XXL Nutrition

Geluidsoverlast bovenbuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wil je dat ik nog eens herhaal tegen hem wat drie verschillende partijen reeds gecommuniceerd hebben?
Wat is dit voor houding zeg. Jij klaagt er over, en wilt blijkbaar dat er iets verandert. De eerste stap voor jou is dan dat jij naar hem toe gaat om te kijken of er redelijk met hem te praten valt. Ook al zijn er al honderd vóór jou geweest, dat maakt niks uit. Als dat gesprek dan niets uit haalt, kun je weer verder kijken naar andere stappen.
 
Word jij wakker door andermans tv?

anderen hun problemen relativeren is makkelijk als je zelf niet met dat tuig moet samenleven.
Ik heb ook in een appartementencomplex gewoond en genoeg lawaai gehoord van de buren. Drugsgebruikers, hele en halve criminelen, alles zat daar. Maar je praat gewoon met elkaar. Moet je eens kijken hoe anders de sfeer al is als je elke dag de ander gedag zegt, hoe awkward je dat zelf blijkbaar ook vindt. Mensen die langs elkaar heen leven gaan zich alleen maar meer ergeren aan elkaar. Als ik 's avonds rustig m'n muziek zit te luisteren, misschien wat harder dan sociaal geaccepteerd, en ik kom er achter dat iemand zich er al heel lang aan stoort maar dat diegene niet naar mij toe is gekomen maar bij allerlei instanties heeft aangeklopt, zou ik dat helemaal niet tof vinden
 
Trouwens. Ik heb hem recentelijk aangesproken.
Dat van dat gesprek was een reactie op iemand die aan raadde een pintje mee te brengen en op bezoek te gaan. Ik ga mij niet opdringen bij iemand die niet het minste respect kan opbrengen.

ik kan heus wel iemand op een deftige manier aanspreken. En heb dit tevergeefs gepoogd.
 
Hoe het ook zij, ik ga slapen nu dat het voor een keertje stil is hier.
 
Wil je dat ik nog eens herhaal tegen hem wat drie verschillende partijen reeds gecommuniceerd hebben?
Ooit bij een baantje had ik een collega die gebeld moest worden om iets extra's te doen.

Mijn voorstel was dat het misschien handiger was dat ik zou bellen. Daar wilde een kutwijf dat zich als probleemoplosser wilde profileren niets van weten, dat moest niets uitmaken wie het zou vragen. Zij bellen, hij had echt geen extra tijd.

Toen ik hem later hierover sprak zei hij letterlijk: "Als jij had gebeld had ik er gestaan, had wel wat geregeld."

In mijn ervaring geldt dit voor een heleboel mensen met wie je een beetje in een relatie investeert en met respect behandelt.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens. Ik heb hem recentelijk aangesproken.
Dat van dat gesprek was een reactie op iemand die aan raadde een pintje mee te brengen en op bezoek te gaan. Ik ga mij niet opdringen bij iemand die niet het minste respect kan opbrengen.

ik kan heus wel iemand op een deftige manier aanspreken. En heb dit tevergeefs gepoogd.
En wat is er uit dat gesprek gekomen dan? Hoe ging dat gesprek, heb je duidelijk aangegeven waar je last van hebt, hoe was zijn reactie?
 
Ooit bij een baantje had ik een collega die gebeld moest worden om iets extra's te doen.

Mijn voorstel was dat het misschien handiger was als ik zou bellen. Daar wilde een kutwijf dat zich als probleemoplosser wilde profileren niets van weten, dat moest niets uitmaken wie het zou vragen. Zij bellen, hij had echt geen extra tijd.

Toen ik hem later hierover sprak zei hij letterlijk: "Als jij had gebeld had ik er gestaan, had wel wat geregeld."

In mijn ervaring geldt dit voor een heleboel mensen met wie je een beetje in een relatie investeert en met respect behandelt.
Da’s lief dat je in mij gelooft. Maar mijn voormalige buur had een goede relatie met hem en dat heeft niets uitgehaald.

ik daarentegen, ik ben dat kutwijf uit jouw parabel.

(En daarmee bedoel ik niet dat ik hem niet normaal kan aanspreken, maar dat ik niet zo een goede vriendschappelijk relatie met hem heb als die oude buur had)
 
Da’s lief dat je in mij gelooft. Maar mijn voormalige buur had een goede relatie met hem en dat heeft niets uitgehaald.

ik daarentegen, ik ben dat kutwijf uit jouw parabel.

(En daarmee bedoel ik niet dat ik hem niet normaal kan aanspreken, maar dat ik niet zo een goede vriendschappelijk relatie met hem heb als die oude buur had)
Het zal ook niet altijd en bij iedereen zo zijn, maar het kan uitmaken en het kan de moeite zijn, zeker bij mensen die je vaker tegenkomt.

Never be het kutwijf!

Sterkte.
 
De nieuwe idd. Legt de overheid op voor meer klimaatneutraliteit.
 
Wel opmerkelijk hoe het advies van het ene extreem naar het andere verschuift. “Gooi pipi en kaka in zijn brievenbus” “maak zijn leven een hel” naar “wees empatisch en bedachtzaam zodoende bouw je langzaam een gezonde verstandhouding met je buur op en kun je hem voorzichtig aanmanen zich aan het huisreglement en de wet te houden”
 
Wel opmerkelijk hoe het advies van het ene extreem naar het andere verschuift. “Gooi pipi en kaka in zijn brievenbus” “maak zijn leven ene hel” naar “wees empatisch en bedachtzaam zodoende bouw je langzaam een gezonde verstandhouding met de buur op en kun je hem voorzichtig aanmanen zich aan het huisreglement en wet te houden”
De leden van het forum zijn een goede weerspiegeling van de samenaleving.
 
Wel opmerkelijk hoe het advies van het ene extreem naar het andere verschuift. “Gooi pipi en kaka in zijn brievenbus” “maak zijn leven een hel” naar “wees empatisch en bedachtzaam zodoende bouw je langzaam een gezonde verstandhouding met je buur op en kun je hem voorzichtig aanmanen zich aan het huisreglement en de wet te houden”
Mad Dog Mattis (Patron Saint of Chaos) doctrine, het één sluit het ander niet uit.
 
De leden van het forum zijn een goede weerspiegeling van de samenaleving.
Screenshot_20210131-233153_WhatsApp.jpg
 
Dat van goede relaties opbouwen kan ook selectie bias zijn, dat je vanzelf/makkelijker goede relaties krijgt met mensen die wel redelijk zijn en rekening met je houden. En dat die ook niet zo snel iets doen voor onredelijke mensen danwel kutwijven.
 
Krijg je er trouwens niet meer huurtoeslag bij wanneer je duurder huurt? Of werkt dat niet zo in België?
 
haaii verhuis van dorp.

Er zijn genoeg steden waar er nieuwe sociale woonwijken gezet worden.

De lijst is wel wat lang aangezien je alleenstaande bent.

Of pak het probleem aan met je buur.

Maar dat laatste zie ik niet gebeuren.
 
Back
Naar boven