MuscleMeat

geramine

Bezoekers in dit topic

stoneman158

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
842
Waardering
80
Lengte
1m78
Massa
83kg
Vetpercentage
7%
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met geranamine? En is er iemand die me hier meer over kan vertellen. (evt bijwerkerkingen op de lange termijn, schade, endergelijke). Dit omdat ik hier maar heel weinig informatie over kan vinden.

Ik hoor graag van jullie:o;)
 
Laatst bewerkt:
Je kan weinig vinden omdat er weinig bekend is denk ik. Het orale gebruik (op grote schaal) is vrij nieuw.

Het is een stimulant en werkt als veel andere stimulanten vaatvernouwend, de risico's op lange en korte termijn zijn waarschijnlijk vergelijkbaar. Denk bijvoorbeeld aan verhoogde bloedruk en de risico's die daarbij horen en de effecten op je hart.

Stimulanten (ook cafeïne in hoge doseringen) zijn niet onschuldig, dus als je, je echt zorgen maakt over je gezondheid zou ik het niet gebruiken. Aan de andere kant, momenteel gebruiken waarschijnlijk miljoenen mensen het wereldwijd, en ik hoor nog geen meldingen dat mensen bij bosjes neervallen. Dat zegt natuurlijk weer niets over de lange termijn effecten.
 
Okee dankjewel, er is inderdaad bijna niets over te vinden dus daarom ben ik er zeer voorzichtig mee. Ik las dat je op doping betrapt kon worden door die stof? Is het zo extreem?
 
Okee dankjewel, er is inderdaad bijna niets over te vinden dus daarom ben ik er zeer voorzichtig mee. Ik las dat je op doping betrapt kon worden door die stof? Is het zo extreem?

als je wedstrijden doet, kan het inderdaad problemen geven.
maar met 66kg en 10% lijkt het dat je geen 'pro' wedstrijden doet?
 
Vele zullen ervaringen hebben met Geranamine (ook wel bekend als Methylhexanamine, Forthan, Forthane, Floradrene, Geranamine, Methylhexanenamine, dimethylamylamine of DMAA) aangezien het in iedere pre-workout zit tegenwoordig waar je enorm veel energie van krijgt. Het is een amfetamine-achtige stof.

Ondanks dat het al sinds 2006 in supplementen opgedoken is zijn er geen onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid en zijn de effecten en bijwerkingen op lange termijn niet bekend. De bijwerkingen op korte termijn zijn hoofdpijn, misselijkheid en beroerte.

In 2008 heeft de werelddopingautoriteit WADA dit middel dan ook op de dopinglijst gezet.

In het medische tijdschrift JAMA [J Am Med Assoc. 1950 Jul 29;143(13):1156.] vertelt de fabrikant dat de toxische effecten van methylhexanamine het midden houden tussen die van efedrine en amfetamine.
http://www.ergogenics.org/anabolica261.html

"The chemical structure is similar to amphetamines and ephedrine," said Catlin, whose Los Angeles laboratory provides drug testing for Olympic sports, minor league baseball, the NFL and NCAA. "In this class of drugs, everything depends on the dose. Take enough of it and your heart rate and blood pressure will go up and you can die."
http://www.ergogenics.org/382.html

Side-effects including headache, nausea, and stroke have been reported in recreational users of these products.
http://en.wikipedia.org/wiki/Methylhexanamine
 
als je wedstrijden doet, kan het inderdaad problemen geven.
maar met 66kg en 10% lijkt het dat je geen 'pro' wedstrijden doet?

Ik ben 76.5kg op 11% waarom lezen jullie gasten alleen maar dat ding hierlinks haha kijk naar m'n handtekening :)

En nee ik ga geen pro wedstrijden doen. maar ik vroeg het me wel af.

---------- Post toegevoegd Wed 5 Oct 2011 om 17:39 ----------

Vele zullen ervaringen hebben met Geranamine (ook wel bekend als Methylhexanamine, Forthan, Forthane, Floradrene, Geranamine, Methylhexanenamine, dimethylamylamine of DMAA) aangezien het in iedere pre-workout zit tegenwoordig waar je enorm veel energie van krijgt. Het is een amfetamine-achtige stof.

Ondanks dat het al sinds 2006 in supplementen opgedoken is zijn er geen onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid en zijn de effecten en bijwerkingen op lange termijn niet bekend. De bijwerkingen op korte termijn zijn hoofdpijn, misselijkheid en beroerte.

In 2008 heeft de werelddopingautoriteit WADA dit middel dan ook op de dopinglijst gezet.


http://www.ergogenics.org/anabolica261.html


http://www.ergogenics.org/382.html


http://en.wikipedia.org/wiki/Methylhexanamine


Thx bro, daar heb ik wat aan!

Heb je er verder nog ervaring mee/heb je deze bijwerkingen gemerkt?
 
Ik heb er ervaring mee. Door enkele pre-workout samples waar het in zit. Ik kreeg er echt enorm veel energie van. Alleen dan het opgefokte zenuwachtige gevoel. Je kan wel knallen in de sportschool, maar vind het absoluut niet fijn om licht trillend door de gym te lopen terwijl mensen denken dat je speed op hebt. Het effect was waarschijnlijk wel afgenomen als ik het was blijven gebruiken, maar pre-workout boosters vind ik sowieso gay als je dat nodig hebt en gebruik dus alleen samples die ik krijg bij bestellingen.

Daarna had ik wel een redelijke crash, waardoor ik ook zo in slaap kon vallen. En de rest van de dag of avond was ik sowieso moe en weinig energie dus gebruikte het niet in het weekend. Geen last van hoofdpijn of misselijkheid gehad.
 
Kan me helemaal aansluiten bij wat er al gezegd is in dit topic!
 
---------- Post toegevoegd Wed 5 Oct 2011 om 18:23 ----------

Ik heb er ervaring mee. Door enkele pre-workout samples waar het in zit. Ik kreeg er echt enorm veel energie van. Alleen dan het opgefokte zenuwachtige gevoel. Je kan wel knallen in de sportschool, maar vind het absoluut niet fijn om licht trillend door de gym te lopen terwijl mensen denken dat je speed op hebt. Het effect was waarschijnlijk wel afgenomen als ik het was blijven gebruiken, maar pre-workout boosters vind ik sowieso gay als je dat nodig hebt en gebruik dus alleen samples die ik krijg bij bestellingen.

Daarna had ik wel een redelijke crash, waardoor ik ook zo in slaap kon vallen. En de rest van de dag of avond was ik sowieso moe en weinig energie dus gebruikte het niet in het weekend. Geen last van hoofdpijn of misselijkheid gehad.

Kan me helemaal aansluiten bij wat er al gezegd is in dit topic!

okee bedankt gasten:)
 
Geranamine is typisch zo'n product dat ik zo nu en dan eens een maandje zou gebruiken, maar waarvan ik me niet kan voorstellen dat er op lange termijn geen risico's aan zitten. Maar zoals met veel supplementen die tegenwoordig op de markt worden gegooid....de sporter/bodybuilder is de ( gewillige ) human guinea pig.
 
Geranamine is typisch zo'n product dat ik zo nu en dan eens een maandje zou gebruiken, maar waarvan ik me niet kan voorstellen dat er op lange termijn geen risico's aan zitten. Maar zoals met veel supplementen die tegenwoordig op de markt worden gegooid....de sporter/bodybuilder is de ( gewillige ) human guinea pig.


Ja alleen willen wij liever niet de consequenties hiervan meemaken.;)
 
Back
Naar boven