MuscleMeat

GERD(reflux)

Bezoekers in dit topic

Legiyo

Cool Novice
Lid geworden
13 feb 2016
Berichten
165
Waardering
14
Lengte
1m83
Massa
62kg
Vetpercentage
10%
Goedenmorgen dbb.

Heeft iemand hier enige ervaring met refluxziekte?
De lijst van klachten is enorm en maagzuurremmers (panteprazol & rennies etc.) lijken juist de klachten te verergen in mijn geval.

Tips zijn welkom.
 
Veel mensen en artsen gaan hier de verkeerde kant op denken.

Het oprispen van maagzuur is vaak eerder een tekort aan maagzuur dan een teveel aan maagzuur.
Als je een tekort aan maagzuur hebt verteerd je eten niet goed. Het zuur kan niet genoeg inwerken op de voeding en gaat op het eten in je maag drijven met als gevolg dat het zuur omhoog rispt. Er wordt dan vaak foutief gedacht dat het een teveel is en dan worden er maagzuur remmers voorgeschreven zoals omeprazol en panteprazol oid.
Dit zorgt voor nog minder maagzuur en kan de klachten mogelijk ook verergeren.
Dit is uiteraard niet altijd zo maar wel vaak. Bij mij was dit ook het geval. Ik zat hele nachten naast mijn bed krom van de pijn. De huisarts heeft me zelfs een keer per ambulance op laten nemen omdat hij dacht aan hartklachten. Maar gelukkig bleek het 'slechts' maagzuur. Maar wel een tekort dus....

Je kan het redelijk eenvoudig testen/mogelijk oplossen door aan je eten wat azijn toe te voegen. Ik begon zelf met over mijn hoofdmaaltijden 1 el azijn te sprenkelen. Het duurde een week of 2 voor het echt afnam. Ik doe nu nog altijd wat azijn bij mijn eten en ik heb er nu helemaal geen last meer van.

Het is geen garantie... Maar misschien het proberen waard.
 
Veel mensen en artsen gaan hier de verkeerde kant op denken.

Het oprispen van maagzuur is vaak eerder een tekort aan maagzuur dan een teveel aan maagzuur.
Als je een tekort aan maagzuur hebt verteerd je eten niet goed. Het zuur kan niet genoeg inwerken op de voeding en gaat op het eten in je maag drijven met als gevolg dat het zuur omhoog rispt. Er wordt dan vaak foutief gedacht dat het een teveel is en dan worden er maagzuur remmers voorgeschreven zoals omeprazol en panteprazol oid.
Dit zorgt voor nog minder maagzuur en kan de klachten mogelijk ook verergeren.
Dit is uiteraard niet altijd zo maar wel vaak. Bij mij was dit ook het geval. Ik zat hele nachten naast mijn bed krom van de pijn. De huisarts heeft me zelfs een keer per ambulance op laten nemen omdat hij dacht aan hartklachten. Maar gelukkig bleek het 'slechts' maagzuur. Maar wel een tekort dus....

Je kan het redelijk eenvoudig testen/mogelijk oplossen door aan je eten wat azijn toe te voegen. Ik begon zelf met over mijn hoofdmaaltijden 1 el azijn te sprenkelen. Het duurde een week of 2 voor het echt afnam. Ik doe nu nog altijd wat azijn bij mijn eten en ik heb er nu helemaal geen last meer van.

Het is geen garantie... Maar misschien het proberen waard.

Hoe kom je erbij dat dit vaak zo is? Heb je hier toevallig statistieken van?
 
Is er gekeken of je geen hernia diafragmatica hebt? Onderzocht op helicobacter pylori?

Helpt het om met een extra kussen onder je rug/schouders te slapen? Niet te veel eten voor het slapen.
Dingen als pepermunt, jus d'orange, koffie vermijden.
 
Is er gekeken of je geen hernia diafragmatica hebt? Onderzocht op helicobacter pylori?

Helpt het om met een extra kussen onder je rug/schouders te slapen? Niet te veel eten voor het slapen.
Dingen als pepermunt, jus d'orange, koffie vermijden.
Had dit bij een maagonderzoek gezien moeten zijn? bij mij kwam alleen reflux eruit
 
Veel mensen en artsen gaan hier de verkeerde kant op denken.

Het oprispen van maagzuur is vaak eerder een tekort aan maagzuur dan een teveel aan maagzuur.
Als je een tekort aan maagzuur hebt verteerd je eten niet goed. Het zuur kan niet genoeg inwerken op de voeding en gaat op het eten in je maag drijven met als gevolg dat het zuur omhoog rispt. Er wordt dan vaak foutief gedacht dat het een teveel is en dan worden er maagzuur remmers voorgeschreven zoals omeprazol en panteprazol oid.
Dit zorgt voor nog minder maagzuur en kan de klachten mogelijk ook verergeren.
Dit is uiteraard niet altijd zo maar wel vaak. Bij mij was dit ook het geval. Ik zat hele nachten naast mijn bed krom van de pijn. De huisarts heeft me zelfs een keer per ambulance op laten nemen omdat hij dacht aan hartklachten. Maar gelukkig bleek het 'slechts' maagzuur. Maar wel een tekort dus....

Je kan het redelijk eenvoudig testen/mogelijk oplossen door aan je eten wat azijn toe te voegen. Ik begon zelf met over mijn hoofdmaaltijden 1 el azijn te sprenkelen. Het duurde een week of 2 voor het echt afnam. Ik doe nu nog altijd wat azijn bij mijn eten en ik heb er nu helemaal geen last meer van.

Het is geen garantie... Maar misschien het proberen waard.
Nou volgens mij is dit ook het geval want ik heb een gevoel dat het eten jaren in mijn maag blijft hangen en héél langzaam zakt
 
Had dit bij een maagonderzoek gezien moeten zijn? bij mij kwam alleen reflux eruit

Bij een scopie. Jij hebt misschien alleen een 24-u pH meting gehad?
 
Nee een scopie + biopties zijn afgenomen

En uit je scopie kwam reflux? Dan is het aannemelijk dat er wel iets van een middenrifprobleempje is.
Wat is er verder gezegd? Is helicobacter pylori ook onderzocht? Verder niks gezien bij je scopie?
 
Nee een scopie + biopties zijn afgenomen

En uit je scopie kwam reflux? Dan is het aannemelijk dat er wel iets van een middenrifprobleempje is.
Wat is er verder gezegd? Is helicobacter pylori ook onderzocht? Verder niks gezien bij je scopie?
 
En uit je scopie kwam reflux? Dan is het aannemelijk dat er wel iets van een middenrifprobleempje is.
Wat is er verder gezegd? Is helicobacter pylori ook onderzocht? Verder niks gezien bij je scopie?
Ja alleen dat stond erop papier , binnenkort moet ik naar de internist weer...h.pylori kwam er niet uit,wel gehad via ontlasting onderzoek maar antibiotcia voor gehad zo'n 8maanden geleden en oppnieuw ontlasting ingeleverd een tijd erna>negatief...de klachten van nu zijn eigenlijk begonnen(3-4maanden terug) toen ik aan de overdosis magnesiumhydroxide zat die ik kreeg om mijn ontlasting op gang te helpen.
 
De klachten zijn nu eigenlijk :: Chronische tot zware vermoeidheid - constant zure smaak (geen branderig maagzuur) Maagpijn/buikpijn - opgeblazen gevoel + gevoel dat mijn maag/darmen nooit helemaal leeg zijn na ontlasting - kortademig - hoestklachten - heesheid - snel vol zitten of juist constant honger - naja en verstopping wat uitstraalt naar gewrichten en onderrug en ga zo maar fftjes een poosje door
 
Heftig. Ben zelf ook echt al jaren bekend met heel uitgebreide maag-darmklachten, dus i know the feel.
 
Back
Naar boven