XXL Nutrition

Gemiddelde hoogte alimentatie. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

het huis uitzetten terwijl jij er eerder woont ? en waar moet jij zelf dan naartoe ?
 
Ook als je samenwoont en het is door de vrouwelijke partij aantoonbaar te maken gaat het je kosten.
Is er geen samenlevingsovereenkomst dan kan ze niet aan je pensioen komen.
Maar voor de rest zijn vrouwen in deze in het voordeel.

Ze mag je het huis uitzetten, voor max 6 maanden. Ook als het compleet jou eigendom is. In dat half jaar moet ze wel huur betalen. En de gemeente moet haar dan bemiddelen met het vinden van een geschikte woning.
En dan mag ze ook nog geld eisen om het aan te kleden.

Maar goed niet alles gaat zo natuurlijk.

Hier zijn veel mensen niet van op de hoogte, als je ziet hoe mensen 'kweken' tegenwoordig en daarnaast het aantal scheidingen plaatst kan je toch wel oordelen dat het grotendeel van de bevolking hierover van voordien niets heeft geinformeerd.

Ik zal wel 2x nadenken voor ik een aan een kroost zou beginnen..
 
wut... 450 per kind?

idd absurd hoog

gesteld dat het allemaal jouw kant uitkomt geeft je dat 112.5 + 35 euro per week...
 
Behoorlijk veel lijkt me... 900 euro per maand... Boven op je vaste laste.. Arme kerel.

Daarbij krijg je toch ook gewoon kinderbijslag? À 273 per 3 maanden... Misschien je uitgave patroon eens nakijken.. Anders ga je het nog zwaar krijgen als je op jezelf gaat ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn veel mensen niet van op de hoogte, als je ziet hoe mensen 'kweken' tegenwoordig en daarnaast het aantal scheidingen plaatst kan je toch wel oordelen dat het grotendeel van de bevolking hierover van voordien niets heeft geinformeerd.

Ik zal wel 2x nadenken voor ik een aan een kroost zou beginnen..
Je komt er niet onderuit, samenwonen geeft al recht op alimentatie. Beter zoek je een vrouw die evenveel (of meer) als jou verdient
 
Waarom moet er alimentatie betaald worden na een echtscheiding

Als je gaat trouwen beloof je elkaar van alles. En als je gaat scheiden vervallen al deze beloftes aan je partner. Je hoeft nergens meer rekening mee te houden. Alleen met één belofte die je moet houden aan elkaar. Je moet elkaar onderhouden. De onderhoudsplicht blijft ook een plicht naar elkaar toe na de scheiding. Je moet financieel voor elkaar blijven zorgen. Niet alleen voor je partner maar ook voor je kinderen. Met het betalen van alimentatie na de scheiding voldoe je aan de onderhoudsplicht wat je hebt afgesproken toen je ging trouwen.

Kan iemand mij uitleggen waarom er met samenwonen ook alimentatie betaald moet worden terwijl er geen sprake is van 'beloftes' ?
 
Je komt er niet onderuit, samenwonen geeft al recht op alimentatie. Beter zoek je een vrouw die evenveel (of meer) als jou verdient

Dat is alleen als er een geregistreerd partnerschap en of samenlevingscontract is aangegaan
 
Je komt er niet onderuit, samenwonen geeft al recht op alimentatie. Beter zoek je een vrouw die evenveel (of meer) als jou verdient


Gewoon omdat ze het financieel niet nodig heeft dan? Dat is toch wat je bedoelt?
 
waarom ga je niet bij je pa wonen? dan hoef hij geen alimentatie te betalen en als je gelukt hebt kan je met hem regelen dat je maandelijks wat extra's krijgt omdat hij nu minder alimentatie hoeft te betalen.
je bent nu ook wel oud genoeg om zelf wat bij te werken.

vind je ook niet dat je pa al genoeg heeft betaald in deze ....k.u..t systeem.
 
Wie betaalt alimentatie eigenlijk? Altijd de man of het hoogste inkomen? Gewoon zomaar een vraagje, omdat je maar weinig hoort dat de moeder alimentatie betaalt.
 
waarom ga je niet bij je pa wonen? dan hoef hij geen alimentatie te betalen en als je gelukt hebt kan je met hem regelen dat je maandelijks wat extra's krijgt omdat hij nu minder alimentatie hoeft te betalen.
je bent nu ook wel oud genoeg om zelf wat bij te werken.

vind je ook niet dat je pa al genoeg heeft betaald in deze ....k.u..t systeem.

Dit ja. Belachelijk systeem, lekker je pa (laten) kaalplukken.. nice going
 
Je bent 17.. Je ken al lang ergens weekend werk gaan doen...
 
Als ik destijds zakgeld wilde van ons moeder (alleenstaande moeder met 2 kinderen) moest ik klusjes in huis doen, daar kreeg ik geld voor. In de tijd dat zij die klusjes niet hoefde te doen kon ze mooi bijverdienen met portemonnees in elkaar stikken en ons 1 keer per jaar ergens mee naar toe nemen. Dat leert je wel met geld omgaan.

Verwende pokkejeugd tegenwoordig !
 
Je komt er niet onderuit, samenwonen geeft al recht op alimentatie. Beter zoek je een vrouw die evenveel (of meer) als jou verdient

Bullshit.
Je betaalt alleen partneralimentatie als je getrouwd bent geweest of een geregistreerd partnerschap hebt afgesloten. Alimentatie voor kinderen is een ander verhaal.
 
Bullshit.
Je betaalt alleen partneralimentatie als je getrouwd bent geweest of een geregistreerd partnerschap hebt afgesloten. Alimentatie voor kinderen is een ander verhaal.

+1 broodje aap verhalen


Bestaat er alimentatieplicht na samenwonen?

Samenwonenden zijn volgens de wet niet verplicht om elkaar te onderhouden. Als de relatie verbroken wordt, heeft geen van beiden recht op alimentatie. De enigen die recht hebben op alimentatie zijn de eventuele kinderen.

Bron : kenniskring
 
+1 broodje aap verhalen


Bestaat er alimentatieplicht na samenwonen?

Samenwonenden zijn volgens de wet niet verplicht om elkaar te onderhouden. Als de relatie verbroken wordt, heeft geen van beiden recht op alimentatie. De enigen die recht hebben op alimentatie zijn de eventuele kinderen.

Bron : kenniskring

Vrouwen worden altijd voorgetrokken.

Bron: Mesoectosaurus inc.
 
wut? alimentatie betalen zonder kinderen in het verhaal? bestaat deze praktijk?
 
Vrouwen worden altijd voorgetrokken.

Bron: Mesoectosaurus inc.

Als man zijnde wordt je daarentegen meestal afgetrokken en leeg gezogen.
Bron: gebroeders Aard en Peter Olie
 
Back
Naar boven