Fitness Seller

Gemeente geeft geld aan starters om huis te kopen

Bezoekers in dit topic

RichardV

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2002
Berichten
17.082
Waardering
155
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/3680423/Regels-starterslening-iets-versoepeld.ece

Te gek voor woorden.
Huizen zijn te duur, dat klopt ook. Maar waar leg je de grens? Tot welk bedrag krijgen mensen van de gemeente? Hoe word dit gefinancierd? Er staat krijgen, ik mag hopen dat dit bedrag wel van de gemeente blijft? Dus bij verkoop huis dat dit deel weer terug naar de gemeente gaat.

Denk dat de gemeente maar eens moet kijken naar nieuwbouw van betaalbare woningen. Dus niet vanaf 250 mille, maar vanaf 150 mille.
 
Anders kan je ook nog huizen gaan kraken zoals al die linkse hippies doen.
 
Vroeger had je premie a,b,c,d woningen en tegenwoordig bestaan er ook koopsubsidies. Meestal mag je de woning dan niet verkopen binnen een bepaalde periode (5 jaar). Doe je dat wel dan moet je de premie terugbetalen.

Zoveel anders dan een huurtoeslag betalen is het natuurlijk niet. Of je nou eenmalig een premie geeft of constant iemands huur subsidieert maakt qua financieen niet zoveel uit. Ik denk dat huurtoeslag zelfs duurder is dan het systeem van premies verstrekken bij koopwoningen.
 
eeh, geven en lenen zijn 2 heel verschillende dingen hoor.
 
Vroeger had je premie a,b,c,d woningen en tegenwoordig bestaan er ook koopsubsidies. Meestal mag je de woning dan niet verkopen binnen een bepaalde periode (5 jaar). Doe je dat wel dan moet je de premie terugbetalen.

Zoveel anders dan een huurtoeslag betalen is het natuurlijk niet. Of je nou eenmalig een premie geeft of constant iemands huur subsidieert maakt qua financieen niet zoveel uit. Ik denk dat huurtoeslag zelfs duurder is dan het systeem van premies verstrekken bij koopwoningen.

Maar het is natuurlijk niet fair dat andere mensen die het bijvoorbeeld wel op kunnen brengen om 2 ton op te hoesten het volledig laten te betalen, en anderen die bijvoorbeeld 160 kunnen opbrengen, er 40 te geven. Ik noem maar iets.

En voordat iemand weer gaat antwoorden, gun je het die andere mensen dan niet, daar gaat het in dit geval niet om.
Er zijn nu eenmaal verschillen in salaris enz enz.

eeh, geven en lenen zijn 2 heel verschillende dingen hoor.

Staat krijgen;)
 
Maar het is natuurlijk niet fair dat andere mensen die het bijvoorbeeld wel op kunnen brengen om 2 ton op te hoesten het volledig laten te betalen, en anderen die bijvoorbeeld 160 kunnen opbrengen, er 40 te geven. Ik noem maar iets.

En voordat iemand weer gaat antwoorden, gun je het die andere mensen dan niet, daar gaat het in dit geval niet om.
Er zijn nu eenmaal verschillen in salaris enz enz.

De wereld is nou eenmaal oneerlijk. Ben ook geen voorstander van huurtoeslag of welke toeslag ook maar in Nederland is het nou eenmaal zo dat wie doet met als resultaat een kind een toeslag kan krijgen (meerdere zelfs), wie een woning huurt een toeslag kan krijgen, wie te weinig verdient een zorgtoeslag kan krijgen en zo wordt er nog wel meer geld uitgedeeld. Erg oneerlijk allemaal als je daar geen gebruik van kan maken maar dat is nou eenmaal ons systeem. In een ander systeem krijg je waarschijnlijk niks maar heb je wel meer krottenwijken, zwervers, criminalitet en andere zaken die de maatschappij ontwrichten.
 
Back
Naar boven