Fitness Seller

Gemotiveerde Nieuweling heeft advies nodig.

Bezoekers in dit topic

Brandon270

Novice
Lid geworden
2 okt 2017
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
72kg
Hallo allemaal mijn naam is Brandon ik ben 18 jaar oud, 185cm 72kg. Ik ben erg gemotiveerd om naar de sportschool te gaan maar het probleem is dat ik een beetje radeloos ben. Ik heb bijna geen verstand van fitness etc dus ik weet niet hoe ik moet beginnen, hoeveel ik per dag moet eten, hoeveel dagen per week ik als beginner naar de sportschool moet gaan. Ik zoek echt een beetje advies want ik wil echt graag beginnen maar ik weet dus niet hoe. Ik ben voorheen wel een paar dagen per week naar de sportschool gegaan maar ik heb daar nooit echt een trainingschema gevolgd. Ik zou het zeer waarderen als jullie mij advies en tips kunnen geven en misschien zelfs een voedingsschema en trainingsschema zodat ik gelijk aan de slag kan! Erg bedankt voor het lezen van mijn vraag.
 
Lees de sticky's, die gaan je ongetwijfeld op weg helpen.
 
Idd de sticky's lezen. Staat ruim voldoende informatie in
 
Sowieso de sticky topics lezen. Maak aan de hand daarvan een voedingsschema en laat dat hier controleren. Zoek naar een basic trainingsschema waarbij je de belangrijkste oefeningen doet en alle spiergroepen 2* per week traint. En vooral plezier hebben
 
Heel erg bedankt allemaal ga nu de sticky's doornemen thanks!
 
Ik zou beginnen met een paar maanden stronglifts doen en veel eiwitrijke maaltijden eten (vlees, kwark, etc).

Kan je ondertussen wat verdiepen in hoe je daarna verder wilt gaan.
 
Beter radeloos dan roekeloos kijk gewoon een paar bodybuilding, fitness, crossfit of whatever motivations op youtube misschien dat je dat wat wordt opgepept om op zn minst al eens je voeten richting de gym te verplaatsen.. met binnenzitten mokken schiet je niks mee op.. evt buiten in deze woonplaats zijn er van zn soort buiten toestellen in de stad en midden in het bos om je daar ff lekker optetrekken, ennuhh ja,, te dippen, buikspieren, dit doe ik om de 3 dagen hou ik me buiten bezig met me doel.. kwa voeding afgerond naar boven is dat 250gr eiwit standaard perdag, verder alles wat ik te pakken kan krijgen, burgers, kebab, gyros, kibbling, loempias, appeltaart omdat ik aan het bulken ben,, dit zou voor jou 180gr eiwit perdag moeten zijn om spiermassa aan te zetten, mits je traint erbij.. 2.5eiwit X 72 lichaamsgewicht = 180..eerst zul je je doel moeten vast stellen en vanuit daar je waardes wat je nodig hebt
 
* Advies voor een nieuweling op gebied van supplementen:

Trap niet in de val en geef je geld niet uit aan talloze nutteloze supplementen. De enige supplementen die volgens mij de moeite zijn: multivitamine, creatine, omega 3 (als je weinig vis eet).

Eiwitshakes kan je gebruiken als je te weinig eiwitten binnen krijgt uit gewone voeding.


* Advies voor een nieuweling op gebied van trainen:

Probeer elke spiergroep twee keer per week te trainen. 2-3 oefeningen per spiergroep per training. NEVER SKIP LEGDAY, dat beklaag je je later wanneer je lichaam uit verhouding is.

Push, Pull, Legs is een leuke manier van trainen maar ik zou dan het 'legs' gedeelte verdelen in het push en pull gedeelte.

Push (+ legs): borst, schouder, triceps en quadriceps

Pull (+ legs): rug, biceps, hamstrings en kuiten

Dat schema kan je dan 2 keer doen (4 trainingen per week).

* Advies voor een nieuweling op gebied van voeding:

Noteer wat je per dag eet wanneer je op gewicht blijft. Dat is de hoeveelheid voedsel die je nodig hebt om 'op onderhoud' te eten. Bereken de kcal.

Elke dag probeer je 2-2,5 keer je lichaamsgewicht aan eiwitten (in grammen) te eten. Als je dus 70 kg weegt dan probeer je elke dag 140-175 gram eiwitten te eten. Vetten probeer je zoveel mogelijk uit gezonde voeding te halen (cashewnoten, olijfolie, ...) en beperk je tot +-1 gram per kg lichaamsgewicht. De rest van je kcal vul je op met koolhydraten.

Nog ter info: 1 gram eiwitten is 4kcal, 1 gram vetten is 9kcal en 1 gram koolhydraten is 4kcal. Cutten doe je door 250-500 kcal onder onderhoud te eten en bulken door 250-500kcal boven onderhoud te eten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven