MuscleMeat

Genoeg eten zonder puistjes te krijgen

Bezoekers in dit topic

xtice

Novice
Lid geworden
12 apr 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Ik ben een klein half jaar geleden begonnen met het streng letten op wat ik eet en ik probeer zo min mogelijk te eten in verband met puistjes waar ik veel last van heb.
Het ging hardstikke goed en mijn puistjes waren veel minder geworden alleen mijn gewicht hield ik niet bij.
Ging laatst op de weegschaal staan en zag dat van de rond de 80 kilo die ik eerst had nu 72 kilo waren over gebleven.
Ik schrok hier van en ben weer meer gaan eten maar toen kwamen de puistjes weer terug.
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een lijst met eten dat ik kan eten waar je het minst puistjes van kan krijgen maar waardoor ik wel een normaal aantal calorieen per dag binnen krijg zodat ik op gewicht kan blijven/weer een beetje kan aankomen.
Ik kom denk ik nu per dag maar net aan de 1800 calorieen per dag als ik puistvrij wil lopen.
Ik hoop dat er mensen zijn die dit probleem ook hebben of hebben gehad die mij kunnen helpen met de juiste voeding en misschien tips hebben.

Gr,
Xtice
 
Meer eten van hetgeen wat je at toen je geen puistjes kreeg.
 
Ik ben een klein half jaar geleden begonnen met het streng letten op wat ik eet en ik probeer zo min mogelijk te eten in verband met puistjes waar ik veel last van heb.
Het ging hardstikke goed en mijn puistjes waren veel minder geworden alleen mijn gewicht hield ik niet bij.
Ging laatst op de weegschaal staan en zag dat van de rond de 80 kilo die ik eerst had nu 72 kilo waren over gebleven.
Ik schrok hier van en ben weer meer gaan eten maar toen kwamen de puistjes weer terug.
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een lijst met eten dat ik kan eten waar je het minst puistjes van kan krijgen maar waardoor ik wel een normaal aantal calorieen per dag binnen krijg zodat ik op gewicht kan blijven/weer een beetje kan aankomen.
Ik kom denk ik nu per dag maar net aan de 1800 calorieen per dag als ik puistvrij wil lopen.
Ik hoop dat er mensen zijn die dit probleem ook hebben of hebben gehad die mij kunnen helpen met de juiste voeding en misschien tips hebben.

Gr,
Xtice

Daar is geen lijst van.
Onderzoeken spreken elkaar tegen. Ene blijkt uit dat er een verhouding zit tussen acne en voeding, andere blijkt het tegenovergestelde.
Als het door voeding wordt veroorzaakt is dit door transvetten of verzadigde vetten of E-nummers.
Als je gewoon whole foods eet, zoals rijst broccoli zalm kip koolvis avocado olijfolie etc dan verklein je de kans in ieder geval heel erg op acné.
 
Volgens mij is dat redelijk persoonsgebonden waar je precies puistjes/acne van krijgt, al zijn er wel een hoop producten waar veel mensen snel puistjes van krijgen. Producten waar je dan aan moet denken zijn veelal producten met veel (verzadigde) vetten (chocola, pindakaas) of juist producten met veel zuivel (melk, chocomelk, etc. etc.). Maar nogmaals, uiteindelijk is het persoonsgebonden. Ik merk bijvoorbeeld elke keer als ik een pakje kauwgom in korte tijd weg werk of een rolletje pepermunt dat ik enkele puistjes op m'n gezicht heb de volgende dag (ik denk van de menthol of xylithol, maar god knows, nog nooit iemand gehoord die er ook last van had).
 
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens bij gaan houden bij welke producten ik meer last krijg van puistjes.
 
Back
Naar boven