Fitness Seller

Gerichte reclame

Bezoekers in dit topic

Fuzzy Wuzzy

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
397
Waardering
17
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Als je tegenwoordig surft op het internet dan wordt je gevolgd (door middel van cookies etc.). Zodra je zoekt op bijvoorbeeld een laptop dan kun je er vergif op innemen dat je de volgende browsersessie electronica gerelateerde zaken voorgespiegeld krijgt. Erg vervelend als je bijvoorbeeld een verjaardagscadeau wilt kopen voor je vriendin.

Nu dacht ik dit probleem te omzeilen door 'incognito' te gaan maar ben nu tot de ontdekking gekomen dat dit geen moer uitmaakt. Zelfs als ik incognito heb gesurfd in de browser Chrome en vervolgens ga surfen in Internet Explorer, dan krijg ik toch gelinkte reclame.

Heeft iemand enig idee of men ook interesses en surfgedrag op basis van ip-adres bijhoudt? Ik vind het nogal ver gaan. Op deze manier kan je (als je een thuisnetwerk deelt met anderen) niets meer in het geniep doen.

Graag jullie meningen, ervaringen of mogelijke oplossingen.

Bedankt!

EDIT: Ik krijg zelfs die gerichte reclame op m'n smartphone in reclamebanners in apps!
 
Adblock plus installeren, dan krijg je geen reclames meer :)
In chrome is dit:

- Klik rechts bovenin op de 3 streepjes
- Instellingen
- Links ''extensies''
- Onderin ''meer extensies toevoegen''
- Daar staat ergens Adblock plus, die toevoegen
 
Adblock plus installeren, dan krijg je geen reclames meer :)
In chrome is dit:

- Klik rechts bovenin op de 3 streepjes
- Instellingen
- Links ''extensies''
- Onderin ''meer extensies toevoegen''
- Daar staat ergens Adblock plus, die toevoegen

Adblock zorgt er helaas slechts voor dat je het in de betreffende browser niet ziet. Maar het voorkomt niet dat je 'gevolgd' wordt. Als ik dan bijvoorbeeld op de nu.nl-app zit op mijn telefoon dan zie ik nog steeds reclamebanners gerelateerd aan wat ik bezocht in de browser op mijn laptop.
 
Adblock zorgt er helaas slechts voor dat je het in de betreffende browser niet ziet. Maar het voorkomt niet dat je 'gevolgd' wordt. Als ik dan bijvoorbeeld op de nu.nl-app zit op mijn telefoon dan zie ik nog steeds reclamebanners gerelateerd aan wat ik bezocht in de browser op mijn laptop.

Serieus? Dit wist ik niet. Als ik op mijn telefoon op internet zit krijg ik ook wel reclame, maar geen reclame van browsergeschiedenis van de laptop of computer, enkel van wat ik op mijn telefoon heb gezocht.
 
Tor browser/netwerk
 
Serieus? Dit wist ik niet. Als ik op mijn telefoon op internet zit krijg ik ook wel reclame, maar geen reclame van browsergeschiedenis van de laptop of computer, enkel van wat ik op mijn telefoon heb gezocht.
Zitten ook niet op zelfde IP dus krijg je die ook niet vaag dat hij dat wel heeft.

Via pc heb ik er zelf ook geen last van ad blocker maar via ipad mobiel wel.
 
Waarschijnlijk komt het dan omdat alles samen valt onder je Google account, ik heb hetzelfde.
Op computer add block geïnstalleerd, op tablet toch reclame.
 
Zitten ook niet op zelfde IP dus krijg je die ook niet vaag dat hij dat wel heeft.

Via pc heb ik er zelf ook geen last van ad blocker maar via ipad mobiel wel.

Als je mac gelinkt is met je iphone kan dat wel gebeuren.
 
Add block installeren, weg met de reclames :D
DoNotTrackMe zorgt ervoor dat bedrijven je niet kunnen traceren.
http EveryWhere zorgt ervoor dat het veiliger wordt om websites te bezoeken
Dit vind ik zelf wel handige tools :)
 
Back
Naar boven