschien kanker krijgt en jij gaat uitleggen dat het de wil van god is. sterkte!

En vergeet ook niet dat hij de politiek niet in moet gaan waar hij anderen kan lastig vallen met zijn overtuigingen. (k*t sgp, cu en cda, schande dat ze er eigenlijk nog zijn, scheiding van kerk en staat plx)
 
Wat ben ik blij dat ik jou hersenspinsels niet heb:) Ze bestaan nog echt mensen als jij. waar woon je, staphorst?
Ik moet zo hard lachen om je duivel en je hel, ik pis er bijna van in mijn broek. Jezus wat een moeite om niks. Als je de ongelovigen maar in zijn waarde laat, en je toekomstige kinderen niet te bang gaat maken als er straks een misschien kanker krijgt en jij gaat uitleggen dat het de wil van god is. sterkte!

zoek maar eens posts op van "Snoezepoes", is nog 10x zo hilarisch als deze kerel:D
 
ik heb zo het gevoel dat de meesten hier niet eens weten wat de steunpilaren van beide theorien zijn.

Dit boekje halen

373px-Origin_of_Species_title_page.jpg


En lezen. Dan snap je ook ineens met welke wetenschappelijke takken het gelinked is, en waarom het geen drol met de BBT te maken heeft.

BBT zijn genoeg docus en boeken over.

Of simpeler: Kaas en de Evolutietheorie van Bas Haring. Eigenlijk verplichte kost voor eind basisschool.
 
Nee nee dat zeg ik niet! Het kan mssn nog wel 3000 jaar duren wie weet. Ik zeg alleen die dag zal aankomen. Morgen of over 3000 jaar, mensen die nee zeggen zullen spijt van krijgen.

Geloven in een God die straft. Hoe heerlijk primitief weer.
 
Het Leven is maar een TEST !!

De test is dat als je zelf onafhankelijk in staat bent om na te denken, je naar de hemel mag. Als je alleen doet wat gezegd wordt, met een belofte tot beloning, dan faal je de test.


Morality is doing what is right regardless of what you are told. Religion is doing what you are told regardless of what is right.

Edit: Ik weet trouwens dat dit allemaal onzin is, want niemand verandert van positie. Maar ik vind het gewoon zo leuk.:)
 
Laatst bewerkt:
Heer vergeef hen ....zij weten niet beter:D
 
en als je als baby na een aantal uur sterft, wat heb je dan verkeerd gedaan?

Niks, Het was geschreven al voor dat die baby op aarde kwam (Direct een plaats in de hemel)
 
Geloof is wel mooi, als je er echt in gelooft.

moet je wel een beetje simpel en dom zijn, maar dat geeft niks.
 
grappig dat de bijbel iets anders zegt:)

Bijbel is Bijbel daar heb ik geen Coment op, volg wat jij wilt volgen en laat andere hun ding doen alles gaat om interpretatie en Begrip ,Respect en RESPECT
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven