AndroidHealthClinic

Geranamine Phenylethylamine stack vs ECA stack

Bezoekers in dit topic

Ymir

Freaky Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
6.105
Waardering
774
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Ik twijfel tussen twee fatburners, wilde eigenlijk de ECA stack gaan bestellen maar kwam ook Geranamine tegen en overal op www is men daar enthousiast over en wordt het qua werking vergeleken met efedrine. Na nog wat verder zoeken las ik dat de stack met Phenylethylamine. (heb al op dbb gezocht naar geranamine en gelezen)

Nu is onderstaande dosis van de ECA stack wat teveel voor mij, heb geen ervaring met efedrine maar als ik via efedra, waar ik wel ervaring mee heb, bedenk wat 2x daags 30mg is, dan is dat voor mij teveel. Ik zou 2x een halve nemen.

Nu is mijn vraag bij welke van de twee het beste werkt voor vetverlies met een beperkt opgefokt gevoel? Wie heeft ervaring met beide producten en kan het vergelijken?

Stel ik neem per dag 2 halve cap ECA versus 2x caps Geranamine en 2 caps Phenylethylamine stack? Wat werkt beter voor afvallen en houd het opgefokte binnen de perken en houd ik ook nog wat nachtrust over?

1 cap ECA (merk mag ik niet noemen denk ik)
Ephedrine 30mg
Caffeine 210mg
Aspirin 25mg
Narnigin 100mg
Dicalcium Phosphate 55mg

1cap Geranamine (1,3 dimethylamylamine) 40mg (Fusion Supplements)
1cap Phenylethylamine 250 mg (Fusion Supplements)

Alvast bedankt voor het commentaar hierop.
 
Als het je niet uitmaakt zou ik de 2 nemen, 2 weekjes ECA, 2 weekjes GP, Zo wen je niet te hard aan de GP en krijgen je beta-receptoren wat rust van de ECA.
 
Als het je niet uitmaakt zou ik de 2 nemen, 2 weekjes ECA, 2 weekjes GP, Zo wen je niet te hard aan de GP en krijgen je beta-receptoren wat rust van de ECA.

Zou dat zo zijn of lijken de stoffen, amfetamine achtige stimulerende stoffen zo op elkaar dat ze via dezelfde "weg" werken?

Wie heeft de stoffen geranamine of phenylethylamine wel eens gebruikt en kan me een review geven, indien mogelijk van de stack.

-werking als fatburner?
-energieke gevoel wel/niet met de onrust van efedrine?
-invloed op de nachtrust
-kies ik voor de bekende ECA die werkt maar waar ik maar matig tegen kan of voor deze nieuwe stack?
-zou afwisselend gebruik zoals Strakkefreddy noemt met ECA kunnen werken?

ps. ik ben me bewust van het feit dat behalve ECA ook geranamine of phenylethylamine verboden zijn door veel sportbonden en wil de lezers van dit topic daar op wijzen. Dit is voor mij verder irrelevant.



EDIT: Alle drie besteld :) Heb vooral van Geranamine goede verwachtingen. Ik schrijf ervaringen zsm een keer op.
 
Laatst bewerkt:
PEA (PhenylEthylAmine)
-Works best with-MAO B inhibitors such as Kava Kava extract zie:http://www.powermyself.com/product/Phenylethylamine_90_x_250mg_Capsules_FL-909

copy paste van de site:
PEA (PhenylEthylAmine) is a neuromodulator (monoamine) in the brain involved in mood and mental alertness related to the neurotransmitter Dopamine (3,4-dihydroxy-phenethylamine). It naturally occurs in some amounts in chocolate, certain algae’s and is produced in small amount in the brain from D-Phenylalanine.Phenylethylamine is related to the following neurotransmitters and neuroactive compounds:

Dopamine (3,4-dihydroxy-phenethylamine), Tyramine (4-hydroxy-phenethylamine), Epinepinephrine (â,3,4-trihydroxy-N-methyl-phenethylamine), Ephedrine (N-methyl-â-hydroxy-amphetamine), etc.

Its chemically structural relation to these compounds account for its unique effects on mood, focus, mental alertness, and energy. However its effects are relatively short acting as it is usually broken down by the enzyme MAO-B within several hours.
De reden om een MAO-B remmer te nemen is begrijpelijk, het remt de afbraak van PEA dat dus een monoamine is. Kava kava (zoals door bovenstaande supplementensite aangeraden wordt) is nogal een dom idee en bovendien niet vrij te krijgen om begrijpelijke redenen http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/toevoegingen/kruidenpreparaten/kava-kava.aspx

Nu vraag ik me af, zou je een veel lagere dosis PEA kunnen nemen met een andere MAO-B? En is dat veilig. Ik dus zoeken naar opties en kwam bij Cats Claw, dit bevat Epicatechine en Catechine dat zijn dus belangrijke MAO-B remmers. http://nl.wikipedia.org/wiki/Monoamino-oxidaseremmer
Achtergrond info: http://www.entheogen.com/forum/showthread.php?t=22884

En het handige is dat Cat's claw niet zoals kava kava erg schadelijk is maar juist gezond en makkelijk te krijgen zoals hier. http://www.topdrogist.nl/path-iws/1...=Lucovitaal&start=4&sort=down&order=relevance Denk dat zelfs de Tuinen het zal hebben?

Nu moet je met monoamine supplementen en MAO's uitkijken omdat je het afbraakmechanisme dus saboteert, maar 250mg PEA en 1000mg Cat's claw samen met geranamine, zou het werken? Zou het kwaad kunnen?

(die Cat's claw was ik dus voor de duidelijkheid NIET van plan om met ECA-stack te nemen, efedrine en MAO-B is geen goed idee) Die PEA wellicht wel samen met de ECA, dat weet ik nog niet, zou ik moeten proberen.
 
Laatst bewerkt:
PEA (PhenylEthylAmine)
-Works best with-MAO B inhibitors such as Kava Kava extract



De reden om een MAO-B remmer te nemen is begrijpelijk, het remt de afbraak van PEA dat dus een monoamine is. Kava kava (zoals door een supplementensite aangeraden wordt) is nogal een dom idee en bovendien niet vrij te krijgen om begrijpelijke redenen http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/toevoegingen/kruidenpreparaten/kava-kava.aspx

Nu vraag ik me af, zou je een veel lagere dosis PEA kunnen nemen met een andere MAO-B? En is dat veilig. Ik dus zoeken naar opties en kwam bij Cats Claw, dit bevat Epicatechine en Catechine dat zijn dus belangrijke MAO-B remmers. http://nl.wikipedia.org/wiki/Monoamino-oxidaseremmer
Achtergrond info: http://www.entheogen.com/forum/showthread.php?t=22884

En het handige is dat Cat's claw niet zoals kava kava erg schadelijk is maar juist gezond en makkelijk te krijgen zoals hier. http://www.topdrogist.nl/path-iws/1...=Lucovitaal&start=4&sort=down&order=relevance Denk dat zelfs de Tuinen het zal hebben?

Nu moet je met monoamine supplementen en MAO's uitkijken omdat je het afbraakmechanisme dus saboteert, maar 250mg PEA en 1000mg Cat's claw samen met geranamine, zou het werken? Zou het kwaad kunnen?

Bullshit. De vermeende hepatoxischiteit van kava kava is nooit bewezen. En daar komt nog eens bij dat de wortels van de kava plant veel minder van de stoffen bevatten waar van gedacht wordt dat ze hepatoxisch zijn. De kava die nu op de markt is wordt uitsluitend van de wortels gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Cats claw gaat wss geen goede MAOB remmer zijn, het is de gewoont om deprenyl daar voor te gebruiken in een 5mg dosis per dag en daar dan PEA bij.

Het probleem met de deprenyl/PEA stack is wel dat het na 30 minuten uitwerkt en je constant PEA moet bijnemen.
 
  • Like
Waarderingen: Ymir
Interessant topic.

Veel van de combinatie PEA en geranamine weet ik niet af, behalve dat geranamine in een studie uit de jaren 50 werd ingedeeld als een zwakkere (en met minder bijwerkingen) broeder van efedrine en amfetamine.

M.b.t. ECA-stack, je weet wat ieder van de stoffen afzonderlijk doen en waarom ze bij elkaar zijn gevoegd neem ik aan?

Ik denk dat je de voordelen van de ECA stack, en dan met name ephedrine, niet zal bereiken met een beetje geranamine en PEA. Daarom zou mijn voorkeur ten alle tijde uitgaan naar de ECA-stack.
 
Bullshit. De vermeende hepatoxischiteit van kava kava is nooit bewezen. En daar komt nog eens bij dat de wortels van de kava plant veel minder van de stoffen bevatten waar van gedacht wordt dat ze hepatoxisch zijn. De kava die nu op de markt is wordt uitsluitend van de wortels gemaakt.

Oke thnx, ik had de herrinering van dat er iets niet pluis was met kava kava en dat bevestigde een google search alleenmaar
 
Cats claw gaat wss geen goede MAOB remmer zijn, het is de gewoont om deprenyl daar voor te gebruiken in een 5mg dosis per dag en daar dan PEA bij.

Het probleem met de deprenyl/PEA stack is wel dat het na 30 minuten uitwerkt en je constant PEA moet bijnemen.

Dat is PEA nemen als psychoactief middel denk ik, dat is mijn doel niet.

Deprenyl, klopt dat lees ik als de meest gebruikte MAO remmer in het verband met PEA op diverse site. Weet er niet veel van nog? Bijvoorbeeld hoe kom ik er makkelijk en goedkoop aan?

De "stack" als fatburner is volgens mij ontstaan bij predator nutrition die het als samples gaf bij bestellingen.
http://www.muscletalk.co.uk/Geranamine-and-Phenylethylamine-Pre-workout-supplements-review-m3496411.aspx
http://www.predatornutrition.com/pd-geranaminephenylethylamine-stack.cfm
Maar ook de bekende body en fitshop stopt het samen:
http://www.bodyenfitshop.nl/afslankproducten/body-fit-sportsnutrition/fast-diet

Citaat uit body en Fithop, product fast diet:
Methyl PEA:
Nog een revolutionair ingredient dat alle eerdere ingredienten ooit ontwikkeld doet vergeten.
Dit ingredient heeft een directe invloed op vetafbraak!
In de vetcellen worden enzymen geactiveerd die zorgen voor lipolysis (vetafbraak)
De werking van Methyl PEA komt erop neer dat het vetcellen stimuleert tot afbraak van lichaamsvet. Deze vrij vetzuren bereiken de bloedbaan en komen beschikbaar als energiebron in het lichaam. De Thermogene werking (vetverbrandende werking) van Geranamine en de andere ingredienten in Fast Diet doen de rest! Dit ingredient maakt het wel heel gemakkelijk om snel een laag vetpercentage te bereiken!
Zij pakken dus een methyl vorm die dus minder snel afgebroken word.

---------- Toegevoegd om 21:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------

Interessant topic.

Veel van de combinatie PEA en geranamine weet ik niet af, behalve dat geranamine in een studie uit de jaren 50 werd ingedeeld als een zwakkere (en met minder bijwerkingen) broeder van efedrine en amfetamine.

M.b.t. ECA-stack, je weet wat ieder van de stoffen afzonderlijk doen en waarom ze bij elkaar zijn gevoegd neem ik aan?

Ik denk dat je de voordelen van de ECA stack, en dan met name ephedrine, niet zal bereiken met een beetje geranamine en PEA. Daarom zou mijn voorkeur ten alle tijde uitgaan naar de ECA-stack.

Ja ik ken het verhaal van ECA en snap waarom die combinatie werkt. Dat kan ik dus minder goed zeggen van geranamine en PEA. Ik zie dat men de stoffen bij elkaar doet in diverse shops en in reviews op veel sites en ik denk dat PEA bijdraagt aan de focus en het gejaagde van geranamine verzwakt. Het verhaal rondom vetcellen zoals in body en fitshop is nogal vaag.

Als iemand er meer van snapt als ik, leg het me uit svp.
Maar goed ik ga ECA en geranamine/PEA afwisselend gebruiken, zal mijn ervaringen wel opschrijven hier. Denk er ook over om PEA eens te proberen bij de ECA stack.
 
Laatst bewerkt:
Methyl PEA??? Op welke groep staat die methyl groep dan? Alpha methyl PEA is amphetamine. Maar goed het kan wel kloppen dat door een kleine aanpassing het stukken langer actief blijft.

Deprenyl is via google te vinden:P

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:41 ----------

[/COLOR]Volgens google gaat het dus om beta methyl PEA, de methyl groep staat hier dus op de beta groep inplaats van op de alpha groep zoals bij amphetamine.
Kan best zijn dat het stukken langer werkt dan gewone PEA.
 
Laatst bewerkt:
Oke thnx, ik had de herrinering van dat er iets niet pluis was met kava kava en dat bevestigde een google search alleenmaar

Op Pubmed is in ieder geval vrijwel geen bevestigend materiaal te vinden. Er is wel bewijs dat pipermetisticine hepatoxisch is, maar dat komt vrijwel niet voor in de wortels van de plant.
 
Laatst bewerkt:
Al jaren gebruikte ik efedra en caffeine om mijn eigen stack te maken. Oa Krieltje schreef een aantal keer dat efedrine echt anders voelt als efedra. Ik dus toch een keer de echte ECA stack besteld (zie hierboven voor de ingredienten) en het voelt perfect aan.

Zit nog wel zuinig an op 1 cap per dag maar 30mg efedrine per dag kon ik (omgerekend via efedra) echt nooit aan op D1 en voelde me altijd enorm opgefokt en geïrriteerd. Niks van dit alles nu, slechts energiek en gisteren keihard getraind. En geen neusverkoudheid meer dat is een bijkomend voordeel:)

Phenyethylamine is wel lekker erbij voor in de namiddag, alertheid bleef maar werd meer relaxed en ontspannen. Bovendien heb ik erg goed geslapen, dat deed ik ook nooit zo best op efedra caps en nu dus met efedrine wel.

EDIT: omdat het inmiddels toch een soort review geworden is: ik neem nu in de ochtend 1x ECA en in de middag 1x geranamine voor de training omdat die sneller uitgewerkt is dan ECA (ivm nachtrust) en daarna PEA, die verlengt het energieke maar geeft tegelijkertijd een ontspannen gevoel, voelt zeker na de training lekker.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven