AndroidHealthClinic

gericht doel; hoe te behalen?

Bezoekers in dit topic

OhJaJoh

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 okt 2010
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
83kg
Ik train nu een flink aantal maanden vrij serieus (12 weken 5x5 gedaan, nu split. 3 whey shakes rond t trainen en gezond eten, darvoor maanden wel getrained maar niet gericht + slechte voeding). Laatste weken heb ik weer wat mindere motivatie en daarom wil ik mijzelf een gericht doel stellen..

Ik ga begin mei op vakantie en wil er dan optimaal uitzien. Ik merk een duidelijke toename van spieren in mn armen, schouders en borst maar heb nog steeds een bierbuikje en te dikke bovenbenen. Nu ben ik benieuwd wat ik het beste kan doen om optimaal verder te groeien en vet te verliezen voor mei

Is dat tot maart hard krachttrainen en vanaf april alleen maar cardio en weinig eten of verpest je dan alleen maar je progressie van de maanden ervoor? Of moet ik juist direct beginnen met cardio na de krachttraining en nog meer op mn voeding letten?
 
Ik zou gaan voor de laatste optie die je geeft.. gewoon hard blijven trainen, op je voeding letten en cardio erbij doen!
 
Nooit stoppen met krachttraining, zeker niet als je wil afvallen. Elke kilo spiermassa zorgt ongeveer voor een stijging van 7% inzake dagdagelijkse kalorische behoefte. Je metabolisme verhoogt door krachttraining. Cardio doe je bij voorkeur na je krachttraining, of 's ochtends voor het ontbijt.

Op 3 maanden tijde moet één kilo VVM te doen zijn, evenals een effectief gewichtsverlies van 6-9 kilo.
 
"Op 3 maanden tijde moet één kilo VVM te doen zijn, evenals een effectief gewichtsverlies van 6-9 kilo. "

Wat houdt dit precies in? ik ben niet zo bekend met alle termen :)

Maar gewoon hard krachttrainen en ook daarnaar eten en cardio voor het afvallen + alle extra'tje laten staan zou het moeten doen?
 
Back
Naar boven