AndroidHealthClinic

Gemiddelde Groei (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

"je 2de jaar nog maar enkele kg's gaat aanzetten"

Waar heb je het in godsnaam over?!?!?

CITEER ME ANDERS FF VOORDAT JOUW CREATIEVE mind zoiets verzint!

VOOR DE DUIDELIJKHEID

Die foto in me avatar is genomen op 21 jarige leeftijd: ging van 188 met 65 kilo op me 16 naar 90 kilo op 21ste met een vetpercentage van 7 %.....

En dat was met 50 % van de gewichten waar jij nu aan trekt.....

Sindsdien ben ik altijd in shape geweest met laag vet....Jaartje of 7 in shape al...

En aangezien ik puur ga voor het uiterlijk vertoon, en krachtstats me geen reet kunnen schelen ben ik dik tevreden...

Ik zou wel iets meer BB verwachten op een BB forum, maar blijkbaar gaat het hier voor het overgrote deel alleen maar om krachtstats omdat daar zo mee geprofileerd wordt.....

Jij kuurt toch? Niet geheel onbelangrijk om dat erbij te vermelden, aangezien je met AAS en relatief lichte gewichten flinke massa aan kan zetten.
Even editten; gaat idd ook om de intensiteit. Zware gewichten, hoge intensiteit.
 
verder maken de gewichten op zichzelf niets uit, als het voor jou maar zware gewichten zijn.
 
Okay, ik ben in het afgelopen jaar 15 kg gegroeit, waarvan ongeveer 10 kg VVM.
Stats: 75 kilo
V.P: 11% (was 5,8 haha)
Lengte: 1,90.

Hoeveel spier kan je gemiddeld groeien? per jaar/per maand.

Offtopic: Doorbulken of cleanbulken? haat het wanneer vet percentage groeit. maja misschien werkt dat wel het beste om meer VVM te krijgen.

hey thanks people!

60 kilo bij 1,90 1 jaar geleden, dat is wel vrij mager...

Met deze kennis denk ik komende jaar nog 5 kilo VVM, daarna 4 en daarna 3 ... ZOiets... Zonder je VP te veel te laten stijgen zoals je al aangeeft...

Denk niet dat je over 3 jaar > 90 weegt met een VP van 11 beoordeeld op jouw beginstatus...

Mijn uitspraak was puur gebaseerd op Riccohws-CASE...

Met zijn beginsituatie, zijn gain van 15 kilo in het eerste jaar denk ik idd nog steeds dat 90 kilo wegen over drie jaar (en dan heb ik het over 15 kilo lean body mass erbij die gegained is met vallen en opstaan) een zeer mooi resultaat zou zijn...

Stelde een mooi, realistisch, uitvoerbaar doel voor hem, zonder hem de hemel te beloven...

Ga ervan uit dat OOK hij niet drie jaar lang optimaal zou kunnen eten en trainen ivm een griepje hier en daar en andere omstandigheden...

En als ik goed RiccoWhs posts heb begrepen wil hij er graag sterk en gezond, gespierd eruitzien en dus niet te hoog in BF....

Idd, drie jaar 6000 kcal per dag uit junkfood zou hij meer (vet)massa pakken ja....

DUS citeer niet zomaar enkele zinnen uit een post van mij en plaats hem totaal uit zn context......

"KEEP ON JUNKING"
 
Jij kuurt toch? Niet geheel onbelangrijk om dat erbij te vermelden, aangezien je met AAS en relatief lichte gewichten flinke massa aan kan zetten.
Even editten; gaat idd ook om de intensiteit. Zware gewichten, hoge intensiteit.

Nee sorry, anders zou "65 kilo op me 16 naar 90 kilo op 21ste" wel een zeer belabberd resultaat zijn....(25 kilo in 5 jaar, das 5 kg/jaar.....)

Rippetoe doet dat namelijk in 1 jaar zoals AlexT beweerd....

Als ik zou kuren zou ik wel wat zwaarder zijn dan 90 kilo bij mijn 190....
 
Ja voor trainingstips en voedingstips / adviezen kom ik voortaan wel naar jou...

Ga jij je er anders ff mee bemoeien.... Je komt net kijken bij deze discussie...

Ik zeg alleen 1 keer dat in BB alleen de spiegel telt en niet het gewicht...

En zeik helemaal niet op PL is hele andere sport dan BB... Heel ander DOEL...

En waar heb IK genoeg van?

Nee sorry, anders zou "65 kilo op me 16 naar 90 kilo op 21ste" wel een zeer belabberd resultaat zijn....(25 kilo in 5 jaar, das 5 kg/jaar.....)

Rippetoe doet dat namelijk in 1 jaar zoals AlexT beweerd....

Als ik zou kuren zou ik wel wat zwaarder zijn dan 90 kilo bij mijn 190....

Wat een gozer. Ik ben zelf van 75kg, eind november/begin december 2006, naar 95kg(nu; halverwege september 2007) gegaan. Dus 20kg in 10 maanden. VP is maar 1.5% gestegen, lengte is hetzelfde gebleven.. Go figure.

@TS: Doorgaan met bulken, 11% is helemaal geen hoog VP en als je nu gaat cutten/clean bulken heb je kans dat je spiermassa misloopt.
 
Wat een gozer. Ik ben zelf van 75kg, eind november/begin december 2006, naar 95kg(nu; halverwege september 2007) gegaan. Dus 20kg in 10 maanden. VP is maar 1.5% gestegen, lengte is hetzelfde gebleven.. Go figure.

@TS: Doorgaan met bulken, 11% is helemaal geen hoog VP en als je nu gaat cutten/clean bulken heb je kans dat je spiermassa misloopt.
hmm dat is opzich ook wel zo. Maar ik ben redelijk gevoelig qua KH's als je naar m'n buik kijkt.
Misschien móet ik dat eigenlijk negeren, maar dan ga ik liever net iets hoger zitten in EW, dat ik net iets meer dan clean-bulk, maar net geen bulk.
Zit nu qua voeding op nontrainingsdagen op 2800 kh's, en op trainingsdagen rond de 3200. Onderhoud is ongeveer 2600 á 2700.

maar voor jou prestatie: complimenten! echt heel knap. Ik gain niet zo heel snel, ecto eh. Maar alsnog, het gaat redelijk bij mij. Het lukt me wel met en jaar op de 85 te zitten denk ik, kijkend naar hoe ik nu train.:D


Appels met peren. Ken ook jongens die (in verhouding) niet heel zwaar liften en ****ing massief zijn. Er zijn meer wegen die naar rome leiden. Tuurlijk moet je wel flink wat gewicht verzetten en niet met roze dumbbells aan de gang, want dat zet idd geen zoden aan de dijk. Persoonlijk vind ik dat als je er massief uitziet ook sterk moet zijn.
Kale, ben ik het helemaal mee eens!
Je moet wel sterk zijn, anders doe je je spieren te niet vind ik. Je ziet er bruut uit, dus moet je ook wel bruut zijn! Je kan mensen natuurlijk niet voorliegen:p
massa + kracht = perfect:cool:
 
Wat een gozer. Ik ben zelf van 75kg, eind november/begin december 2006, naar 95kg(nu; halverwege september 2007) gegaan. Dus 20kg in 10 maanden. VP is maar 1.5% gestegen, lengte is hetzelfde gebleven.. Go figure.

@TS: Doorgaan met bulken, 11% is helemaal geen hoog VP en als je nu gaat cutten/clean bulken heb je kans dat je spiermassa misloopt.


Goeie prestatie man....

Kunnen we daar VOOR en NA fotos van zien?? Schattend zon 15-18 lean body mass erbij in 10 maanden dat wil ik wel graag met eigen ogen bewonderen dan....

En nogmaals, elk lichaam is anders, schatte Riccow ZIJN situatie in...

Verder niks...

Kan het fout hebben natuurlijk, die 90 kilo bij 190 met laag BF .... Dat je definitie ziet zeg maar...

Maar Ricco, bewijs me alsjeblieft dat ik fout zit, en kom over drie jaar met 95-100 kilo op de planken.... BF rond de 10 %

5 a 10 kilo meer dan waar ik jou op inschatte (naar je vraag op gemiddelde groei) is volgens veel mensen hier toch niet zo heel moeilijk..

KEEP ON training Ricco...
 
"je 2de jaar nog maar enkele kg's gaat aanzetten"

Waar heb je het in godsnaam over?!?!?

CITEER ME ANDERS FF VOORDAT JOUW CREATIEVE mind zoiets verzint!
Met deze kennis denk ik komende jaar nog 5 kilo VVM, daarna 4 en daarna 3 ... ZOiets... Zonder je VP te veel te laten stijgen zoals je al aangeeft...

Denk niet dat je over 3 jaar > 90 weegt met een VP van 11 beoordeeld op jouw beginstatus...

Verder is jouw mentaliteit in andere topics ook al dat je naturel niet echt groot kan worden, daar ging het mij om.


VOOR DE DUIDELIJKHEID

Die foto in me avatar is genomen op 21 jarige leeftijd: ging van 188 met 65 kilo op me 16 naar 90 kilo op 21ste met een vetpercentage van 7 %.....

En dat was met 50 % van de gewichten waar jij nu aan trekt.....

Sindsdien ben ik altijd in shape geweest met laag vet....Jaartje of 7 in shape al...

Ieder z'n doelen, maar wie ben jij om mijn progressie af te kraken als je na 12 jaar trainen 90kg bij 1.88 droog weegt?

En aangezien ik puur ga voor het uiterlijk vertoon, en krachtstats me geen reet kunnen schelen ben ik dik tevreden...

Ik zou wel iets meer BB verwachten op een BB forum, maar blijkbaar gaat het hier voor het overgrote deel alleen maar om krachtstats omdat daar zo mee geprofileerd wordt.....

Krachtstats hebben voor mijn punt, niks met ego, bb of pl te maken. Spiermassa heeft als primaire functie om veel gewicht te verzetten, logischerwijs volgt dan dat zware gewichten je veel spiermassa zullen geven. Tuurlijk kun je met lichte gewichten ook wel een aardig fysiek opbouwen, maar als je naturel hard wil groeien en flink groot wil worden zul je echt aan zware gewichten moeten trekken.
 
Verder is jouw mentaliteit in andere topics ook al dat je naturel niet echt groot kan worden, daar ging het mij om.




Ieder z'n doelen, maar wie ben jij om mijn progressie af te kraken als je na 12 jaar trainen 90kg bij 1.88 droog weegt?



Krachtstats hebben voor mijn punt, niks met ego, bb of pl te maken. Spiermassa heeft als primaire functie om veel gewicht te verzetten, logischerwijs volgt dan dat zware gewichten je veel spiermassa zullen geven. Tuurlijk kun je met lichte gewichten ook wel een aardig fysiek opbouwen, maar als je naturel hard wil groeien en flink groot wil worden zul je echt aan zware gewichten moeten trekken.





"zware gewichten" is een relatief begrip, wat voor mij zwaar is en voldoende om de spier maximaal te belasten kan voor jou niet genoeg zijn....

Toen op een gegeven moment het verzwaren van mijn gewicht niet meer ging om de simpele reden dat ik niet sterker kon worden en nog meer ging concentreren op de correctheid van de oefening pakte ik weer massa, na eenmaal de perfectionering van uitvoering (deadlift is een vak apart) en toen weer gewicht opvoering ging ik weer voorruit...

Maarja dat zijn de dingen die je tegen gaat komen als je een lange tijd traint, dingen als plateuas, blessures (schouderblessure), bepaalde spiergroepen die niet willen groeien..... etc waarna je gaat spelen met schemas en voeding en kijken wat bij JOU werkt... Dat is zeg maar trainingservaring....

Niet alleen maar zo zwaar en zoveel mogelijk...Helemaal als een bepaalde spiergroep niet wil groeien....

En is ook nog vrij een kunst om hard te trainen en blessure vrij te blijven....

ALs je jong bent kan je veel hebben... Houd het maar eens 9 jaar vol, zowel lichamelijk als mentaal.....

Ook mensen hier adviseren (vooral de ectos met vaak toch minder sterke pezen, aanhechtingen en kapsels) die pas 1,5 jaar trainen om zo zwaar mogelijk te trainen omdat je dan de meeste massa pakt is in mijn ogen ook een beetje kort door de bocht en helemaal niet noodzakelijk...

Zinnige dingen als (trainervaring):
1) correctheid van de oefening,
2) mind muscle connection
3) leren hoe je spieren moet isoleren
4) leren om met gewichten op 80 % van maximaal ook maximaal te kunnen aanspannen en dan in een later stadium gewicht op te gaan voeren hoor ik van weinig mensen....

Terwijl dat cker dingen zijn die bij BB horen wil je een goede fysiek behalen en voor sommige mensen beter uitvoerbaar zijn....

Niet iedereen is in staat om als een PLer te werk te gaan in de gym met dan ook nog eens verhoogde kans op blessures wil je dat jaren gaan doen....

En hierop:

Ieder z'n doelen, maar wie ben jij om mijn progressie af te kraken als je na 12 jaar trainen 90kg bij 1.88 droog weegt?

Kraak jou progressie helemaal niet af... Jouw KRACHTprestaties op jouw leeftijd zijn ver bovengemiddeld.... Mag je trots op zijn als het jouw daar om draait....

Ik train nog geen 12 jaar maar 9 jaar, en die fysiek heb ik al 5 jaar... Terwijl ik begon als een dun mannetje....

Zullen kijken hoe jouw fysiek is van je 20 - 25, als je dan nog traint tenminste....
 
Naturel kan je redelijk groot worden, maar het heeft z'n tijd nodig.
M'n fitness dude -you know, die gozer die de shit owned- heeft ook naturel getrained, wilde richting BB gaan, maar hij trainde 6 a 7 jaar naturel. Groeide per jaar wel veel kilo's, maar echte spiermassa.. maar 1kg per jaar. Veel vocht, schommeling van vet en dergelijke oorzaken.
--> dit is volgens zijn bevindingen. Zelf kan ik er nog weinig over zeggen aangezien ik vrij weinig trainingservaring heb nog, ja een jaar ongeveer ,maja daar kan je weinig over zeggen dan.

Goeie prestatie man....

Kunnen we daar VOOR en NA fotos van zien?? Schattend zon 15-18 lean body mass erbij in 10 maanden dat wil ik wel graag met eigen ogen bewonderen dan....

En nogmaals, elk lichaam is anders, schatte Riccow ZIJN situatie in...

Verder niks...

Kan het fout hebben natuurlijk, die 90 kilo bij 190 met laag BF .... Dat je definitie ziet zeg maar...

Maar Ricco, bewijs me alsjeblieft dat ik fout zit, en kom over drie jaar met 95-100 kilo op de planken.... BF rond de 10 %

5 a 10 kilo meer dan waar ik jou op inschatte (naar je vraag op gemiddelde groei) is volgens veel mensen hier toch niet zo heel moeilijk..

KEEP ON training Ricco...
lolz ik denk dat het me wel moet lukken om voor februari rond de 80 te zitten, maar vanaf dan zal het denk ik wel heeeel langzaam gaan.
We zullen zien. Ik ga binnenkort ook een stack proberen, en ga dus ok een log bijhouden van een half jaar trainen.

Misschien wel leuk ;)
dan zal iedereen zien hoeveel of weinig ik groei hehe.
 
Ik heb ff dit topic door zitten lezen en stel maximizer in het gelijk... 25/30 kg per jaar is onmogelijk (voor mij) dus geloof er ook niet veel van. Dan ben ik koppig maar intresseert me nix, ook ik geloof wat ik zie.
 
Ik heb ff dit topic door zitten lezen en stel maximizer in het gelijk... 25/30 kg per jaar is onmogelijk (voor mij) dus geloof er ook niet veel van. Dan ben ik koppig maar intresseert me nix, ook ik geloof wat ik zie.

Genoeg mensen die het voor je hebben gedaan, als jij me pas gelooft als je er voorbeelden van ziet is dat niet mijn probleem, lees maar wat rond over mark rippetoe bv.

Maar met de mentaliteit van "dat is voor mij onmogelijk" gaat het je idd niet lukken om flink wat massa te pakken.

Ow en maximizer, ik zeg al dat het niet zoveel met bb of pl te maken heeft dat je met zware gewichten moet slepen om groot te worden. Dit hoeft echt niet ten koste te gaan van de correctheid van een oefening. Ook op isolatie kun je relatief zware gewichten pakken.
 
Ik heb ff dit topic door zitten lezen en stel maximizer in het gelijk... 25/30 kg per jaar is onmogelijk (voor mij) dus geloof er ook niet veel van. Dan ben ik koppig maar intresseert me nix, ook ik geloof wat ik zie.

25/30kg?

kan wel, maar met kilo's vocht + vet erbij ;)
NOOIT kan dat puur massa zijn duuh:headbang:
 
In je eerste jaar 25/30 kg? Hoeveel zoek je dan te gainen in je 2e jaar?
 
Om je een voorbeeld te geven, ik heb in m'n eerste jaar 25kg gegained, toen ong 5/6kg gecut en in het laatste half jaar opnieuw 15kg gegained. Vet percentage is nu zo'n 5% hoger dan toen ik begon.
 
AlexT, ik weet zo ff niet wat jou lengte en begin (of eind) gewicht is...

Maar ik mag er toch wel vanuit gaan dat je minimaal 70KG woog toen je begon?
weeg je dan nu ook 105 KG ??


Als ik lees 20/30KG in het eerste jaar... Dan vraag ik me af wat je in de andere doet (moet dan ook wel meer dan 5 zijn) en dan weeg je in 5 jaar een dikke 110 / 130 ofzow ??
 
Jij kuurt toch? Niet geheel onbelangrijk om dat erbij te vermelden, aangezien je met AAS en relatief lichte gewichten flinke massa aan kan zetten.
Even editten; gaat idd ook om de intensiteit. Zware gewichten, hoge intensiteit.

The Maximizer is een naturel-ecto met veel dedication:). Kuren heeft hij niet gedaan.

Edit: Zag niet dat hij zelf al had reageerd. Dacht dat hij het over het hoofd had gezien. :o
 
Laatst bewerkt:
Om je een voorbeeld te geven, ik heb in m'n eerste jaar 25kg gegained, toen ong 5/6kg gecut en in het laatste half jaar opnieuw 15kg gegained. Vet percentage is nu zo'n 5% hoger dan toen ik begon.

Heb je ook rekening gehouden dat je 16 jaar bent en je zonder training ook groeit/zwaarder word?
 
Back
Naar boven