XXL Nutrition

Gemiddelde leeftijd waarop bodybuilders/powerlifters sterven

Bezoekers in dit topic

Henri108

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
924
Waardering
139
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Ben nu al een tijdje overal op zoek naar een lijst met een degelijk aantal leeftijden waarop bodybuilders/powerlifters gestorven zijn. Iemand die iets dergelijks gevonden heeft?
Ik weet dat dit verschilt van persoon tot persoon, net daarom dat ik een grotere steekproef nodig heb.
Moet een hoop mensen overtuigen dat dit werkelijk ook gezond is... Enige nadeel is wel dat ik ook 80 plussers die nog leven zal moeten incorporeren op een of andere manier.

Alvast bedankt voor alle hulp!
 
als je een abonnement neemt op de (betaalde) website 'cyberpump' is er een extensieve lijst van BB'ers/SM/PL/etc, levend en dood. Kan niet zeggen waar op de website want had maar een jaarabo, was 10 euro ofzo.

Is tevens een mooie website vol info die niet zomaar readily available is op het internet, maar bijna uitsluitend over HIT
 
Daar kun je echt geen conclusies uit trekken. Bodybuilders/powerlifters zijn over het algemeen lager geschoold dan gemiddeld; die groep wordt minder oud. Daar kun je zo niet voor corrigeren.
 
Wat doe je als je weet dat bodybuilders of powerlifters eerder sterven? Stoppen met trainen?
 
Daar kun je echt geen conclusies uit trekken. Bodybuilders/powerlifters zijn over het algemeen lager geschoold dan gemiddeld; die groep wordt minder oud. Daar kun je zo niet voor corrigeren.

U-WOT-M8.jpg


Brb alle mogelijke diploma's en certificaten halen en 200 jaar oud worden. :roflol:
 
al was het waar dat socio-economische stand en afkomst je levensverwachtingen beinvloeden, het maakt geen verschil van 20-25 jaar
 
>Hoge scholing is meer stress
>Carrière is meer stress
>Stress is meer cortisol
>Hoog cortisol is eerder dood.
:trollface:
 
Daar kun je echt geen conclusies uit trekken. Bodybuilders/powerlifters zijn over het algemeen lager geschoold dan gemiddeld; die groep wordt minder oud. Daar kun je zo niet voor corrigeren.

Lager geschoold wil daarom niet zeggen dat je eerder sterft... Zeker bij bodybuilders/powerlifters waarbij ze veel meer geschoold zijn rond gezondheid en het eigen lichaam. Lager geschoolden zouden oa sneller sterven omdat ze ook minder gezond eten.

Ik zal me eens een abo pakken op die site, lijkt me inderdaad zeer interessant!
 
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/010/334/U-WOT-M8.jpg

Brb alle mogelijke diploma's en certificaten halen en 200 jaar oud worden. :roflol:
... Denk eens verder na

al was het waar dat socio-economische stand en afkomst je levensverwachtingen beinvloeden, het maakt geen verschil van 20-25 jaar
Het scheelt meer dan 6 jaar. Dat is behoorlijk wat als je bodybuilders/powerlifters gaat vergelijken met de gemiddelde Nederlander. Sterker nog, dat kan het gezondheidsvoordeel/nadeel dat BBing kan hebben compleet teniet doen of zelfs overstijgen.

Lager geschoold wil daarom niet zeggen dat je eerder sterft... Zeker bij bodybuilders/powerlifters waarbij ze veel meer geschoold zijn rond gezondheid en het eigen lichaam. Lager geschoolden zouden oa sneller sterven omdat ze ook minder gezond eten.

Ik zal me eens een abo pakken op die site, lijkt me inderdaad zeer interessant!
Onder andere ja, er spelen nog veel meer factoren mee. Daarom kan je hier geen waardevolle conclusies uit trekken.
 
Ben nu al een tijdje overal op zoek naar een lijst met een degelijk aantal leeftijden waarop bodybuilders/powerlifters gestorven zijn. Iemand die iets dergelijks gevonden heeft?
Ik weet dat dit verschilt van persoon tot persoon, net daarom dat ik een grotere steekproef nodig heb.
Moet een hoop mensen overtuigen dat dit werkelijk ook gezond is... Enige nadeel is wel dat ik ook 80 plussers die nog leven zal moeten incorporeren op een of andere manier.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Hoe veel AAS moet je gebruiken voor je een bodybuilder of powerlifter bent? Onverantwoord AAS gebruik lijkt mij van veeeel grotere invloed op je leeftijdsverwachting dan feit of je aan krachtsport doet.
 
(obsessief) bodybuilden of powerliften is per definitie ongezond
 
Lager geschoold wil daarom niet zeggen dat je eerder sterft... Zeker bij bodybuilders/powerlifters waarbij ze veel meer geschoold zijn rond gezondheid en het eigen lichaam. Lager geschoolden zouden oa sneller sterven omdat ze ook minder gezond eten.

Ik zal me eens een abo pakken op die site, lijkt me inderdaad zeer interessant!

ongezonder eten minder sporten, meer overgewicht gevaarlijker werk etc.

(obsessief) bodybuilden of powerliften is per definitie ongezond

top sport is per definitie ongezond, als je gaat sporten zal het goed zijn voor je lichaam en je hart. ga je elke dag meerdere uren het maximale vragen dan wordt het niet meer gezond en zal de kans op hartklachten enzo toenemen. topsporten (doel hierbij niet op vol gejuicde bodybuilder powerlifters enzo) hebben gewoon een verhoogd risico op hartstilstand en overige hartkwalen.

verder wordt het denk ik lastig om een juiste vergelijking te stellen met betrekking tot de gemiddelde leeftijd van bodybuilders en powerlifters omdat een groot gedeelte van die sporters niet hun hele leven actief is en daarom gewoon lastig te vergelijken is. ook zit er standaard tussen verschillende landen een groot verschil tussen de gemiddelde leeftijd door oorzaken als slecht eten en slechte medische zorg. dit zou je dan er ook uit moeten halen, zal niet heel veel zijn omdat meeste top krachtsporters uit ontwikkelde landen komen.

wat is eigenlijk het doel waarom je dit zo graag wil weten?
je maakt mij nu eigenlijk toch wel nieuwgierig naar de uitkomst.
 
bodybuilding en powerlifting zijn niet per definitie op elk niveau ongezond. Voor een hoop mensen zal het eerder positieve effecten hebben op de gezondheid, me dunkt.
 
Bodybuilders en powerlifters gebruiken meer dope en gaan substantieel eerder dood. Geen enkele onderbouwing, gewoon mijn inschatting.
 
Ook zomaar een inschattingen

- KTrs leven over het algemeen wat gezonder dan couchpotato's en leven daardoor wat langer dan de gemiddelde man/vrouw?
- KTrs besteden een groot deel van hun tijd in de sportschool waardoor ze minder tijd blootgesteld worden aan vervuilende omstandigheden zoals bv marathonlopers die een groot deel van hun tijd in vervuilde buitenlucht lopen?
- KTrs reizen veel richting sportschool waardoor ze meer blootgesteld zijn aan het verkeer (ongelukken ed)?
- enz
 
- KTrs reizen veel richting sportschool waardoor ze meer blootgesteld zijn aan het verkeer (ongelukken ed)?


En niet sporters gaan nergens naar toe? Voor de rest ben ik het met je eens.
 
Back
Naar boven