Fitness Seller

Geloof niets, ...... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

poloer

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2010
Berichten
635
Waardering
17
probeer alles!

Dit is de lijfspreuk van 3XL. Hij is 1 van de mods op dit forum.

Ik heb mijzelf dit ook als motto gesteld. Ik heb weken, maanden besteed aan het doorlezen van de sticky's : 'veel eiwitten innemen', 'boven onderhoud eten voor groei' etc.

Ik dacht laat ik eens de ''never change a winning team'' spreuk tarten, en besloot om mijn eigen weg in te slaan!

Momenteel volg ik ''Starting strength''. Dit combineer ik met onder onderhoud eten ( en ja ik heb mijn onderhoud uitgerekend aan de hand van de vele handige tools op dit forum ).

Mijn doel is om in kracht toe te nemen, en tevens om vet te verliezen ( U mad, trolololol, don't feed the troll, RTFM! ).

Graag jullie mening met evt OPBOUWENDE kritiek met betrekking tot het pad dat ik ingeslagen ben.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor kritiek wil je, als je zelf alles al op papier hebt gezet?
 
Jup, het is 3XL.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer alles!

Dit is de lijfspreuk van 3XL. Hij is 1 van de mods op dit forum.

Ik heb mijzelf dit ook als motto gesteld. Ik heb weken, maanden besteed aan het doorlezen van de sticky's : 'veel eiwitten innemen', 'boven onderhoud eten voor groei' etc.

Ik dacht laat ik eens de ''never change a winning team'' spreuk tarten, en besloot om mijn eigen weg in te slaan!

Momenteel volg ik ''Starting strength''. Dit combineer ik met onder onderhoud eten ( en ja ik heb mijn onderhoud uitgerekend aan de hand van de vele handige tools op dit forum ).

Mijn doel is om in kracht toe te nemen, en tevens om vet te verliezen ( U mad, trolololol, don't feed the troll, RTFM! ).

Graag jullie mening met evt OPBOUWENDE kritiek met betrekking tot het pad dat ik ingeslagen ben.
Hoe lang train je (is wel belangrijk). Is dit de eerste keer van het volgen van SS? Wat zijn je stats (vet, gewicht, lengte, krachtstats ongeveer)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe lang train je al? Als beginner is krachttoename en tegelijk vetverlies prima te doen. Als gevorderde zo goed als niet volgens mij. Maar zo te zien heb je je goed ingelezen en voorbereid. Succes en keep us posted on your progress :)
 
Gewoon doorgaan en kijken wat het resultaat is.
 
Hoe lang train je (is wel belangrijk). Is dit de eerste keer van het volgen van SS? Wat zijn je stats (vet, gewicht, lengte, krachtstats ongeveer)?

Ga ergens anders bijdehand lopen doen troll.

Ik train pas sinds een kleine 3 weken. Ik ben ook direct begonnen met het volgen van SS.

Stats:
Vet: Onbekend. Ik gok een kleine 15%. Ik ga het nog na laten meten.
Gewicht: 73 KG
Lengte: 175 cm
Bench: 60 KG
Squat: 70 KG
Deadlift: 70 KG

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 13:09 ----------

Hoe lang train je al? Als beginner is krachttoename en tegelijk vetverlies prima te doen. Als gevorderde zo goed als niet volgens mij. Maar zo te zien heb je je goed ingelezen en voorbereid. Succes en keep us posted on your progress :)

Zie vorige post van mij. Thanks, i will.

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 13:12 ----------

Trouwens, ik eet alleen maar vier maaltijden per dag.

Ontbijt - Lunch - Avondeten - Na de training

Tot nu toe werkt het prima voor mij. Ik groei qua kracht en ik merk dat ik vooralsnog voldoende energie heb gedurende de dag.
 
Ik train pas sinds een kleine 3 weken. Ik ben ook direct begonnen met het volgen van SS.

Stats:
Vet: Onbekend. Ik gok een kleine 15%. Ik ga het nog na laten meten.
Gewicht: 73 KG
Lengte: 175 cm
Bench: 60 KG
Squat: 70 KG
Deadlift: 70 KG
Het is denk wel mogelijk kracht te winnen en vet te verliezen in deze periode. Maar zou niet kiezen om onder je onderhoud te zitten door minder te eten maar door cardio te doen. Het program vind ik goede keuze dat kan je komend half jaar tot jaar wel doen qua basisprincipe.

Of ik hetzelfde zou doen in deze absolute beginner periode... Je hebt serieus de makkelijkste drie jaar voor je liggen qua groei. Als je wilt groeien dan kan dat zo makkelijk nu dat je maar hoeft te fappen of je armen groeien bij wijze van. Zou het niet te ingewikkeld maken voor mezelf. Succes in ieder geval.
 
calorie overschot op traindagen
calorie dificit op rust/cardio dagen

win win situatie.
lees voor meer info alle artikelen op de site van lyle mcdonald [Link niet meer beschikbaar]

verder zou je ook eens kunnen kijken naar www.leangains.com

deze websites, gaan in princiepe eigenlijk tegen alle ''broscience'' in die gelden voor bodybuilding; ''meerdere keren per dag eten bullshit(6-8x)'' - ''trage eiwitten voor het slapen gaan'' - ''snelle suikers direct na training'' - ontbijten moet je doen'' etc etc.
 
calorie overschot op traindagen
calorie dificit op rust/cardio dagen

win win situatie.
lees voor meer info alle artikelen op de site van lyle mcdonald [Link niet meer beschikbaar]

verder zou je ook eens kunnen kijken naar www.leangains.com

deze websites, gaan in princiepe eigenlijk tegen alle ''broscience'' in die gelden voor bodybuilding; ''meerdere keren per dag eten bullshit(6-8x)'' - ''trage eiwitten voor het slapen gaan'' - ''snelle suikers direct na training'' - ontbijten moet je doen'' etc etc.
Goede sites inderdaad.
 
Goede sites inderdaad.

Snap niet zo goed hoezo je een kcal deficiënt wilt creëren met cardio. In mijn ogen alleen maar verspilde moeite. Sites zijn inderdaad top.
 
Snap niet zo goed hoezo je een kcal deficiënt wilt creëren met cardio. In mijn ogen alleen maar verspilde moeite. Sites zijn inderdaad top.
Vind ik vanuit eigen ervaring makkelijker.
 
Snap niet zo goed hoezo je een kcal deficiënt wilt creëren met cardio. In mijn ogen alleen maar verspilde moeite. Sites zijn inderdaad top.



je eet gewoon op onderhoud, maar doet cardio waardoor je extra calorien verbrand, waardoor je uiteindelijk toch iets onder onderhoud uitkomt.

zo heb je toch je lichaam meer dan genoeg voedingstoffen gegeven (onder onderhoud eet je minder dus neem je minder voedingstoffen tot je) en toch heb je calorie tekort
 
bulken en cutten is sowieso onzin.


flame on

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
je eet gewoon op onderhoud, maar doet cardio waardoor je extra calorien verbrand, waardoor je uiteindelijk toch iets onder onderhoud uitkomt.

zo heb je toch je lichaam meer dan genoeg voedingstoffen gegeven (onder onderhoud eet je minder dus neem je minder voedingstoffen tot je) en toch heb je calorie tekort

Not sure if serious.

Hoe wil jij in godsnaam 3500/4000 kcal wekelijks met cardio gaan verbranden. Wat is daar het nut van? Heeft alleen maar nadeling invloed op je herstel, waardoor je kracht juist af gaat nemen. Mijn ervaring is dat als je je eiwit hoog houdt, het volume van je training verminderd en genoeg koolhydraten eet na je training dat je terwijl je vet verliest ook nog kracht kan winnen. Zelfs als je al een tijdje traint.

Het heeft geen extra voordelen om op onderhoud te eten en met cardio je kcals te verbranden ten opzichte van onder onderhoud eten en geen of een beetje cardio te doen. Met beiden kan je sowieso geen spier aanzetten en met laatst genoemde kan je ook prima je spiermassa vast houden. Dus geef eens echte voordelen..

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 13:08 ----------

Vind ik vanuit eigen ervaring makkelijker.

Pff een halfuur cardio voor een schamele 200/250 kcals, nou dan eet ik liever wat minder. Zeker als je vrijwel elke dag cardio moet doen om een fatsoenlijk kcal deficiënt te creëren.
 
Pff een halfuur cardio voor een schamele 200/250 kcals, nou dan eet ik liever wat minder. Zeker als je vrijwel elke dag cardio moet doen om een fatsoenlijk kcal deficiënt te creëren.
Het is toch lekker om wat conditie te kweken en te bewegen. Dat vind ik leuker. En het is en blijft hobby moet er wel lol in hebben. Het gaat niet om jou of mij, het gaat om TS en ik draag iets aan waar hij wel of niet iets aan heeft en zo doe jij dat ook. Ik hoef niet te kiezen, dat heb ik al lang gedaan en het werkt voor mij.
 
Als je weinig trainingservaring hebt: kan best.
 
Het is toch lekker om wat conditie te kweken en te bewegen. Dat vind ik leuker. En het is en blijft hobby moet er wel lol in hebben. Het gaat niet om jou of mij, het gaat om TS en ik draag iets aan waar hij wel of niet iets aan heeft en zo doe jij dat ook. Ik hoef niet te kiezen, dat heb ik al lang gedaan en het werkt voor mij.

Natuurlijk, is dat lekker. Maar er zit een verschil tussen lekker wat bewegen en conditie kweken of cardio als middel gebruiken om een kcal tekort te krijgen. Blijf zelf ook altijd wel een vorm van cardio doen, een half uurtje hardlopen, 1 soms 2x per week. Maar puur voor conditie, niet om kcal tekorten te creëren.

Het gaat er mij vooral om wat de beste keus is voor TS, je kan TS ook 10 verschillende dingen vertellen bij wijze van.
 
Mannen, mannen en vrouwen,

wat een goede reacties zeg!

Ik zal jullie reacties vanavond eens ff beter doornemen en een samenvatting neer plempen.

Bedankt allemaal, en laat maar komen die reacties!
 
Back
Naar boven